• Mysgos

    Mirakeltråden - del 8

    Mirakeltråden - del 7


    Tänk att den härliga våren är här och snart kommer sommaren!
    Våra små mirakel kommer snart börja fylla 2 år och det blir fullt med kalas och  tårtor härinne igen.
    Tänk vad tiden har gått fort och vad roligt att vi fortfarande hänger ihop härinne.

    Dessutom kommer det ju små syskon nu också som vi får följa dessutom, härligt!!

    Vi har även en listtråd där vi skriver in vad våra små väger, där finns även nytillskotten!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41309063.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 21:05
    Ny listtråd om hur mycket våra små väger eftersom den andra blev stängd.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 8
  • JsN

    Firat födelsedag med kaffe på sängen, bilhämtning, sushilunch, golflektion och lekstugeinvigning. Nu kommer svärföräldrarna snart på middag. (JAg har hunnit baka tårta också)

  • lilla fru snigel
    Mysgos skrev 2009-08-07 09:37:57 följande:
    Vi kommer inte hinna bli blöljfria den här sommaren har jag insett. Men det känns ändå bra att han börjat bli lite intresserad av pottan iallafall och faktiskt suttit och gjort ifrån sig på den några gånger. Men än så länge vill han helst ha blöjan på och jag tänker inte bråka, det får ta den tid det tar. Han är inte redo just nu helt enkelt!Själv har jag haft en jobbig kväll/natt med mycket mamma tankar. Och så vaknade dessutom mannen med grym värk i handen. Så idag blir vi nog ett muntert föräldrapar är jag rädd för...
    Stressa inte med blöjorna! Det kommer att gå som en dans när han väl är mogen. Det är som med allt annat, barn utvecklas olika. Men det är lätt att stressas med, särskilt i det här momentet när andra barn blir blöjfria. Jag tror dock att de tär mer normalt att 2½ åringa slutar med blöja än 2 åringar.
    Stor kram till dig med dina mammatankar. Du vet väl att jag tänker på dig?

    JsN
    Duktig kille! Grattis på födelsedagen!

    Ego
    Maken skulle lägga Ida för andra kvällen i rad. Av någon anledning så går han ifrån henne när hon ligger i vår säng och tror att det ska fungera! Det gör det nämligen inte utan enda gången man kan lämna henne osomnad i sängen är när hon ligger i SIN säng. Förstår inte hur han tänker. Sen blir han sur när jag inte "tar henne" när hon steppat upp för trappen och är uppe igen. Herregud, han fick ju välja, att diska eller söva henne. Ska jag behöva göra BÅDA delarna idagIGEN? Igår fick jag "ta över" hans misslyckande för han skule övningsköra med M. Jisses nu kokar jag över snart. Pucko!
  • Mysgos
    Snigel: Tack för dina värmande ord och dina tankar! De är guld värda när jag har mina tunga dagar.
    Jag förstår din ilska ang. mannen och nattningen, hade blivit lika arg själv och självklart ska inte du behöva reda ut hans misstag!!
    Ang. blöjorna så ska jag defenitivt lugna mig, han får själv vara mer sugen på pottan och jag känner ingen stress. Tack för att du skrev om det!
    KRAM
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Nena70

    Mysgos, jag känner på samma sätt med potträningen - egentligen skulle nog Noah kunna bli helt pottränad (när han inte sover, åtminstone) nu, men han väljer ofta hellre att ha blöja på sej, så då får han ha det. Har i alla fall just beställt lite extra stoppade kalsonger som han kan få ha på sej, som ett alternativ till att springa omkring med blöjan på (fast de hinner inte komma förrän vi åkt till Sverige). Hoppas att det känns lite bättre nu med dina mammatankar - tänker på dej!

    Grattis på födelsedagen, JsN!

    2 sovande barn här - borde egentligen packa, men har lite dåligt med energi för tillfället.

  • lilla fru snigel

    Idag firar vi Ida som fyller år. Vart har de här två åren tagit vägen? Tycker det var som igår när vi satt där i stadsparken och ringde farfar och farmor för att tala om att igångsättningsförsökemt troligen misslyckats och att vi troligen får åka hem. Så kommer vi tillbaka in på BB-avdelningen igen och så är det så pass moget att hinnorna kan tas och 1½ timme senare är vi föräldrar. Jisses! Snart börjar hon skolan och sen står det inte på förrän det är HON som sitter och övningskör!

  • Mysgos
    GRATTIS TILL IDA!!!! {#lang_emotions_flower}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Rajan

    Grattis Ida!! Soliga födelsedagshälsningar från Ingarö

    En VIKTIG fråga ang blöja: Olivia e ju "blöjtorr" nu o det har gått så långt att hon inte VILL ha blöjan. Hon har inte kissat alls om natten på säkert 2 veckor nu - blöjan e torr på morgonen till 09 trots att hon kissade kanske 20.30 kvällen innan. Igår var en kamp med tårar för att få på henne blöjan inför natten - o blöjan var givetvis torr imorse.

    Vad tycker ni? Hur ska vi göra? Låta henne sova utan blöja?

    Hon har aldrig blöja på dagen - endast om natten o den ENDA anledningen e att jag inte vill att hon av "misstag" ska kissa ner vår bäddmadrass.

    Nu ska jag åka o framkalla bilder till hennes dagispärm som ska vara klar inför måndagen - gulligt med de där pärmarna tycker jag. Har ni alla sådana? Rubriker som; min familj, min släkt, mina vänner, här bor jag mm mm

    Jag skulle verkligen uppskatta allas tankar kring det där med blöjan o jag räknar iskallt med att det alldeles skälvklart kommer funka med dagis...eller e jag naiv?

    kramen

  • Nena70

    Grattis Ida!

    Rajan, jag skulle nog låta henne sova utan, om det inte vore stor katastrof om hon kissade i sängen. Jag förstår nog inte riktigt hur hon sover - i er säng? För annars finns det ju säkert något plastfrottéaktigt man kan lägga under henne "för säkerhets skull"? Här använder folk ofta "pull-ups", som väl egentligen är nästan som blöjor men kanske lite mer byxliknande (har faktiskt inte fattat vad det är själv), när de ska potträna sina barn - vet inte om det finns något sånt i Sverige? Eller som de underbyxor jag beställt till Noah som är rätt stoppade - borde åtminstone suga upp lite kiss.

  • Mysgos
    Rajan skrev 2009-08-08 14:20:38 följande:
    Grattis Ida!! Soliga födelsedagshälsningar från Ingarö En VIKTIG fråga ang blöja: Olivia e ju "blöjtorr" nu o det har gått så långt att hon inte VILL ha blöjan. Hon har inte kissat alls om natten på säkert 2 veckor nu - blöjan e torr på morgonen till 09 trots att hon kissade kanske 20.30 kvällen innan. Igår var en kamp med tårar för att få på henne blöjan inför natten - o blöjan var givetvis torr imorse.Vad tycker ni? Hur ska vi göra? Låta henne sova utan blöja?Hon har aldrig blöja på dagen - endast om natten o den ENDA anledningen e att jag inte vill att hon av "misstag" ska kissa ner vår bäddmadrass.Nu ska jag åka o framkalla bilder till hennes dagispärm som ska vara klar inför måndagen - gulligt med de där pärmarna tycker jag. Har ni alla sådana? Rubriker som; min familj, min släkt, mina vänner, här bor jag mm mmJag skulle verkligen uppskatta allas tankar kring det där med blöjan o jag räknar iskallt med att det alldeles skälvklart kommer funka med dagis...eller e jag naiv?kramen
    Kan du inte bädda med kiss skydd där hon brukar ligga? Eller far hon runt överallt i er dubbelsäng? Det verkar ju uppenbarligen som hon är redo att vara utan blöja även på natten, tycker man ska uppmuntra det!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Mysgos
    Rajan skrev 2009-08-08 14:20:38 följande:
    Grattis Ida!! Soliga födelsedagshälsningar från Ingarö En VIKTIG fråga ang blöja: Olivia e ju "blöjtorr" nu o det har gått så långt att hon inte VILL ha blöjan. Hon har inte kissat alls om natten på säkert 2 veckor nu - blöjan e torr på morgonen till 09 trots att hon kissade kanske 20.30 kvällen innan. Igår var en kamp med tårar för att få på henne blöjan inför natten - o blöjan var givetvis torr imorse.Vad tycker ni? Hur ska vi göra? Låta henne sova utan blöja?Hon har aldrig blöja på dagen - endast om natten o den ENDA anledningen e att jag inte vill att hon av "misstag" ska kissa ner vår bäddmadrass.Nu ska jag åka o framkalla bilder till hennes dagispärm som ska vara klar inför måndagen - gulligt med de där pärmarna tycker jag. Har ni alla sådana? Rubriker som; min familj, min släkt, mina vänner, här bor jag mm mmJag skulle verkligen uppskatta allas tankar kring det där med blöjan o jag räknar iskallt med att det alldeles skälvklart kommer funka med dagis...eller e jag naiv?kramen
    Glömde kommentera dagis...
    Det kommer förmodligen gå jättebra med kisseriet även på dagis. Det KAN komma bakslag där eftersom de oftast är lite mer upptagna där än hemma. Vet att vår dotter kissade i byxorna någon enstaka gång på dagis, men inte så det blev att de valde att sätta blöja på henne igen. Det kommer nog gå bra på dagis med!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • MallaMojs

    Träffade på Mysgos på FB och inser att jag inte varit här på eeevigheter... What's new? Kommer ni ens ihåg mig???

    Har snart överlevt ett åtta veckor långt sommarlov, både nice och bajs...men ser fram emot jobb och lite vardag. M har flyttat men har knappt haft barnen...men idag är de hos honom och jag firar med att städa, tvätta och sånt där ni vet

    Kram på er alla


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Rajan

    Åh hallå Malla - klart du komms (?) ihåg!!! Välkommen tillbaka!! Hoppas ni mår bra alla tre Hoppas även livet som "singelmorsa" funkar när allt väl satt sig - eller har du dejtat hela sommaren o inte e singel längre En väninna blev just singel o jag blev plötsligt avis på alla flört-sms o inbokade luncher/middagar ...

    Tack för tankar - O sover i sin säng bredvid min sida i dubelsängen. Hon brukar dock komma över vid 07-hugget o sova mellan oss tills vi går upp...typ 09... Hon har plst under sig o det har även jag numera - om vattnet skulle gå - det e klart att det inte e en katastrof om hon skulle kissa i sängen, men vi har en stor bäddmadrass på 210 x 200 cm o det e Dux så att köpa en ny bara sådär...nej, inte högst på min önskelista.

    Nu har jag i af bestämt mig! Hon sover utan blöjor hädanefter - mest för att det kändes sååå kränkande att mot hennes vilja rent TVINGA på henne blöjor igår kväll.

    Nena: Kanske inte e Up&Go du menar, eller...det finns typ Potty-training här oxå, men då e väl barnen större och äldre tror jag...

    Nu ska jag scrappa - skämt, men jag var på expert o framkallade bilderna o snaaart ska jag lägga upp en bild här på vår sötaste pricipessa

  • Rajan

    Inser att det inte e nån här ifrån som e på Madonna??? Hjälp! ALLA mina kompisar "på riktigt" e där!!! fast den ena blev nerspydd tre gånger av sin 3åriga son på x2000...

  • lilla fru snigel

    Först och främst tack för grattis!

    Rajan
    Jag skulle låta bli blöjan. Det verkar ju som att hon är torr nu och det är ju som du säger, kränkande att sätta på mot hennes vilja. Har du dessutom något plastskydd så är det ju toppen.

    Ang dagis och boken så låter det toppen med en sån. Sån har inte Ida på sitt dagis men en liten presentationstavla ovanför kroken där hon hänger sina kläder. Där står vad mamma, pappa och ev syskon heter och var vi bor samt när hon har födelsedag. Alltid något. Tror att inskolningen kommer att gå bra och även det här med blöljornas vara och inte vara.

    Malla
    KUL att se dig här med!!!! Tråkigt att M inte haft barnen mer. Vill han inte eller vad är det som gör det så?

    Nu ska jag natta vår lilla prinsessa. Oj vad hon har lekt idag. Förresten så tycker jag att hennes lek rent allmänt har förändrats, fått mer innehåll. Sen har hon sjungit Ja må hon leva hela dagen och hurrat efteråt! *söt*
    I morgon kommer kusinerna på 2½ och jag gissar att det blir race!

Svar på tråden Mirakeltråden - del 8