• MinEgenVilja

Unga föräldrar/gravida, kika in och skriv en rad!!!

Hej! Är en tjej på 21 år som precis (6 april) fått mitt första barn!! En liten prinsessa blev de! (har ännu inge namn, men de lutar mot Lily) Och ja skulle bli super gla om andra (unga?) mammor/gravida skev inlägg och berättade hur deras liv är, och hur de förändrades. Prinsessan är ju bara en vecka än så länge, men livet verkar vara helt underbart med barn! Jag är rätt så ny här på FML (började när jag var i 7mån gravid?) och vill gärna ha folk att prata med! Vore skoj om du kikade in, och skev en rad i min gästbok!!
    Kram så länge!!!

• Svar på tråden Unga föräldrar/gravida, kika in och skriv en rad!!!
  • uddetorp

hej hej alla.
    Jag har inte läst hela tråden än (får göra det senare)

Jag är 21 år och fick en liten dotter Mathilda den 4 april, snart en månad alltså :)

det är overkligt att man verkligen blivit mamma nu, men samtidigt super härligt :)

• LilaRos

Hejsan.
    Jag är en tjej på 19 år (blir 20 i höst), sambon är 21.
    Vi fick precis vårat pluss och jag är överlycklig men ändå orolig. Vad kommer föräldrar/svärföräldrar att säga? Och vad kommer kollegorna tycka?
    Vi bor i en tvåa i mölndal men planerar att så småningom flytta till någon småstad längre ner i landet. Vill bo lite mer lantigt
    VÅrat barn ska heta Mauritz/Ronja. (bestämt sedan lååång tid tillbaka).

• SomeOone

Hej grattis till den lilla tjejen
    Är 19 år och sambon 25 år och vi har två pojkar, en född 2006 och en som föddes 18:e April :)

• EttPlusTvåÄrTre

hej, jag är 21 år och 3 barns mamma.
    fick min dotter (som nu är 2 år) en månad efter att jag fyllt 19.
    och fick mina tvillingar en månad innan jag fyllde 21.
    livet känns underbart, vi har en vardag med rutiner precis som "äldre" föräldrar har.
    våran familj är fylld med lycka och kärlek. jag och sambon är fulla av energi och tänk så mycket vi kommer att orka med även som mormor, morfar,farmor och farfar.
    visst har vi inte lika ordnad ekonomi,inget eget hus men vi har varandra i alla väder och vi klarar oss ekonomiskt varje månad..
    att bli mamma så ung är inget jag har ångrat, ett barn betyder lika mycket oavsett när i livet man får det.

• Lizzyzz
    EttPlusTvåÄrTre skrev 2009-04-25 23:30:46 följande:
    hej, jag är 21 år och 3 barns mamma.fick min dotter (som nu är 2 år) en månad efter att jag fyllt 19.och fick mina tvillingar en månad innan jag fyllde 21.livet känns underbart, vi har en vardag med rutiner precis som "äldre" föräldrar har.våran familj är fylld med lycka och kärlek. jag och sambon är fulla av energi och tänk så mycket vi kommer att orka med även som mormor, morfar,farmor och farfar.visst har vi inte lika ordnad ekonomi,inget eget hus men vi har varandra i alla väder och vi klarar oss ekonomiskt varje månad..att bli mamma så ung är inget jag har ångrat, ett barn betyder lika mycket oavsett när i livet man får det.
    Precis, hade 4 barn vid 20 års ålder och ångrar inget idag. Tvillingar jag med de året jag fyllde 20 :D hehe
  • MammaTillNeoh

Hejsan. Jag är 18 år och har en son på snart 11 månader som heter Neoh :)
    Vi bor själva i en trea och trivs jättebra.

Jag ångrar absolut ingenting! :)

• MammatillAlva

Grattis till den lilla tjejen!
    Hoppas förlossningen och allt gick bra för er.

Själv är jag 18 år gammal i höst och har en dotter på 1,5 år som heter Alva. Vi bor hemma hos mina föräldrar tills vidare, eftersom dom är försörjningsskyldiga över mig tills jag blir 21 år, eftersom jag kommer börja studera på gymnasiet i höst.

Allt har gått bra och jag har jobbat en hel del under graviditeten och en period efter föräldraledigheten. Nu är jag arbetssökande efter mycket problem med ett arbete, som det var tänkt att jag skulle börja arbeta på fram tills mina studier börjar i augusti. Men pga. av lönen och arbetstiderna bland annat var jag tvungen att tacka nej till jobbet.

Jag ångrar ingenting och trivs som fisken i vattnet att vara mamma. Helt underbart!

• uddetorp

stort plus till er föräldrar som är 20 eller yngre som är stolta o klarar sig fint som förälder.
    känner mig nästan gammal som fyller 22 i höst o som precis blivit mamma för bara en månad sen. känns som om ni har en erfarenhet som jag missat, fast ni är yngre.

häftigt o imponerande med unga föräldrar!

• MammatillAlva
    uddetorp skrev 2009-04-27 19:14:19 följande:
    stort plus till er föräldrar som är 20 eller yngre som är stolta o klarar sig fint som förälder.känner mig nästan gammal som fyller 22 i höst o som precis blivit mamma för bara en månad sen. känns som om ni har en erfarenhet som jag missat, fast ni är yngre.häftigt o imponerande med unga föräldrar!
    Tack, tar åt mig lite av det du skriver. :)
  • Lizzyzz
    uddetorp skrev 2009-04-27 19:14:19 följande:
    stort plus till er föräldrar som är 20 eller yngre som är stolta o klarar sig fint som förälder.känner mig nästan gammal som fyller 22 i höst o som precis blivit mamma för bara en månad sen. känns som om ni har en erfarenhet som jag missat, fast ni är yngre.häftigt o imponerande med unga föräldrar!
    får lov säga tack då ;9
    Även om jag nu är 24.. men vart mamma i 7 år redan :D
    Snacka om erfarenhet man har igentligen..
    Stolt mamma till 4 "små" knoddar och en i magen! (eller om de är 2 i magen igen.. vet man aldrig..)
  • uddetorp

hm, härligt :)
    blir nästan avundsjuk på att man inte skaffade barn tidigare, fast jag har ju precis i stort sett kommit in i 20 års stadiet.

har ju fortfarande hela livet framför mig o även om man precis blivit mamma o sedan några år är myndig så räknas man ju fortfarande som ung förälder.

men o andra sidan...när räknas man som inte ung mamma utan mer vanlig liksom...

krongligt det där

Svar på tråden Unga föräldrar/gravida, kika in och skriv en rad!!!