• abo

    Vi som dricker Mirakeldrycken

    Tänkte starta en tråd för oss som druckit/dricker den sk.  Mirakeldrycken. i väntan på förlossningen.


    1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 matskedar honung eller lönnsirap
    2 matskedar färskriven ingefära
    2 teskedar cayennepeppar

    Har den funkat för er?
    tänkte köra lite statestik osv.. för att se om det verkligen funkar, eller om det bara är en gammal skröna! Lite kul att se tycker jag ! {#lang_emotions_wink}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 21:07
    Skriver föressten här: ab0o.bloggspace.se/991824/Startskottet/ om hur det går för mig med Mirakeldrycken!
  • Svar på tråden Vi som dricker Mirakeldrycken
  • BimBim o Knorrans Mamma
    parasiten skrev 2009-05-16 07:49:34 följande:
    ne känns som det brinner hela vägen ner i strupen. Hur gick det för dig har det startat än.. så jag vet om det är värt att ge sig på det igen!!!!
    Men häll i lite mer citron då?
    Nä jag ska ju inte ha förrens 3 juni så det hjälper säkert inte på mig ändå. Men har den inte kommit till bf så ska jag dricka igen. hihi
  • abo
    Lusse skrev 2009-05-16 11:16:24 följande:
    har det funkat för någon än?
    Jag vet inte om det funkade för mig, Men vi fick vår son 4dagar innan BF. Drack hallonbladsthe oxå, och det kan ni hitta på internet.. sök på google! =)

    Drycker är VIDRIG, testa med mer honung, eller mer citron! Gurgla med mjölk efteråt funkar oxå .. liiite bättre iaf :)
  • louiseL82
    abo skrev 2009-05-22 19:20:55 följande:
    Jag vet inte om det funkade för mig, Men vi fick vår son 4dagar innan BF. Drack hallonbladsthe oxå, och det kan ni hitta på internet.. sök på google! =) Drycker är VIDRIG, testa med mer honung, eller mer citron! Gurgla med mjölk efteråt funkar oxå .. liiite bättre iaf :)
    hur många ggr drack du den?
    *Julia 080604* *Linnea BF 090622* JUST NU I V 37!
  • abo
    louiseL82 skrev 2009-05-28 18:45:15 följande:
    hur många ggr drack du den?
    Jag drack bara drycken 1 gång, 7DL ena kvällen och 4DL andra dagen.. sen pallade jag inte mer, det var sååå vidrigt!!
  • louiseL82
    abo skrev 2009-05-29 19:09:24 följande:
    Jag drack bara drycken 1 gång, 7DL ena kvällen och 4DL andra dagen.. sen pallade jag inte mer, det var sååå vidrigt!!
    ja verkligen.. fi fan.. ajg kalrade itne dricka d den andra dan.. tror du att d va den som påverkade d?
    *Julia 080604* *Linnea BF 090622* JUST NU I V 37!
  • abo
    louiseL82 skrev 2009-05-29 20:17:07 följande:
    ja verkligen.. fi fan.. ajg kalrade itne dricka d den andra dan.. tror du att d va den som påverkade d?
    nä alltså jag rörde mig väldigt mkt under hela graviditeten.. motionerade mkt med hunden, i skog och på gångstigar.. tror att det påverkade det hela faktist ! :)
  • klarabella87

    Minns att jag drack denna dryck när jag väntade min dotter, född -10, jag var desperat och testade allt som kom i min väg, detta var nog det vidrigaste jag testade iaf.. Jag drack inte upp det kan jag säga.. Gjorde det i vecka 38.. hon kom 2 veckor senare..

  • Anjelikka

    Jag drack denna med första dottern i vecka 37+3, hon kom ut två dagar senare. Att jag ramlade ner för en trappa i samma veva kan ha lite med saken att göra också kanske ????

    Sen drack jag en liknande under min andra graviditet. Har alltid ätit stark mat under förkylningar så jag gjorde en variant av denna och hällde i mig då jag inte kunnat andas på x antal dagar. 2 dagar efter gick vattnet (på eftermiddagen.) Hade inga värkar. Men kl 20.30(?) började det kännas som mensvärk änna och 00.04 var hon ute :p

  • Anjelikka

    Jag drack det med min äldsta, hon kom 3 dagar senare. Men jag kan ju inte säga om det var pga drycken :p

    Sedan drack jag en liknande i vecka 34+0 (inte för att starta förlossning utan för att hjälpa mig min evighetsförkylning, blev tipsad om detta men utan starka kryddor).
    Min vatten gick dagen efter och 00.04 kom hon ut

Svar på tråden Vi som dricker Mirakeldrycken