• black sun

Kan man ha foundation eller puder i solen?

Måste man ha ett helt "rent" ansikte i solen för att inte få skumma fläckar eller ojämn bränna?
    Min hud är gansk ojämn i färgen och jag får ganska röd näsa och lite på kinderna. Jag är också lite mörk under ögonen. På vintern använder jag foundation och det funkar jättebra, det täcker allt jag vill ska täckas. Men hur ska jag göra på sommaren? kan jag ha foundation eller puder och ändå bli brun eller funkar inte det? Hur gör ni? Har ni ett helt foundations - och puderfritt ansikte hela sommaren?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Kan man ha foundation eller puder i solen?
  • Missäy

Finns ju mkt smink med solskyddsfaktor. Shiseido har en del har jag för mig sen finns det ju jättemånga andra märken :)
    Jag har nästan alltid smink, inte överdrivet men täcker såklart för rödhet och så..

• Jess87

jag tycker det blir så jäkla kladdigt med foundation när det är för varmt.. brukar köra bara med puder för att inte bli så glansig i ansiktet! och de släpper igenom solen skapligt också..

• Indianica

Jag kör med en färgad dagkräm ifrån Lancome sommartid. Unden den har jag solskyddssfaktor. Under mina ögon har jag alltid en tunn concealer i början av sommaren, men sedan blir jag lite brun och märka ringar syns mindre, så då skippar jag den oftast. Använder Lancomes concealer och har aldrig fått fläckar av den fast jag solat.

Vill jag vara extra fin kan jag ha lite pressat puder på näsan och så när jag går på fest kvällstid och ha en foundation, men aldrig på dagen för då ser huden bara flottig ut.

• Ariel o Melodys Mom

Jag använde täckstift förra sommaren när ja skulle till stranden. Skulle jag inte gjort. Har fortfarande missfärgningar kvar. Som tur är befinner sig de i direkt anslutning till hårfästet i pannan o jag har lugg. I sommar blir det endast en bra solskyddsfaktor gjort för ansiktet.

• Marre79
    Glamour1 skrev 2009-05-04 15:10:42 följande:
    black sun skrev 2009-05-04 15:08:04 följande: Ja men om det är 30 grader varmt så räcker det väl om man har någon skyddande ansiktskräm som är brun färgad och som inte är täckande.
    Nån som har ett bra tips på en färgad fuktkräm med hög solskyddfaktor?
  • LaLina

Jag har alltid foundation på mig på dagarna, oavsett om jag ska sola eller inte (nu solar jag inte så "aktivt", sitter inte o pressar). Jag har också alltid dagserum med solskyddsfaktor på mig. En bra foundation är inte portilltäppande eller orsakar fläckar om man vistas i solen. Jag har numera alltid en jämn solbränna i ansiktet, brukar få byta till en mörkare foundation på sommaren dock.

Ett vanligt missförstånd är att en foundation är smink, men det är det slutliga steget i en bra hudvårdsrutin. Den skyddar huden och jämnar ut hudtonen-

• hair

Foundation är bara bra att använda ; MAYBELLINES WONDER FINISH är supernaturlig och jättenyggt blir det. Solskyddsfaktor 8 är det i den.
    Klart man har foundation i solen !

• hair
    LaLina skrev 2009-05-06 00:37:22 följande:
    Jag har alltid foundation på mig på dagarna, oavsett om jag ska sola eller inte (nu solar jag inte så "aktivt", sitter inte o pressar). Jag har också alltid dagserum med solskyddsfaktor på mig. En bra foundation är inte portilltäppande eller orsakar fläckar om man vistas i solen. Jag har numera alltid en jämn solbränna i ansiktet, brukar få byta till en mörkare foundation på sommaren dock.Ett vanligt missförstånd är att en foundation är smink, men det är det slutliga steget i en bra hudvårdsrutin. Den skyddar huden och jämnar ut hudtonen-
    Jamen så är det ju ; foundation är det slutliga steget i en bra hudvårdsrutin!
  • luspudel
    Marre79 skrev 2009-05-05 21:25:02 följande:
    Dermalogica har en grym, vet inte om det är spf 25 eller 30 dock.
  • Marre79
    luspudel skrev 2009-05-06 12:58:50 följande:
    Dermalogica har en grym, vet inte om det är spf 25 eller 30 dock.
    Åh...tack, ska genast kika på det.
  • precis

Ett vanligt missförstånd är att en foundation är smink, men det är det slutliga steget i en bra hudvårdsrutin. Den skyddar huden och jämnar ut hudtonen-

Riktigt så är det ju inte. En helt vanlig dagcreme gör ju precis samma sak och mer därtill. Klart att foundation är smink.

• Fialottis
    Mary kay har en också!
  • Mia85

mary kays foundation o samt mineral foundation kan man ha i solen finns även ett med solskyddsfaktor i. solen ta ändå. jätte bra.

• mini75
    Shiseidos skincare spf 20, eller MD formulations spf 30
  • Sjöbo

Jag Använder en puder bronzer i hela ansiktet kanske låter konstigt med det funkar jätte bra med min hudton, kan man använda det när man solar?????

Svar på tråden Kan man ha foundation eller puder i solen?