• Småbarnsliv

Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4

Här samlas alla vi som har PCO eller PCO:s och pratar om allsköns symptom, behandlingar och känslor i jakten på våra plus.

Välkomna alla gamla och nya tjejer och killar med för den delen 
    som brottas med PCO och PCO:s
    Här är länken till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m41198936.html
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?Simon030505, Hanna 051127 & Elias 070917?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • Svar på tråden Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4
  • Moncabang

Och jag har ca 365 dagar... =)
    Den kommer när den vill, och för det mesta inte alls.

Så nu äter jag Provera och Pergotime för att få mens ( känner min okvinnlig utan) och ÄL (så jag kanske kan bli gravid). Fem fina ägg hade jag på senaste VUL. Hoppas hoppas hoppas att ett ägg släpper nästa vecka!

• Wavva

För mig hjälpte det förra gången med tillskott av omättade oljan Sunt Liv Kvinna, finns på shopping4net.se och jag försökte äta mindre socker, försökte...

• Ungakärleken

Hejsan, en ny PCO jag fick reda på det igår. Jag är bara 18, men har enorm längtan efter barn och har haft det länge. Så diagnosen som jag dessutom fick hemskickad i brev krossade mig..

• Längtar81

Ungakärleken..
    Diagnosen behöver inte betyda att du inte kommer kunna få barn..

• Ungakärleken
    Längtar81 skrev 2009-07-09 19:23:12 följande:
    Ungakärleken..Diagnosen behöver inte betyda att du inte kommer kunna få barn..
    Nej jag vet, men det känns så just nu... Men jag försöker få en possitiv inställning och ska snart påbörja den första behandligen i Augusti. Har inte träffat min gynekolog sen jag fick reda på det. Hon är på semester. Så det jobbigaste är att jag inte har någon att prata med. Man har 100-tals frågor som man vill ha svar på. Det är just det som är jobbigt..
  • Moncabang
    Ungakärleken skrev 2009-07-10 10:33:24 följande:
    Nej jag vet, men det känns så just nu... Men jag försöker få en possitiv inställning och ska snart påbörja den första behandligen i Augusti. Har inte träffat min gynekolog sen jag fick reda på det. Hon är på semester. Så det jobbigaste är att jag inte har någon att prata med. Man har 100-tals frågor som man vill ha svar på. Det är just det som är jobbigt..
    Då har du kommit till rätt ställe!! Vi är många här som har PCO(s) och har du frågor så finns det alltid någon som kan svara på dessa.
    Kan rekommendera dig att titta på filmerna som handlar om just PCO(s).
    Bara klicka på länken nedan.
    media.medfarm.uu.se/flvplayer/anovulation/video1/part1
  • Ungakärleken
    Moncabang skrev 2009-07-10 10:52:00 följande:
    Då har du kommit till rätt ställe!! Vi är många här som har PCO(s) och har du frågor så finns det alltid någon som kan svara på dessa.Kan rekommendera dig att titta på filmerna som handlar om just PCO(s).Bara klicka på länken nedan.media.medfarm.uu.se/flvplayer/anovulation/vid...
    Filmerna var jättebra! (: Tack så mycket.
  • Ungakärleken

Tackar (: Känns bra att det finns trevliga människor man kan prata med om man har några frågetecken. (:

• inga76

Ohoj i tråden! Hur går det för er, tjejer?

Jag måste bara meddela att jag idag har fått mens för första gången sedan jag slutade med piller för mer än ett år sedan! Jag är så himla glad. Kanske har viktnedgången gjort skillnad. Nu blir det dubbelkur Pergo. Jättespännande!

• Moncabang
    inga76 skrev 2009-08-02 15:05:13 följande:
    Ohoj i tråden! Hur går det för er, tjejer?Jag måste bara meddela att jag idag har fått mens för första gången sedan jag slutade med piller för mer än ett år sedan! Jag är så himla glad. Kanske har viktnedgången gjort skillnad. Nu blir det dubbelkur Pergo. Jättespännande!
    Vad kul!! Håller tummarna för att du får massa fina ägg med Pergo då! =)

För den här tjejen går det inte så bra...är på BIM+6 men har testat negativt och mensen kommer inte heller. Vet inte riktigt VAD jag skall göra nu...
    Hur går det för er andra?
Svar på tråden Lista för oss med PCO som kämpar mot ett plus! Del 4