PCO och gravid?
Vilka symptom har ni haft som blivit med barn ? Hur länge försökte ni innan det gick? Och Fick ni någon hjälp av mediciner ?
Sen undrar jag hur ni gick tillväga för att få Pergotime eller liknande utskrivet?
:)
Vilka symptom har ni haft som blivit med barn ? Hur länge försökte ni innan det gick? Och Fick ni någon hjälp av mediciner ?
Sen undrar jag hur ni gick tillväga för att få Pergotime eller liknande utskrivet?
:)
Jag har pcos och plusade på andra försöket med pergo med den siste som vi försökt få i ca 2 år.
Nu så har jag + at utan något, jag som inte trodde det var möjligt.
fick diagnosen PCO-S januari förra året, knappt 23 år gammal. Hade då försökt bli med barn ett par år. Ca 10 månader senare plussade jag första gången i mitt liv, helt utan hjälp.
Hade sex minst var tredje dag och nån gång där lyckades vi väl pricka in.
Har BF straxt efter midsommar.
Försökte i ett och ett halvt år. Gick sedan till gyn och konstaterade lindrig PCO. Blev sedan gravid på en gång ;) Hmmm... Det som jag tror hjälpte var inte att gå till gyn ;) utan Zonterapi som jag precis hade börjat på. Gick fem gånger och nu är jag som sagt gravid i vecka 6.
Är gravid med mitt tredje barn och jag har konstaterad pcos sen sommaren 05 efter mina två barn va födda... första barnet va nog en lyckoträff, sen körde vi oskyddat till jag blev gravid igen när förste va 14 månader efter han kom okt 04 så har vi kört oskyddat hela tiden och gett upp tanken på en till men vid ett gynbesök i höstas/vintras så upptäckte man att jag va gravid.... 4 år efter minstingen kom. så nu väntar vi trean.
Jag har inte haft några speciella symtom i början av graviditeten men illamående ett tag efter att jag plussat och sen flera veckor framöver.
Så jag har blivit gravid utan hjälp alla tre gånger även om nu trean tog god tid på sig att vilja komma men det kan ha ett samband med att jag innan varje grav. gått ner lite i vikt och min äl då kommit i gång bättre... jag vet inte. Har väldigt oregelbunden mens... kanske mens 4 gånger om året och antagligen inte äl innan varje mens heller. har även förhöjt testosteron i prover mm. blåsor/cystor på äggstockar mm.
Hej tjejer!
Är ny här och har precis varit hos gynekologen. Den första gyndoktorn såg inte mina äggstockar så hon sa att det var ett gott tecken och att jag skulle återkomma om jag inte fick mens. Tabletter var inte att tänka på. Ja kände mig inte nöjd utan gick till en ny gyn. Han såg att jag troligtvis har PCO och nu har jag fått min första kur provera på 10 dgr. Jag blev helt förtvivlad och var sjukskriven i 2 dgr. Men det känns skönt att se att jag inte är ensam här och att det finns hopp iaf.
När vi fick ni er mens och har ni ätit Provera?
Fick min PCO "diagnos" i mars (hade försökt i ca 7mån) Fick Pergotime utskrivet av läkarenmen har inte hunnit ta några (plussade i helgen).... Jag som börjat intala mig att jag kanske aldrig skulle få några barn.... Lycka till alla!!
Vi hade försökt få ett tredje barn i 1,5 år. På gyn konstaterades att jag hade kraftig pco. Läkaren pratade om pergotime och visste inte om han ville ge mig det eftersom jag hade ett myom.
Men jag fick det och .....vips...så vart det tvillingar!
Väl uppe i 4 barn så började jag äta LCHF för att gå ner i vikt och för att jag läst att det hjälper mot pco. Plötsligt väntades barn nummer 5!!!!!
Nu räcker det nog känner jag!
Var idag och fick utskrivet Primolut-Nor och Pergotime. Har tagit första 2 tabletterna precis ;) Nu är det på gång...
Försökte själva 1 år. Kontaktade min fl läkare som skrev remiss till fert.mottn.
Symtom: Kraftig övervikt, oregelbunden mens
Utredning, började med PergoTime, fick fina äggblåsor, ingen grav. Gick över på sprutor efter nåt år, samma resultat. Provade sprutor och äl sprutor, samma resultat.'
Efter två års behandling gjorde vi vårt första IVF. 22 ägg, 17 befruktade, 10 frystes ned,
fick ett tillbaka som ledde till grav. och barn
Gjorde ett syskonförsök i höstas. 1 ägg tinades upp och klarade sig galant. Har nu 59 dagar kvar till BF
Vad är LCHF?
Jag har nämligen oxå PCO och jag vill oxå bli gravid.
Jag är kraftig överviktig, oregelbunden mens.
När jag fick veta det av gyn så fick jag bara rådet att gå ner i vikt, vi kan inte hjälpa dig nu, du måste gå ner i vikt först.
Fick bara Provera för att få mens.
Jag har bara lyckats gå ner ca.8kg.
Men jag måste ner betydligt mycket mer.
Vet ej vad jag ska göra.
Vill gärna få ett plus snart, helst nu när jag har semester.
pandan83: kolla på www.kolhydrater.ifokus.se
Lästips är boken GI-Noll av Sten Sture Skaldeman.
Gott o effektivt.
Jag äter 2 kokta ägg mosade i smör + 1/2 pkt stekt bacon till frukost. Bara för att ge ett exempel.
Hej 76Åsa
tack för tipset.
ska försöka dricka naturdiet pulvret igen å se om det blir någon skillnad...
vill gärna gå ner 5-10kg i sommar.
ska dricka först sen blir det väl gi kost...
Jag kör med viktväktarna, och det fungerar perfekt för mig, jag tror att det är väldigt individuellt vad som fungerar på vissa och vad som inte fungerar.
Lycka till alla!