• Lady87

    Problem Problem Problem

    Hejsan!

    Nu äntligen kanske du kan hjälpa mej!

    Jag har himla problem med mitt ansikte.
    För det första FETT
    För det andra på pannan har jag en linje som rynkor typ fast jag trro knappast att det är rynkor har ingen annanstans bara på pannan och det har jag haft i flera år nu. Kan inte dölja det helt omöjligt.
    Och sen mitt ansikte kan inte bli brunt när jag solar blir bara lite små röd på kinderna får lite fräknar och inget mer.
    Pga allt detta tycker jag inte om mitt ansikte alls.
    Därför använder jag foundation ofta.
    Fast tycker aldrig jag hittat en perfekt som är bra för just mig.
    Jag använder maybeline, maxfactor, loreal och lite andra produkter.

    Har du kanske några bra tips för mej vad gäller
    Fett hud,
    Linjen på pannan?
    Problem med att få färg?
    Och fpoundation?

    Tack på för hand.

  • Svar på tråden Problem Problem Problem
  • Lady87

    Glömde skriva, jag har ljust brunt hår nu.
    Gröna små ögon.
    Ljusa läppar.

    Kanske du har tips på sminkning också.

  • Åsa skönhetsexperten

    Hej Lady!

    Till fina linjer och rynkor kan man använda en primer som har i uppgift att släta ut och "fylla i" dessa. Tex Mac cosmetics Prep and prime skinprimer. (just denna primer har även en olje-absorberande effekt som kan hjälpa mot din feta hy.) Det ger ingen enorm effekt, men gör dem lite mjukare. Puder har en tendens att framhäva linjer och rynkor, likaså skuggor och puder med skimmer i.


    Om du inte gillar färgen du får när du solar, prova brun utan sol. Jag har provat mig igenom en hel del B.U.S produkter och har nu en favorit. Darphin's Skin Bronze för face&body. (säljs tex på N.K i Sthlm) Den går in i huden snabbt, luktar inte så mycket, ger en fin naturlig färg och jag gillar att man kan använda den till både kropp och ansikte.


    Om du provat en rad olika foundations och inte gillat ngn, så skulle jag rekommendera  att gå till tex, Face, Makeup store, M.A.C eller Clinique. Någonstans där du kan få råd och tips av deras rådgivare/makeup artister så att du får rätt typ av foundation för just din hudtyp/färg. Då kan du också prova, ta med dig prov hem, så att du inte bara chansar och köper fel igen. Se även mina foundation-tips från intervjun på startsidan.

    Hoppas du hittar rätt till slut!

    Mvh Åsa

  • Lady87
    Skönhetsexperten skrev 2009-04-16 21:55:43 följande:
    Hej Lady! Till fina linjer och rynkor kan man använda en primer som har i uppgift att släta ut och "fylla i" dessa. Tex Mac cosmetics Prep and prime skinprimer. (just denna primer har även en olje-absorberande effekt som kan hjälpa mot din feta hy.) Det ger ingen enorm effekt, men gör dem lite mjukare. Puder har en tendens att framhäva linjer och rynkor, likaså skuggor och puder med skimmer i. Om du inte gillar färgen du får när du solar, prova brun utan sol. Jag har provat mig igenom en hel del B.U.S produkter och har nu en favorit. Darphin's Skin Bronze för face&body. (säljs tex på N.K i Sthlm) Den går in i huden snabbt, luktar inte så mycket, ger en fin naturlig färg och jag gillar att man kan använda den till både kropp och ansikte. Om du provat en rad olika foundations och inte gillat ngn, så skulle jag rekommendera  att gå till tex, Face, Makeup store, M.A.C eller Clinique. Någonstans där du kan få råd och tips av deras rådgivare/makeup artister så att du får rätt typ av foundation för just din hudtyp/färg. Då kan du också prova, ta med dig prov hem, så att du inte bara chansar och köper fel igen. Se även mina foundation-tips från intervjun på startsidan. Hoppas du hittar rätt till slut! Mvh Åsa
    Tack så hemskt mkt för alla goda tips.
    Ska se vad jag kan göra.
    Ska kika på dina produkter också.
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!
    Idag hittade jag en primer från Lumene, "Mattifying Primer" som verkar bra. Den passar perfekt för fet hud och har även en "utjämnande" effekt! Tänkte bara tipsa om det är svårt för dig att få tag i M.A.C produkter!
    Mvh Åsa

  • Lady87
    Skönhetsexperten skrev 2009-04-17 21:18:52 följande:
    Hej! Idag hittade jag en primer från Lumene, "Mattifying Primer" som verkar bra. Den passar perfekt för fet hud och har även en "utjämnande" effekt! Tänkte bara tipsa om det är svårt för dig att få tag i M.A.C produkter! Mvh Åsa
    Sorry men vad är premier och vart finns den att köpa?
    Jag bor ju i Holland så inte så lätt för mej här, vet inte
    alltid vart jag kan hitta grejer. heheh
  • Åsa skönhetsexperten

    Du kan få tag på produkter på nätet om du inte vet vart du ska gå och köpa där du bor. Jag är säker på att det finns motsvarigheter där, till blush.se och liknande här i Sverige. Mattifying primer hjälper till att absorbera överskottsolja i huden och kan även ha en utjämnande effekt, men det finns lite olika typer av primers så se till att du köper rätt sort. Det finns primers som är till för att ge liv och lyster till huden också. Men i ditt fall vill du ha ngt som mattar ner huden och slätar ut.


    mvh Åsa

  • Lady87
    Skönhetsexperten skrev 2009-04-20 10:58:20 följande:
    Du kan få tag på produkter på nätet om du inte vet vart du ska gå och köpa där du bor. Jag är säker på att det finns motsvarigheter där, till blush.se och liknande här i Sverige. Mattifying primer hjälper till att absorbera överskottsolja i huden och kan även ha en utjämnande effekt, men det finns lite olika typer av primers så se till att du köper rätt sort. Det finns primers som är till för att ge liv och lyster till huden också. Men i ditt fall vill du ha ngt som mattar ner huden och slätar ut. mvh Åsa
    Okej, tack så mkt för hjälpen jag ska kicka på sidan och kolla om jaghbittar något.

    Mvh
Svar på tråden Problem Problem Problem