• Bumms

Fler som börjar gonal-f i dagarna??

Hej hej

Jag började med Gonal-f sprutor i måndags och undrar om det är fler därute som börjat i dagarna eller är på gång och vill följas åt?!

Milos Mamma
  • Svar på tråden Fler som börjar gonal-f i dagarna??
  • yttik
    have a nice day skrev 2009-06-11 09:59:45 följande:
    Här är en till som håller på med gonal-f nu..har tyvärr inte lyckats få fram några äggblåsor som drar ifrån de andra ännu..Räknas de försök som får avbrytas pga inga äggblåsor eller för många äggblåsor??
    Jag TROR att de räknas, men vet inget säkert.

Vad trist att det inte funkat!

Själv har jag nu kört första försöket och håller tummar och tår för PLUS!

Läkaren är danska och jag förstod inte riktigt vad han sa, men jag hade 3 äggblåsor och chanserna var iaf så goda att jag fick ta Ovitrelle...För visst hade jag inte fått ta Ovitrelle om det inte varit bra äggblåsor? Eller?
  • Rosesarered

yttik> Wow, nu fick man upp hoppet lite mer iaf. En spruta känns ju på något sett mer kraftfullare just för att det är en spruta. Hihi!

Fråga 2. Läkaren sa åt mig att börja äta B12. Och det jag fick på apoteket heter Behepan. Är det samma sak?

• kenna

Hej! Jag börjar imorgon med 150E (7 dagar) sen UL den 22/6....känns spännande :)

• Rosesarered

Idag kom mensen, har aldrig varit så glad över att äntligen få mens. Börjar alltså i morgon med Gonal F och hinner alltså med en insemination innan avdelningen kommer att ha semesterstängt. Tjohoo!

• Rosesarered

Bara en fråga, hur hårt in och ut behöver ni trycka avtryckaren sprutan?
    Jag har fått dosering på 75 men tycker knappt att vätskan i sprutan minskar. Dessutom, när jag tagit ut sprutan kan jag fortfarande trycka in "avtryckaren" en aning. Men när den sitter i så får jag inte ut något mer. Är nu orolig att jag sprutar in för lite.

• yttik
    yttik skrev 2009-06-16 19:21:24 följande:
    På dosen 75 ska det höras 2 klick när du trycker in knappen. Då har tagit rätt dos. O sen ska du hålla knappen intryck 10 sek med nålen kvar i magen.
    Svar till rosesarered
  • kenna

Hej!
    Är inne på fjärde sprut dag med Gonalen och har börjat få lite ont i magen..känns lite "tungt" som om jag är kissnödig hela tiden eller nån konstig mens värk..(svårt att förklara)...nån annan som känner så?
    kramar

• have a nice day

Jag kände likadant och tycker idag på dag 27!!! m sprutor att det känns som mensvärk. Enligt min läkare är det många som känner så när äggstockarna håller på att reagera.Detta är min första sprutomgång så dr startade med låg dos för länge känns det som. Igår var flera äggblåsor 13mm och det verkar mörkt denna omgången. Ska dit på lördag igen men troligen avblåses detta försök:(
    Sen har kliniken semester så det blir att köra igång i augusti igen..hoppas på bättre lycka då.
    Lycka till förressten:))

• kenna

have a nice day skrev 2009-06-17 21:25:39 följande:

Jag kände likadant och tycker idag på dag 27!!! m sprutor att det känns som mensvärk. Enligt min läkare är det många som känner så när äggstockarna håller på att reagera.Detta är min första sprutomgång så dr startade med låg dos för länge känns det som. Igår var flera äggblåsor 13mm och det verkar mörkt denna omgången. Ska dit på lördag igen men troligen avblåses detta försök:(Sen har kliniken semester så det blir att köra igång i augusti igen..hoppas på bättre lycka då.Lycka till förressten:))
    :( Hoppas o håller tummarna extrå hårt för dig att det går vägen!!
    Pratade med läkaren idag och hon sa att om det blev värre att jag skulle ringa jouren under helgen, annars ses vi på måndag...
    vet inte riktigt om jag vågar hoppas på nånting än. svårt detta.
    kramar till dig
  • have a nice day

Hej och tack för peppningen! Var precis hos dr men nu hade jag 5 äggblåsor på 17 mm så detta försök avblåstes tyvärr. Nu ska jag ta synarela ytterligare en vecka ifall något ägg skulle lossna av sig själv....känns inte kul att veta att man skulle kunna bli gravid om man inte tog synarelan men vågar inte chansa. Tror dock inte att risken är så stor att alla 5 äggen lossnar av sig själv...........
    Håller tummarna för dej nu istället, kram kram

• Rosesarered

have a nice day> Vad tråkigt att höra. En liten fråga bara, jag har förstått att läkarna avblåser från insemination om man har för många stora blåser med risk för att få för många barn.
    Kan man inte sexa hemma ändå? Jag menar, hur stor är risken att få fler än 1 när man försökt i 3 år och inte fått något?

• yttik

Fick min mens idag...3 dagar för tidigt. Sååå besviken...Hur många försök får man med Gonal F?

• Rosesarered

Är det någon som fått biverkning av Gonal F i form av trötthet?
    År sjukt trött om dagarna.

• Butterfly1
    Hej,

I will begin my ivf treatment in Stork klinik in Danmark, The gyn told me that she will stimulate me with Gonal-f , 450 Iu per day for 7 days , and based on my age that is 44 she needs to use the maximal dose of Gonal- F injection, 
    Is anyone here did ivf in Stork before and used Gonal-f injection at this dose?
    Is this kilinik good ?
  • Pco_1_2

Hej!

Började med gonal-f i fredags, ska på första VUL på torsdag och se om det händer något!

Svar på tråden Fler som börjar gonal-f i dagarna??