WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:10:42 följande:
Hellre spricker jag där nere 10 ggr om fast det var bland det värsta jag varit med om.ett snitt hjälpe rinte mig.har aldrig blivit erbjuden det i heller vilket jag än i dag tycker låter konstigt.
Ja det är ju jättekonstigt att du inte blivit erbjuden snitt. Och ja som sagt så ser vi väldigt olika på saken när det gäller att spricka. Men nog borde väl ett snitt hjälpt dig, du hade ju iallafall sluppit många problem som en sr medför.
Men visst, är man jätterädd för det så får man ju överväga vilket förlossningssätt man föredrar och i ditt fall gjorde du det som kändes bäst just för dig. Och det måste vi ju alla med sfinkterrupturer få göra utan att få "dåligt samvete" för att vi inte försökte en gång till, stod på oss,fick annan personal osv
För det är väl egentligen fysiskt möjligt för alla att föda vaginalt igen,hur illa man än spruckit, om man nu ska vara rent krass. Sen hur det går om man ger sig på ännu en vaginalförlossning är det INGEN som kan förutspå. Trots andra BM,andra förlossningsställningar,smärtlindring osv kan det gå lika illa,om inte värre,igen!
Naturligtvis kan det också gå jättebra andra gången, men det är ju det som är problemet, att man aldrig vet!