• Shorty77

När ska man börja med babygym?

När började ni med babygym till era bäbisar?
    Har ni några tips på bra sådana...behöver man köpa det allra dyraste?
    Finns ju en del att välja på.....

• Svar på tråden När ska man börja med babygym?
  • logg81

Lina var nog bara någon månad när hon fick sitt. Jag köpte Simbababy's på ica för 99 kr. Det kunde man flytta runt enkelt. Bara en ställning man ställer över bebisen.
    Perfekt eftersom jag tog med henne vart jag än gick. In i vardagsrummet på en filt och ställningen över... in i sovrummet o ligga i sängen och ställningen över...

Smidigt som attans....

Däremot var det rätt fult. Jag tittade på ett tummengym men jag vägrade ge flera hundra för något hon bara använde i några månader...
    Det dyraste behövs inte alls... Min tös överlevde det billigaste så ta det som ni tycker verkar bäst och bekvämast...

Lycka till i djungeln

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Alexi

vår dotter tyckte nog det var kul redan när hon var 3-4 veckor, tidigare än vi trott. Sen blev det förstås längre stunder där så småningom. Vi har Tummens babygym och gillar det men det går nog att hitta mycket sånt begagnat om man vill spara pengar.

• Stora Havet

Sonen fick ett Mumin-babygym av sin farmor, det bästa och snyggaste jag har sett. Sonen älskar detta babygym - det hänger roliga figurer, finns blommor som man kan klämma på så piper dom, prassel-fjärilar, speglar, skallra och det är så mjukt att ligga på.

Sonen var inte så intresserad av babygym i början, det tog några månader, ca 5 månader , men sedan älskade han detta.

Jag kan absolut rekommendera Mumin-babygymmet, men vill du inte lägga ut mkt pengar (vet ju eg inte hur mkt gymmet kostade) så funkar säkert ett billigare gym också.

• Skruttis74

Jag ställde fram ett babygym till min 11 veckors bebbe nu och han älskar det. Det är i trä och det hänger ner tre figurer som har små skallror på sig. Så han ligger o viftar med armarna o slår på dem så det plingar. Jättegulligt. Han gillar den verkligen.

• Mar79ia

Sonen fick ett babygym ganska tidigt. Vi köpte det på IKEA, jättebra och lätt att fälla ihop så man kunde ta det med sig.
    Inte världens roligaste saker som hängde på men han gillade det och då får man vara nöjd.

• L o t u s

Vår son började använda det när han var 6 veckor, först låg han bara och tittade men nu när han är snart 4 månader är det full aktivitet.

Vi köpte vårt på IKEA och han älskar det!

Smidigt att torka av och figurerna som hänger har både tuta och "skallerljud".

Helt perfekt till vår son iaf! :)

• Njord

Har aldrig haft, fattar inte riktigt vitsen med det tyvärr.

Svar på tråden När ska man börja med babygym?