• vårwilmer08

kraftig blödning med pergo??

Någon som fått eller vet om det är vanligt att få en ökad och kraftig blödning av pergotime?Har tagit pergotablett nr 2 idag(mensdag 5) och blöder bara mer och mer,förra gången jag föröskte bli gravid med pergotime så avtog blödningarna såfort jag började äta pergon!

• Svar på tråden kraftig blödning med pergo??
  • challis777

Jag vet inte om det ska vara så, men jag har som du, kraftigare blödningar när jag ätit pergo. I vanliga fall blöder jag väldigt lite och bara ca 3 dagar, med pergo blöder jag mycket och senast i 6 dagar!

• Skrutt74

Även jag blöder mycket av pergon. Två första dagarna blöder jag konstant, rinnande. Sen har jag mindre blödning i 3 dagar till ungefär.

• Bispan

En av biverkningarna man kan få av Pergo.

• timberhochmandie

Jag fick nästan ingen mens alls, tycker jag, av min pergokur... Men det kanske kan vara jätteolika.

• Vårflickan84

men brukar ni få spottings innan mens av pergo?
    jag har haft det i två dagar nu. hade BIM i måndags.

• timberhochmandie
    Vårflickan84 skrev 2009-05-14 13:28:45 följande:
    men brukar ni få spottings innan mens av pergo?jag har haft det i två dagar nu. hade BIM i måndags.
    Det fick jag. Bara ätit en kur, men mensen kom inte riktigt igång. Först två dagar spottings, sedan en halv dag med ordentlig blödning, en dag med blödning (½+½) sedan paus i ett dygn (½+½) och därefter återigen spottings. Helknäppt.
  • Vårflickan84
    timberhochmandie skrev 2009-05-14 20:39:02 följande:
    Det fick jag. Bara ätit en kur, men mensen kom inte riktigt igång. Först två dagar spottings, sedan en halv dag med ordentlig blödning, en dag med blödning (½+½) sedan paus i ett dygn (½+½) och därefter återigen spottings. Helknäppt.
    ja, precis så är det för mig nu efter en kur. vad ska man göra? haha.
    jag kan ju inte starta med en ny kur tills mensen startat på "riktigt". kom din igång sen? hur gjorde du?
  • timberhochmandie
    Vårflickan84 skrev 2009-05-15 09:13:30 följande:
    ja, precis så är det för mig nu efter en kur. vad ska man göra? haha.jag kan ju inte starta med en ny kur tills mensen startat på "riktigt". kom din igång sen? hur gjorde du?
    Tredje dagen kom det ju faktiskt rött blod så det räknade jag absolut som första dageni den nya cykeln. Nu skulle jag inte ta nån ny pergokur, så jag behövde inte fundera av den anledningen, men första dagen med rött blod är vad jag har lärt mig att man ska räkna som dag 1. Så även om det bara blev en och en halv dag med "riktigt" blod så antar jag att det måste räknas...
  • Vårflickan84
    timberhochmandie skrev 2009-05-15 09:22:26 följande:
    Tredje dagen kom det ju faktiskt rött blod så det räknade jag absolut som första dageni den nya cykeln. Nu skulle jag inte ta nån ny pergokur, så jag behövde inte fundera av den anledningen, men första dagen med rött blod är vad jag har lärt mig att man ska räkna som dag 1. Så även om det bara blev en och en halv dag med "riktigt" blod så antar jag att det måste räknas...
    okej, vad klurigt.
    kan man strunta i att ta pergo en månad eftersom mensen strular och sen ta den igen månaden efter?
  • timberhochmandie
    Vårflickan84 skrev 2009-05-15 09:37:14 följande:
    okej, vad klurigt.kan man strunta i att ta pergo en månad eftersom mensen strular och sen ta den igen månaden efter?
    En del läkare rekommenderar ändå bara varannan månad eftersom effekten ska "sitta i" även månaden efter behandling, har jag hört...
  • Vårflickan84

idag ska jag ta min tredje tablett av pergo. men... mensen är så riklig. jag fattar inte! det borde ju avta nu... känns som att det bara kommer mer och mer. vad ska man göra??

Svar på tråden kraftig blödning med pergo??