• Snorky

    Januariföräldrar 2007 - Del 13

    Vi som huserar här är:
    21 dec - Oliver (Linrob), Mio (snorky)
    27 dec - Irma (aktuelle)
    1 jan - Rebecka (Minja)
    3 jan - Alvin (BeccaGrodan), Ida (Pamela G)
    5 jan - Gabriel (Kulann01)
    7 jan - Nilo (Jessie)
    8 jan - Elin (selin07)
    11 jan - Linn (lollolis), Filippa (82an)
    12 jan - Maja (Apple Pie), Tindra (EmA)
    14 jan - Isac (snusmumrik), Arvid (MallaW), Wille (Kayn), Cornelia (Memoria)
    19 jan - Flicka (Mrs G), Eddvin (Sassahed)
    20 jan - Meja (Pyre på väg)
    28 jan - Tyra (Rimfolina)
    29 jan - Elric (Nifelheim)
    30 jan - Isabelle (BlygTjej)

    Är det någon vi glömt är det bara att meddela i tråden så lägger vi till i nästa trådstart!!!

    Även nya januariföräldrar är välkomna att diskutera allt mellan himmel och jord.
    Att trösta och stötta varandra i jobbiga stunder
    Att glädjas över alla fantastiska framsteg våra små gör
    Att ge råd o tips som kan underlätta
    Att helt enkelt bara diskutera alla vardagliga små ting gällande våra jämngamla barn

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m8878841.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m10994468.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m13623132.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m16497685.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m19720660.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m22990956.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26120494.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29043567.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32156621.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34860312.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37762413.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40843837.html

  • Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - Del 13
  • Nifelheim
    Selin07 skrev 2009-07-22 16:11:44 följande:
    Lollolis: Det där med vagn är svårt...har länge velat ha en Phil and teds men tyvärr är Elin för tung för att sitta överst på syskonsitsen. Hon väger nästan 15 kg. Vibe är ca 5 cm bredare än sporten och dashen i huvudsitsen och även liggdelen. Och gränsen är 15 kg på syskonsitsen när nr 2 ligger i liggdelen. SÅ håller med de andra att den är till för när nr 2 är 6 månader och kan sitta där bak. Annars är de ju onekligen smidiga. När det gäller BT så är den nog ett jätte bra köp nu i början om man har behov av syskonvagn. De är smala runt däcken och ombonade Lätta att fälla ihop och smidiga att köra. Dessutom prisvärda.Beggade ligger de nånstans mellan 2500-4000 beroende på utrustning. Ny kostar de ca 6000 inkl. liggdel. Phil and teds kostar allt från 5000-8000 ny beroende på modell inkl. syskonsits. Beggade har högt andrahandsvärde därmed inte så billiga heller...runt 3000-4000:-. Så jag vet inte hur jag gör..Helst skulle jag slippa syskonvagn helt då hittar inget som känns hundra..men de jag känner som har 2 barn verkar använda syskonvagn mycket upptill första barnet är 4 år..Sedan finns det en annan som liknar urban jungle men med syskonsits i samma princip som Phil and teds. Baby jogger city elite. Den finns också som dubbelvagn. Påminner mycket om Urban Jungle. www.babyjogger.se/pls/nvp/Document.Show?CID=4... Ja man får hoppas att det kommer en lugnare period med trotsen. Hur länge det vara verkar vara beroende av barn också. Vissa märker inte av det ens.
    Nej nej. Viktgränsen för syskonsitsen ovanpå bebisen är 25 kg.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

    Memoria: Grattis till Gabriel!!


    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Memoria

    Tackar!

    beccagrodan: haha det minns jag att han gjorde. Vi hade det som namnval när vi väntade C, men då kom det ingen med snopp
    Så namnet hade vi aldrig några diskussioner om den här gången. Tycker det är ett väldigt vackert namn.

  • BeccaGrodan

    Memoria: ja det är väldigt fint, jag stör mig bara på att folk typ alltid drar paraleller till Ärkeängeln Gabriel när de hör vad han heter och jag är så väldigt icke troende och vi har inte alls valt namnet med tanke på något sådant. Men folk hittar ju alltid konstiga saker att kommentera. Vår Gabriel är född den 17 maj och då får man ju titt som tätt höra att han är en liten "norrbagge" haha folk är roliga


  • Memoria

    becca: Inte lätt det där. Jag tänker också på ängeln faktiskt, det är därifrån namnet blir lite trollskt tycker jag, fast lika mycket tänker jag på Gabriel Fors, sångaren. Så ovanligt namn så många har nog inte så många kopplingar till just det namnet. Är inte heller särskillt troende, men tycker ändå att namnet blir lite extra guldkantat med det i tanken.

    Jobbigare med 17 maj kommentaren, för den kommer han nog dras med hela livet. Så har en kompis det som är född den första april. Han hatar alla roliga skämt om hans födelsedag

  • Snorky

    Grattis Memoria till sonen!


    Det här med syskonvagn tror jag lite beror på vad man erbjuder. Jag tror mkt väl en 2½-åring klarar sig i väldigt många situationer med enbart ståbräda. Men av bekvämlighet för föräldrarna är det oerhört smidigt att ha en vagn att ta till, speciellt när det är trots med i bilden. Sen beror det väl på hur flexibel man vill vara också... Utan syskonvagn kan man ju glömma långpromenaderna och längre stunder på stan. 
    Roligt att ni pratar om det där med hur jobbigt det är att ha två barn Så jobbigt är det inte trots allt... vi funderar ju på en trea. Man vänjer sig ju och så anpassar man sitt liv efter barnen på ett annat sätt. 
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Mrs G

    Grattis Memoria!

    Ibland funderar jag på ett syskon men har fullt upp med nytt jobb, skulle jag bli på smällen nu så känns det som om jag sviker dem. Mannen hade gärna haft tre ungar redan vid det här laget men det är inte förrän nu när tösen sover hela nätterna som jag känner att jag skulle ha ork.

    Är det någon mer än jag som kämpar med vikten, med all stress som kommer med nytt jobb så går jag snarare upp än ned i vikt. Funderar på att börja med viktväktarna. Är det någon som är eller har varit medlem nyligen som kan berätta.

  • Snorky

    Jag kör GI för tillfället, vilket jag verkligen rekomenderar. Inget sötsug alls och det känns inte ens jobbigt... kilona bara försvinner.


    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • BeccaGrodan

    jag kör eller har kört (alltså jag körde strikt i 2 månader o har sen dess ändrat hur jag äter för alltid) LCHF gick under de 2 månader jag åt strikt ner ca 9kg och har totalt sett under det här året gått ner 16kg
    är ju lite likt GI och det är såå skönt att slippa suget..

    Ska köra september månad strikt för att gå ner de sista 5kg jag vill ha bort för att väga som jag vägde innan någon av mina graviditeter


  • Lappen

    skulle vilja ha min pojke Emanuel på listan där uppe nu när det ska göras ny tråd...han är född 28/1

Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - Del 13