• Johannary

Första Pergotimeförsöket kommer snart!

Enligt uträkningar ska jag har min mens runt den 16/5, då börjar min första Pergotime kur...

Någon annan som vill haka på?? {#lang_emotions_sunny}
    Mio min Mio
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-07 21:21
    Fick mens idag, 7/5. Börjar första Pergotime kuren på måndag, 11/5. *hoppas*
  • Svar på tråden Första Pergotimeförsöket kommer snart!
  • Florence

Nu har jag packat till Frankrike, jihoo! Åker på måndag, det gäller att vara ute i god tid :) Ska bli så skööööööööööönt att komma iväg! Vi kommer hem den 12:e augusti och bim är den 16:e, det är så himla bra att jag inte kommer att gå runt och vänta på bim alls. Då är ju semestern slut!

Nu har jag piffat till mig och ska ut på finfin restaurang. Allt är så bra! Förutom att jag inte är ett dugg gravid. Men det finns ju fördelar med det med, en fördel är rödvin. Skål!

• rosa83
    nnnn skrev 2009-07-24 11:38:12 följande:
    jag har också haft sen äl första kuren fick jag utslag på dag 15 och denna på dag 18. Idag är jag på dag 29 ingen mens och inget plus, jag testade imorse =(.I helgen ska vi åka iväg på semester ialla fall, det ska bli skönt men det är mitt i skogen utan data så vi får höras av på måndag när jag kommer hem!OJ jag höll på att glömma det viktigaste GRATTIS ROSA!!!!!! åå va häftigt och härligt.. TVÅ stycken åå jätte Grattis =)

Håller tummar och tår för dig nnnn vännen.Som sofia skrev, en del plussar sent. *kram* Än är det inte för sent. {#lang_emotions_cool}
    sofia, spännande med bim snart då, hoppas verkligen det går vägen för dig. Håller tummar och tår för dig med {#lang_emotions_laughing} Hur många kurer fick du av pergo? Sorry, kommer inte ihåg;)
    Macpau, vilken vecka är du i nu? Hur mår du? Har det börjat sjunka in att du är gravid än? :))
    Florence: Skönt att komma iväg på semester! Ta ett glas rödvin för mig med :) Skål på dig!

• ASLH

Gokväll brudar!

Jag förklarade just för min sambo här hur Fl fungerar och hur fantastiskt den här tråden är. Vilka härliga tjejer jag har träffat på som man får så otroligt bra stöd av. Vad jag än frågar! Klart han försöker att stötta mig så gott han kan. Men ändå!
    Tack så mycket att ni finns tjejer. Jag blir alldeles sentimental! Ha,ha!

Tack för alla svar om ÄL. Det låter som att ni alla fått Äl på nästan samma dagar så jag hoppas att den inte hoppat över ännu då. =) Den som väntar...

Florence- Ha det så jäkla najs i utlandet. Klunka vin i massor för snart är det förhoppningsvis stopp med det för din del menar jag.. ;)

• SofiaL

Rosa83; Fyra kurer ska jag äta, har ätit en än så länge bara. Åt ju en, sen skulle jag göra uppehåll en månad. Sen äta två sen uppehåll och sedan blir det sista kuren. Efter det IVF... Hoppas det inte går så långt!

ASLH; Ja visst är det fantastiskt med allt stöd man får här på FL. Underbart=D Ja, den som väntar på nåt gott Jag tror nog din ÄL kommer! Kramar

Florence; Ha det då bra på resan

• Macpau

nnnn-jag håller tummarna för dig gumman!

Rosa83- jag tror inte att det har sjunkit in än, nej:). Jga är bara i vecka 5 och ska på vul när jag kommer hem från semestern den 10 augusti (v.7-8). Jag är nog lite försiktig med att säga det högt ännu;).

ASLH-Visst är det underbart med stödet man har här?? :)

Florence-guuud vad jag är avundsjuk...jag vill också till Frankrike! Skönt att kunna släppa allt ett tag och bara njuta av semestern. Ha det jättegott!

SofiaL- det är verkligen din tur nu att lyckas gumman!! Jag var också några månader ifrån ivf...på ett sätt kändes det skönt att bara släppa kontrollen och invänta att allt skulle rulla igång (fast jag var supernervös på tanken att ha med sprutor att göra)

Mendo gumman!- hahaha...vi gör en deal: muta dina nedre regioner så kör vi detta gemensamt!! Jag kan se skylten framför mih: "Mendos & Macpaus mentorskola"

Inga speciella symptom-hör av mig när ajg börjar spy och allt sånt där spännande

kram till er alla och ha en underbar helg!

• SofiaL

Macpau; Tack vännen Ja på ett sätt är det skönt att veta att man får den hjälpen, för vi blev ju informerade att vi inte skulle fått nån hjälp från landstinget då Liam va frisk när han föddes. Så jag har kunnat slappna av mycket mer nu när jag vet att vi är beviljade hjälpen! Men det är som du säger skrämande att tänka på hela den proceduren som IVF innebär...

• Mendo

Go morron Tjejer!

Hur går de för er....?

Udda e det! För idag har jag värk i äggstockarna (o jag som inte ens har egen ägglossning till 98 %)... Hoppas ju att de har fel o att ÄL e pågång!!!
    Förvirrade blir jag iallafall!! åhhh varför måste man hoppas så mycket??!!
    VILL HA VÅRAT BARN NU!!!!! fan att de ska va så svårt!!!

Kram på er

• Macpau

God morgon alla tjejor!

Hoppas allt är bra med er. Jag har inte haft semester än (tar bara 1 vecka nu. Det var tänkt att vi skulle åka iväg på en jätteresa till jul/nyår, men om allt går som det ska så funkar det inte att resa så sent i graviditeten. Jag behöver en lång semester!!!

Så, nu har jag gnällt av mig lite . Hur är det med er alla?

Mendogumman!- värk i äggstockarna säger du....ska du testa med äl stickor de närmaste dagarna eller? *nyfiken*

kram:)

• ASLH
    Mendo skrev 2009-07-27 08:12:15 följande:
    Go morron Tjejer!Hur går de för er....?Udda e det! För idag har jag värk i äggstockarna (o jag som inte ens har egen ägglossning till 98 %)... Hoppas ju att de har fel o att ÄL e pågång!!!Förvirrade blir jag iallafall!! åhhh varför måste man hoppas så mycket??!!VILL HA VÅRAT BARN NU!!!!! fan att de ska va så svårt!!!Kram på er
    Åhh spännande med värk, eller ja du förstår vad jag menar. ;) Hoppas,hoppas!!

Själv går jag och väntar på något tecken att få ÄL. Är på dag 18 nu ju...Det enda är väl att magen är ur balans. Men det har väll inget med det att göra.. =( Suckh!
  • Mendo
    ASLH skrev 2009-07-27 13:18:05 följande:
    Åhh spännande med värk, eller ja du förstår vad jag menar. ;) Hoppas,hoppas!!Själv går jag och väntar på något tecken att få ÄL. Är på dag 18 nu ju...Det enda är väl att magen är ur balans. Men det har väll inget med det att göra.. =( Suckh!
    Det kommer säkert de kommer!!! Håller tummarna för dig!
  • ASLH
    Mendo skrev 2009-07-27 13:27:02 följande:
    Det kommer säkert de kommer!!! Håller tummarna för dig!
    Gulle dig!!

Jag gick till o med till apoteket och köpte digitala CB Äl-testen. Kanske kroppen framkallar bara av farten... HA ha ha! Shit va knäpp man e!
  • Mendo
    ASLH skrev 2009-07-27 18:34:37 följande:
    Gulle dig!! Jag gick till o med till apoteket och köpte digitala CB Äl-testen. Kanske kroppen framkallar bara av farten... HA ha ha! Shit va knäpp man e!
    Alla sätt är bra sätt ;)

Ja hoppas nu då, och för min del med! Hoppas att jag får nån jäkla ÄL nån gång!!!!!
  • Macpau

Faaaan tjejer- jag saknar att hänga här i tråden....det är ett så himla bra gäng! jag tror bestämt att jag stannar kvar här- forever

Jag tänkte, man kanske skulle starta en sidotråd till denna där vi som plussat kan samlas...så ses vi ALLA i den tråden så småningom!!! Så kan vi alla fortsätta & hänga ihop

Har inte tid att göra en nu, men kanske efter semestern...om någon vill skapa en sådan nu innan - be my guest!

kramar i massor till er alla

• Kinne79

Någon som känner sig manad att starta en ny tråd, för denna stängs väl i helgen.

• Kinne79
    Lindström skrev 2009-07-28 21:18:26 följande:
    Då har jag skapat en ny tråd, heter samma som ovan med Del 2
    Har du lust att länka?
Svar på tråden Första Pergotimeförsöket kommer snart!