utstött?
hej!
jag är en snart 20årig mamma, har en son som snart fyller 3. jag vet inte om ni andra unge också märkt av denna frustration när ingen runt en sitter i samma sits. jag älskar mamma livet och skulle inte byta ut det mot något. men det skulle vara så mycket lättare om man hade vänner som också hade barn så de hade förstått hur ens liv ser ut. vissa dagar känns det som man längtar till om 10år när de också har barn. vännerna är ute och festar loss varje helg och jag förstår självklart att de gör det med. men man önskar att man hade några vänner runt om sig som även hade barn som uppskattar hemmakvällar med middagar och så. när vi haft middag här åker vännerna ofta ut på krogen efter och det känns så tråkigt då att de inte uppskattar det nöjet att kanske bara ta något glas vin på balkongen nu när sommaren kommer och bara njuta av lugnet. sitta och bara prata och umgås. vinet behöver ju inte ens finnas där ja klarar mig bra med ett glad vatten men ni förstår kanske hur jag menar?
finns det fler som känner som jag?
jag känner mig inte som en ung mamma utan som en mamma som alla andra. det enda jag vet jag skulle gjort innan jag fick min son var att jag borde haft ett jobb. men idag har jag det sedan ett år tillbaka. träffat en tjej på jobbet som även hon har barn. hon är 10år äldre och gift. känns som man önskar lite att man var där med. vet inte känns bara som man behöver skriva av sig lite om detta med. men finns det någon till som kanske behöver skriva av sig?