vill bli hemma-mamma!
Hej!
Jag vill bara dela med mig av min stora lycka - att komma på vad roligt det är med barn, familj och att vara hemma. Jag har glädjen över att ha blivit mamma till en alldeles underbar liten flicka som är tre månader nu. Innan jag fick barn tänkte jag mig en "normal" föräldraledighet på sådär 1-1½ år, sedan pappans tur, därefter dagis.
Nu har jag ändrat mig i allt utom att jag vill att pappan ska få vara hemma också framöver. Jag vill nu alltså få fler barn så snart som möjligt (för det är så kul!) och inte alls jobba de närmsta 10 åren. Eller, jo jag kan tänka mig att jobba deltid. Men det ska vara enkelt, okomplicerat, ingen övertid, på deltid osv. Jag vill vara hemma med mitt/mina barn länge!! Helst inget dagis förränn det är dags för lekis, eller vad det nu kallas nuförtiden.
Ni som är hemmaföräldrar, hur tänker ni och hur har ni löst det med vardagen, fördelning av sysslor hemma, ekonomi etc etc. Jag har inga direkta frågor till er egentligen, mer än att höra lite om andras vardag (om någon vill berätta). För mig känns det så pass ovanligt med hemmaföräldrar idag då de flesta barn går på dagis.
Berätta om livet hos er, den som vill!