• elsa77

hur många är vi som är Oförklarligt barnlösa??

Hej tjejer..

Hur många är i samma sits som oss, alltså att dom inte hittar något fel??
    Vad har ni fått göra för behandligar?? och undersökningar?? Hur går det för er??

Vi har gjort 3 pergokurer, 1 insemination, 1 Ivf, 1 Fet försök.. och ja det har väll inte gått alls.. Blir frusterad över att dom inte ens verkar leta efter felet längre......

• Svar på tråden hur många är vi som är Oförklarligt barnlösa??
  • malin väntar

Just ja. Testade ju Apiforce några månader också. Och så har jag ätit ananas och papaya, för det ska ju vara bra Och dragit ner på kaffe och.....

• vinergum

hej hej vi är också oförklarligt barnlösa men nu har vi en son efter 3 inseminationer och 5 IVF.
    Sammanlagt så försökte vi i 9 år innan han kom.
    Nu innan sista IVF när han kom till så var jag till en homeopat där det visade sig att jag hade ganska många brister fick en flaska med massor av vitaminer och miniraler (minns inte vad den hette) extra B vitamin, Evitamin, essential women + pollbax. Slutade med allt dagen innan ET forsatte bara med flaskan med vitaminerna och mineralerna + folacin som jag fått från kliniken ev att jag fortsatte med Evitaminerna till de tog slut minns inte riktigt.

Vet inte riktigt om detta gjorde att det fungerade men jag tror det och har därför varit hos henne igen nu inför FET (som blev avbrutet pga att de inte klarade tiningen.)
    Laddar nu inför IVF
    Det jag äter nu är kvinna mitt val, morepa och Evitamin och folacin. Kliniken ville inte att jag skulle ta pollbax innan FET för att de inte visste vad det var men funderar på att äta dem ett tag fram till plocken igen. Får se hur jag gör

Men jag tror det är viktigt att få hjälp av någon med vad man ska/kan äta så att man inte laborerar själv för att man har hört någonstans att det kan funka, så att men inte gör något fel
    Så mitt tips är gå till en homeopat

• Sammet

vinergum: Så sant som det är sagt! Man ska inte laborera förmycket själv.
    Vad roligt att det tillslut lyckades, jag tror också att vitaminer hjälpte dig
    Ska kanske leta reda på en Homeopat då...men först detta FET!

• Bonneville

Hej, här är en till oförklarligt barnlös...
    Vi gick igenom utredning ifjol (snart ett år sedan) och har försökt på egen hand sedan dess. Nu har jag precis tagit min första Pergokur vilket resulterade i tre stora äggblåsor och sexförbud... Nästa cykel blir det halv dos Pergo, sedan ska vi försöka med inseminationer, troligen inte mer än tre försök men det kan vi bestämma själva eftersom vi går privat. Om det blir att göra ivf blir det också privat (får inte finansierat eftersom jag var för gammal för att få ställa mig i kö).

Tyckte det var jätteskönt att utredningen inte visade på några fel men nu känns det mest frustrerande att inte veta varför det aldrig blir nåt...

• teri

Hör oxå hit. Roligt att läsa om någon som det gått bra för.GRATTIS. Håller med Bonneville blev oxå glad att de inte hittat något fel men som sagt väldigt frustrerande. Lycka till alla andra. Ska på mitt första ÄP på tisdag och allt har känts lugnt innan men nu börjar nerverna spöka.Kramisar/Teri

• leni73

Hej!

Jag hör också hit. Har försökt att bli gravid sedan `99. Provat pergotime vid tre tillfälle, men blev överstimulerad. Gjort en insimination, men den misslyckade med. Hade provat alla möjliga alternativamedel,men det gick inget vidare.
    I september började med min 1VFU och klarade stimuleringen rätt bra. I fredags
    gjorde jag min första ÄP och fick 14 ägg, men idag fick jag besked att ingen av dem har befruktats. Är väldig ledsen och försöker resonera att allt kommer att ordna sig till slut, men det är svårt. Läkare sa att allt var OK, både mina ägg och sambos spermier, men det blev ingen befruktning och åter igen kunde han inte förklara varför. Hoppas att det blir bättre nästa gång samt att jag kan få några kompisar här som jag kan "samtala"med...

Lycka till allihopa!

• banankola81

Här har du en till som är oförklarligt barnlös. 2½år har vi försökt.

• Bonneville

Kanske inte riktigt hör hemma här längre... Är iofs fortfarande barnlös men nu är jag tydligen gravid! Som ni förstår trotsade vi sexförbudet som jag nämnde i mitt inlägg ovan...

• Bonneville

Äh, lite klumpigt uttryckt, inte meningen... Menade bara att eftersom jag bara är i v 5 är det ju lååångt kvar innan jag faktiskt till slut har ett barn! Har vissa problem att ta in att jag faktiskt är gravid så det känns väldigt avlägset.

• Good Life

Hej
    Ursäkta att jag tränger mig på i er tråd.
    Har en vän som kämpar med att bli med barn, vi har pratat mycket om detta.
    Nu har jag blivit gravid och känner att det är svårt att prata med henne, troligen från bådas håll. Vad kan jag göra, vill ju så gärna stötta och finnas där men samtidigt är jag ju överlycklig och vill prata om hur jag känner det också?

• r78ks

jag har precis fått veta att vi är oförklarigt barnlösa... det känns tungt för vad ska man göra nu? vänta, och vänta, och vänta månad efter månad eller?

• Centurion

Hej!
    Här är ett par till Har genomgått kontrastrtg, provtagning, 6 pergokurer, 2 misslyckade gonal-f-försök..

• Cosette

Hej!
    jag & min man är också oförklarigt barnlösa, vi har försökt i 4 år nu.
    Har bresis genomgått min andra Pergotime behandlingen utan resultart trots bra prognos
    4 st ägg... vi har tappat hoppet just nu.

• Snoffi

Till Good Life:
    Vi är oförklarligt barnlösa sedan 3,5 år och håller på med IVF:er och jag kan bara ge dig rådet att prata med din väninna om att du tycker det är jobbigt att prata om de här sakerna. Fråga henne hur mycket hon orkar med att höra/snacka om barn/graviditet. Tänk på att du förmodligen är den starka just nu och det kan vara så att du hjälper henne bäst genom att inte prata så mycket om din lycka. Kan vara så att det är bättre att ni pratar om TV-program, filmer eller vad som helst, eller så vill hon få chans att prata om sina problem.
    För egen del så försöker jag verkligen glädjas med våra vänner när det gäller deras barn men jag har också dagar jag då jag skulle vilja strypa den människa som kvittrar över hur lycklig hon är som är gravid. För att inte tala om kompisar som gnäller över hur jobbigt det är att HA barn. Jag fattar väl att det är det men ibland så bara, nä...

Så: prata om vad ni ska prata om är mitt råd.

Och grattis till graviditeten...

Svar på tråden hur många är vi som är Oförklarligt barnlösa??