• Eliasmamma85

Hjälp, vet inte hur jag ska göra!

Detta kanske inte till hör hemma föräldrar, men jag har ett problem och vet inte hur jag ska lösa det :(

Min bästa vän sen 10 år tillbaka vill träffas i sommar och vi har inte sätts sen 3 år tillbaka och jag vill jätte gärna åka till henne, vi ska nämligen gå till sweden rock festival, i 4 dagar men jag känner det att jag vet inte om jag vill åka ifrån min familj..

Jag har inte varit ifrån min sambo så länge på 1 år och 5 månader då han vart i paris i 1 vecka och då kunde jag inte klara mig utan han, saknade han så det gjorde ont.
    Och nu har vi en son på 6 månader me, visst min sambo tycker att jag ska unna mig det att komma iväg och ha roligt, men jag kommer och sakna dom såå mycket och sen e jag så rädd att något händer och då är inte jag där..
    Det e ju så långt ifrån småland till blekinge.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hjälp, vet inte hur jag ska göra!
  • Eliasmamma85

ska kanske tillägga att jag har inte många vänner kvar och jag hittar sällan på något mer än att umgås med min son/sambo och så...

• snabbavinden

Jag tycker nog att du ska lyssna på din sambo. Det är klart att du är värld att få roa dig. Men jag kan ju samtidigt förstå din oro för om någon händer men å andra sidan så kan man ju inte gå o tänka på det. Om du förstår vad jag menar. Så passa på att åka o träffa din vän.
    Men känns det helt fel så lyssna på dig själv. Lycka till i ditt val.

• Eliasmamma85

Det som känns jobbigast e att jag alltid har varit med min son, har aldrig åkt utan han eller min sambo, kommer och vara så orolig även om jag inte vill :(

• snabbavinden

Kan förstå din oro, men tror du inte det beror mkt på att det är just för att du alltid umgås o är tillsammans med din sambo?? Du kanske lider av väldig mkt kontrollbehov?? Fast du själv inte tänker på det.

• Enigmia

Det är klart du ska åka!! Din sambo kommer att må jättebra av att få vara ensam med sonen och sonen kommer också att tycka det är bra! För att inte tala om hur bra det är för dig att komma iväg och göra något kul och bara tänka på dig själv.

• lövet2

För min del skulle jag inte åka själv. Jag skulle inte ha roligt alls, om jag var borta 4 dagar från en så liten baby. Kanske om han var 1-1½ år?
    Går det inte att sambon och sonen följer med? Inte på själva festivalen alltså, men att ni bor tillsammans hos kompisen eller så?

I lay down my sword ...
  • Psyke

Jag tycker att du ska åka. Se det som en möjlighet för din sambo att bygga ännu mer på relationen med bebisen medan de är ensamma samtidigt som du får vila dig och roa dig med din väninna. Alla vinner.
    Samtidigt förstår jag din oro. Jag kunde inte heller åka ifrån min familj förrän vår dotter var nästan 14 månader. Och jag saknade de och oroade mig medan jag var bortrest. Men det visade sig att allt hade gått bra, vår lilla sötis har stortrivts med massor av extra uppmärksamhet från pappa och farmor och klarade av separationen med lätthet. Sedan blev hon otroligt glad att se mig igen men hon verkade inte inse att jag hade varit borta längre än 2-3 timmar.
    Lycka till!

• Eliasmamma85

Nä min sambo vill stanna hemma med vår son.
    Det ända som oroar mig e att när min sambo sover så sover han väldigt djupt och vaknar nästan aldrig när han skricker.
    Nu säger han att han kommer och vakna hela tiden så fort han rör sig där inne eftersom han vet att jag inte e där... vet inte hur jag ska göra..

• Enigmia
    Eliasmamma85 skrev 2009-04-28 19:46:04 följande:
    Nä min sambo vill stanna hemma med vår son.Det ända som oroar mig e att när min sambo sover så sover han väldigt djupt och vaknar nästan aldrig när han skricker.Nu säger han att han kommer och vakna hela tiden så fort han rör sig där inne eftersom han vet att jag inte e där... vet inte hur jag ska göra..
    Japp, precis så är det! När han vet att han är ensam hemma så kommer han inte att våga sova lika djupt. Min sambo är likadan, så jag vet. Om jag finns hemma så vaknar han aldrig av barnen.
  • Eliasmamma85

Nu har jag i alla fall bokat biljett och det blir i 1 vecka, ska passa på och hälsa på min familj där nere, har inte varit nere där på 1 år... men varför har jag då så dåligt samvete??
    Min sambo är jätte glad för min skull att jag ska ner och han har tjatat i flera månader att jag ska åka, men känner mig som en dålig mamma..
    vad tycker ni?
    Vi vill gärna åka alla 3 ner till min familj, men vår son klarar inte va att åka tåg i 7 timmar eftersom han är 6 månader och sedan har han e slags kolik att han inte kan slappna av och skricker mycket...
    behöver avkoppling då jag alltid är med min son och behöver umgås med mian vänner me..

• Enigmia

Nej, man är inte en dålig mamma för att man vill göra något annat än tillbaringa all tid med sitt barn. Lite avkoppling behöver alla! Och så ökar motivationen för att vara en bra mamma och partner när man kommer hem igen

Jättekul att du bokat biljetten! Det kommer att bli jättebra även om du har hemlängtan... Träffa familjen och vänner är också viktigt.

• vildaungarnasmamma

ta med sambon och bebisen och gå på festival.
    vi går varje år på sweden rock och vi har två barn (4 år och en på 16 månader)
    ha ordentliga hörselskydd och stå lite i utkanten av scenerna när de spelar så går det hur bra som helst,
    Tycker personligen att sweden rock är en av de "barnvänliga" festivalerna då det är så mixade åldrar.
    vi bor alltid i en stuga utanför camping och festival området.

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bebis BF 23/10-09 ★
Svar på tråden Hjälp, vet inte hur jag ska göra!