• Alexi

Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?

Ni som använder en fäll i liggvagnen, hur har ni gjort när ni bytt till sittvagn och behöver börja använda sele och sätta fast barnet med? Gjort hål i selen, slutat med fällen, köpt ny fäll med hål i osv?

• Svar på tråden Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?
  • Alexi

Tack för alla svar, vad olika alla gör. Känns ju inte så kul att göra hål i fällen tycker jag, om man sen vill använda den i en pulka eller så, är det inte risk att snö/kyla/väta tränger upp mer då?

• Kaerleksbarn
    Alexi skrev 2009-04-13 22:08:24 följande:
    Tack för alla svar, vad olika alla gör. Känns ju inte så kul att göra hål i fällen tycker jag, om man sen vill använda den i en pulka eller så, är det inte risk att snö/kyla/väta tränger upp mer då?
    Man har ju givetvis inte bara fällen i pulkan o sen bebisen. Beror ju givetvis på hur gammal barnet är första vintern, men annars kan man ju ha åkpåse i pulkan också... hade vi till min lillebror som va 9mån första vintern.
  • buffybus
    Alexi skrev 2009-04-13 22:08:24 följande:
    nej. inte dem små hålen.. dem syns ju inte ens på utsidan.. finns det inte sele i pulkan också??
    jag kan bara säga att jag aldrig ångrat att jag klippte i min.. va väldigt osäker innan jag gjorde det men sen tänkte jag att jag aldrig kommer ha den till nått annat än vagn o sånt ändå så då spela det ingen roll..
    André ska bli storebror i Juli-09
  • Kaerleksbarn

Jo precis, är ju sele i babypulka också.. utgick jag ifrån att trådstartaren visste :) förlåt! Så det är ju nästan nödvändigt att göra hål om man nu ska ha fällen till så mycket...

• Cecci78

Är det sele i babypulkor?, inte i vår, men det hade ju varit bra om det varit. Vi skar upp med en kniv för selen vid axlarna och för grenbandet, ångrar inte det

• blå fisk

Vi har också köpt en lös sele istället för att göra hål i fällen. Den sele som är integrerad i vagnen gör att barnet måste sitta lutad mot ryggstödet, medan den lösa selen gör att barnet kan luta sig fram bättre, vilket vår dotter gillar. Jag tror att vi hade fått vända vår vagn framåt tidigare om vi använt vagnens sele, me den nya selen får dottern lite rörelsefrihet och ser bra ändå. Därför tror jag att vi ändå köpt en ny sele även om vi gjort hål ifällen tidigare, så därför är jag glad att jag lät bli. I vår pulka är det inte sele utan bara som ett bälte, det går att dra runt skinnet.

• the M Bitch

Jag skar hål i fällen med en mattkniv. Det var för drygt 4 år sedan och det håller sig fint fortfarande. Dvs det har inte blivit större hål och de syns inte när den ligger på ex golvet.

• fiamalm
    substitutet skrev 2009-04-14 08:01:58 följande:
    Kanske lite OT, men ni som köpt en annan sele, vart har ni köpt den och vad kostade den????
    'Brio har det tror jag.
  • ankartross

Glider inte fällen ner efter en tids användning? Hur har ni fäst den i "vagnsryggen"?

Svar på tråden Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?