• ius lexis

han skrek "håll käften" inför barnen.

Som rubriken lyder skrek han håll käften åt mej inför barnen som inte hört disk innnan. Vad göra??
    Efter några tim väntandes på ursäkt vilken inte kom gick jag fram till honom innför barnen och sa lugnt men väldigt bestämt att så är absolut inte ok att säga till mej och jag vill ha en ursäkt!! han sa ursäkta, men har nu stängt dörren och ser på tv med barnen.
    Gjorde jag fel??
    Till saken hör att grabbarna har svårt att respektera mej och kan va otrevliga. han har tidigare skrikit så barnen hört på mej men då har jag inte sagt nåt inför dom.

• Svar på tråden han skrek "håll käften" inför barnen.
  • Licens To Kiss
    lokisse skrev 2009-04-20 12:14:01 följande:
    tycker det later som en konstig teori... har jag aldrig hört talas om
    Har jag erfarenhet utav. När jag levde sambo så tog min dotter min partners parti men de var endast för att denne skulle låta bli mig. När dottern inte var hemma kunde hon inte koppla av för hon visste inte hur jag mådde.
  • lokisse
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:11:40 följande:
    Barnen vet att din kille gjorde fel. Anledningen till att barnen höll sig till honom är för att hålla honom lugn och i schack. Den som beter sig illa drar sig barnen till.
    tror nog mer att det är för att han är deas far och ts styvmor om jag fattat det hela rätt
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Licens To Kiss
    lokisse skrev 2009-04-20 12:17:46 följande:
    tror nog mer att det är för att han är deas far och ts styvmor om jag fattat det hela rätt
    Svårt och veta utav och bara läsa TS. Hur som helst så visade pappan hur man inte ska bete sig och barn är inte dumma. Barnen vet att de är fel men dom kan inte säga eller göra nåt vilket dom inte ska, inte deras uppgift så klart. Att han låser in dom och han i ett rum är ju fullständigt knas.
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:11:40 följande:
    Barnen vet att din kille gjorde fel. Anledningen till att barnen höll sig till honom är för att hålla honom lugn och i schack. Den som beter sig illa drar sig barnen till.
    Det var vldigt konstigt skrivet tycker jag. det finns många barn (nu menar jag inte TS familj) som växer upp och itne alls vet att det är fel att skrika Håll käften eller att till och med slpå sin sambo, eller barn, därför att de vet inget annat. Rärr och fel lär man sig bäst genom goda förebilder och genom den olilla informationen vi får av TS så har de här barnen inte det i sin far.
  • lokisse
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:16:42 följande:
    Har jag erfarenhet utav. När jag levde sambo så tog min dotter min partners parti men de var endast för att denne skulle låta bli mig. När dottern inte var hemma kunde hon inte koppla av för hon visste inte hur jag mådde.
    det är nagot som jag inte kan första ,om man nu vet att barnet spelar polis och lugnar den agresiva partnen hur kan man tillata det???
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Licens To Kiss
    Girlinthecity skrev 2009-04-20 12:24:57 följande:
    Det var vldigt konstigt skrivet tycker jag. det finns många barn (nu menar jag inte TS familj) som växer upp och itne alls vet att det är fel att skrika Håll käften eller att till och med slpå sin sambo, eller barn, därför att de vet inget annat. Rärr och fel lär man sig bäst genom goda förebilder och genom den olilla informationen vi får av TS så har de här barnen inte det i sin far.
    Kan kanske bero på att min erfarenhet inte är frisk. Men ialla fall. Håll käften är inte okej att använda överhuvudtaget tycker jag. Hade de varit TS som var mamma hade jag skrivit, "ta dina barn och stick fort som fan" men jag vet inte hur jag ska råda nu. kan bara skriva egna erfarenheter.
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:30:59 följande:
    Kan kanske bero på att min erfarenhet inte är frisk. Men ialla fall. Håll käften är inte okej att använda överhuvudtaget tycker jag. Hade de varit TS som var mamma hade jag skrivit, "ta dina barn och stick fort som fan" men jag vet inte hur jag ska råda nu. kan bara skriva egna erfarenheter.
    Ja, kanske det. Nej, hålla käften är absolut inte ok, som jag själv tidigare skrev. Men det är väl inte heller ok att ta sina barn och sticka efter att någon sagt håll käften? Man försöker väl reda ut situationen? Vad lär sig barnen av att fly?
  • Licens To Kiss
    Girlinthecity skrev 2009-04-21 20:00:52 följande:
    Ja, kanske det. Nej, hålla käften är absolut inte ok, som jag själv tidigare skrev. Men det är väl inte heller ok att ta sina barn och sticka efter att någon sagt håll käften? Man försöker väl reda ut situationen? Vad lär sig barnen av att fly?
    De är fel de han gjorde.
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 20:03:17 följande:
    De är fel de han gjorde.
    Ja?
  • Thaleya

Du måste ju självklart prata med honom om det, han beter ju sig extremt omoget. Säg åt honom att vara tyst och bara lyssna tills du pratat klart, sen får han säga vad han vill. Är det inte en ursäkt så kanske ni behöver hjälp utifrån. Han lär endast bli värre om han inte inser att han gjorde fel.

• Licens To Kiss
    Girlinthecity skrev 2009-04-21 20:04:24 följande:
    Ja?
    Svarade på ditt inlägg.
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 08:28:29 följande:
    Svarade på ditt inlägg.
    men jag har väl aldrig påstått att det inte var fel?
  • Licens To Kiss
    Girlinthecity skrev 2009-04-22 12:13:52 följande:
    men jag har väl aldrig påstått att det inte var fel?
    Du ställde frågor och jag svarade.
  • Girlinthecity

Jag fattar inte. På vilken fråga var svaret "de är fel det han gjorde"

• Licens To Kiss
    kanske det. Nej, hålla käften är absolut inte ok, som jag själv tidigare skrev. Men det är väl inte heller ok att ta sina barn och sticka efter att någon sagt håll käften? 

Nej det är inte okej.

Man försöker väl reda ut situationen? Vad lär sig barnen av att fly?

Tycker jag absolut!! man lär barnen att inte ta itur med konflikten.
  • Girlinthecity

Ok... men nu svarade du ju annorlunda än tidigare... men skitsamma. Tror att vi tycker lika, eller?

• Licens To Kiss
    Girlinthecity skrev 2009-04-22 15:47:26 följande:
    Ok... men nu svarade du ju annorlunda än tidigare... men skitsamma. Tror att vi tycker lika, eller?
    De gör vi! jag som var tankspridd och svarade slarvigt. 
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 16:00:28 följande:
    De gör vi! jag som var tankspridd och svarade slarvigt. 
    Okej. Va bra då
Svar på tråden han skrek "håll käften" inför barnen.