Inlägg från: Girlinthecity |Visa alla inlägg
  • Girlinthecity

han skrek "håll käften" inför barnen.

För mig skulle det aldrig vara ok att skrika Håll käften, än mindre inför barnen. Jag tycker absolut att du gjorde rätt. Tycker även att du ska prata med honom utan barnen. Nu känner ju inte jag din sambo (som jag bara antar att han är?), men min spontana reaktion är att han verkar ha väldigt barnsligt beteende.

• Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:11:40 följande:
    Barnen vet att din kille gjorde fel. Anledningen till att barnen höll sig till honom är för att hålla honom lugn och i schack. Den som beter sig illa drar sig barnen till.
    Det var vldigt konstigt skrivet tycker jag. det finns många barn (nu menar jag inte TS familj) som växer upp och itne alls vet att det är fel att skrika Håll käften eller att till och med slpå sin sambo, eller barn, därför att de vet inget annat. Rärr och fel lär man sig bäst genom goda förebilder och genom den olilla informationen vi får av TS så har de här barnen inte det i sin far.
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:30:59 följande:
    Kan kanske bero på att min erfarenhet inte är frisk. Men ialla fall. Håll käften är inte okej att använda överhuvudtaget tycker jag. Hade de varit TS som var mamma hade jag skrivit, "ta dina barn och stick fort som fan" men jag vet inte hur jag ska råda nu. kan bara skriva egna erfarenheter.
    Ja, kanske det. Nej, hålla käften är absolut inte ok, som jag själv tidigare skrev. Men det är väl inte heller ok att ta sina barn och sticka efter att någon sagt håll käften? Man försöker väl reda ut situationen? Vad lär sig barnen av att fly?
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-21 20:03:17 följande:
    De är fel de han gjorde.
    Ja?
  • Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 08:28:29 följande:
    Svarade på ditt inlägg.
    men jag har väl aldrig påstått att det inte var fel?
  • Girlinthecity

Jag fattar inte. På vilken fråga var svaret "de är fel det han gjorde"

• Girlinthecity

Ok... men nu svarade du ju annorlunda än tidigare... men skitsamma. Tror att vi tycker lika, eller?

• Girlinthecity
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 16:00:28 följande:
    De gör vi! jag som var tankspridd och svarade slarvigt. 
    Okej. Va bra då
Svar på tråden han skrek "håll käften" inför barnen.