• JaMA08

Brun mens, vad är detta??

Haft brun mens den här gången, aldrig haft så. Har varit lite färskt blod oxå men annars bara brunt i bindan. Någon mer som haft så?? Någon som vet vad det kan vara?? Snälla hjälp..... Mvh JaMa

• Svar på tråden Brun mens, vad är detta??
  • jajjj

Jag har inte fått min mens än, men idag när jag såg i trosan så såg det ut som bajs? fast det var det inte det kom lite bunt när jag torkade mig i underlivet. Vad kan det betyda?

• SarisHaglis

Jag har fått lite mer kött på benen gällande brun mens och det är att man kan ha för lite näring i kroppen så då blir inte mensen normal röd så att säga. Kan även vara så när man tränar mycket som tjej så minskar östrogen nivån i kroppen som även kan ge resultat i brun mens. Fick det även förklarat att om man har en väldigt kort och lite blödning så kan det bli bruna skvättar.

Det är inget farligt men om man börjar få ont och det luktar illa så ska man söka vård för det.
    Då i mitt fall verkade handla om missfall och får hård träning. Har minskat på träningspassen och ätit mer näringsrik mat och mensen har vart normal nu i 3 månader så testa det :) 

• Joisei

Hej!
    Jag upplever också att min mens är svart/brun. Vad beror detta på? Att ha brun/svarta flytningar är helt normalt men riklig svart mens. Jag börjar bli orolig. Min mens är enligt beräkning (P-tracker) 11 dagar sen. Jag har inte suttit så stilla, kan det vara pga förseningen? Hört att mensen kan svartna vid koagulering. Stämmer det? Jag är väldigt tacksam för svar.

• nassu

Jag trodde jag hade mens.. sparsam brun flytning i några dagar  men sedan fick jag så ömma bröst veckan efter så jag testade och var gravid! detta för 5år sedan..

• loveyourlife

Nu kommer detta jätte sent ju. 

Men jag har sådan mens nu och jag är omöjligt gravid när jag är singel och festar inte. 

• A99

Jag har inte fått min mens en jag har bara haft mens verkar (tror jag) jag vet inte riktigt vad det är men jag har typ brun aktig mens i trosorna när jag torkar mig kommer det ganska mycket av det på pappret vad kan det vara? "12 årig tjej"

• A99

Jag är 12 år och har inte fått min mens en men ibland när jag torkar mig så ser jag att det kommer ngt brun aktigt på pappret och i trosan är det jätte mycket av det, däremot har jag haft kraftiga mens verkar! Vad kan det vara har jag någon sjukdom??

• lundsbrunn

Hej 12-årig tjej! Tror inte du behöver vara orolig. I början kan mensen bete sig konstigt. Kontakta skolsyster. Det gjorde jag första gången jag fick min mens, även om det var många år sedan. Hon kan förklara mer.

• Phoworray

Någon här som kan ge lite råd?

Jag hade liknande med min förra "mens". Jag bytte p-stav i slutet på november, och efter det har jag fått konstiga symptom. Mensen kom 1 vecka tidigare än beräknat senast, kom 16/12 och det var brunaktigt och inte så mycket, behövde knappt ha något skydd för det, och det höll på ca 4-5 dagar. Efter det så fick jag sån aptit, att jag åt hela tiden, nästan som cravings efter mat, samt att jag blev jätte kissig och går på toaletten slera gånger, och det kommer lika mycket kiss varje gång nästan, och jag dricker inte mer än vad jag gjort innan.

Sen har jag känt mig varm, nästan lite febrig på kvällarna, som att det är för varmt att sova och haft problem med detta ett par dagar.

Jag har varit inne på barntankar det senaste, om det påverkar något. Kan det vara så jag är skengravid? Dock längtar jag inte sådär efter ett barn, utan jag tycker själva tanken på barn är mysig. 

Ska jag köpa ett test? Så jag har det ur vägen?

• Bertyellen

Jag är inte så gammal men har oftast brunaktig mens. Har dock bara haft mens 2 gånger men det är nog inget faligt. Lycka te!

• JessicaPersika01

Jag och killen har den här månaden försökt bli gravida. Hade senaste mensen 13/11 och äl runt den 26/11. Dagen efter äl så fick jag sådan molvärk, typ mensvärk som har hållt i sig till och från i typ 2 veckors tid. Nu när jag skulle ha mens i dagarna så kom det bara en flytning med lite rött och sedan slutade det. Sedan började det med lite brunt i flytningarna och nu verkar det ha stannat av helt. Kommer ingenting i bindan så det är ju verkligen inte mycket. Min mens går annars som klockan, alltid regelbunden. Har gjort graviditetstest varje dag denna veckan men alla har visat negativt. Vet inte vad jag ska tro. Någon som känner igen sig?

Svar på tråden Brun mens, vad är detta??