• Gaytjej

    Danska Klinker (adresser och priser)

    Här kommer en lista med namn, plats, webadress samt pris på insemination med anonym donerad sperma på olika danska fertilitetskliniker!

    - Om inte 'läkare' står anget så är det en barnmorskeledd klinik, det är bara på barnmorskeledda kliniker som man även kan få öppen (icke anonym) sperma. Öppen sperma är något dyrare.

    - Priserna är från oktober 2008. Svenska kronan har varierat mellan ca 1,40 och 1,55 SEK på 1 DKK hittills i år

    ¤¤¤ Fyll gärna på tråden med fler kliniker eller kommentarer och erfarenhet från en klinik ni har anlitat! ¤¤¤

    Aagaards klinik
    ÅRHUS läkare
    www.netgyn.dk
    2300 DKR

    Ciconia Aarhus Private Hospital
    ÅRHUS läkare
    www.ciconia.dk
    ? DKR

    Dansk Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.danfert.dk
    3300 DKR

    Diers Klinik
    ÅRHUS läkare
    www.diersklinik.dk
    3600 DKR

    Faurskov Fertilitet og Ultralyd
    ÅLBORG läkare
    www.fertilitet-ultralyd.dk
    2500 DKR

    Fertilitetsklinik IVF-SYD
    FREDERICIA läkare
    www.fertilitetsklinikkensyd.dk
    2500 DKR

    Gaia
    HOBRO (Nordjylland)
    www.graviditetsklinik.dk/
    2800 DKR

    Gentofte Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.gentofte-fertilitetsklinik.dk
    ? DKR

    Insemination.dk
    HORSENS (Östra Jylland)
    www.insemination.dk
    3600 DKR

    Maigaard Fertilitetsklinik
    ÅRHUS läkare
    www.maigaard.dk/
    2400 DKR

    Copenhagen Fertility Clinic (fd Nordica Fertilitetsklinikk)
    KÖPENHAMN läkare
    www.copenhagenfertilitycenter.com/
    2300 DKR = 3080 SEK

    Odense IVF-klinik
    ODENSE läkare
    www.odense-ivf.dk
    2500 DKR

    Stork
    KÖPENHAMN
    www.storkklinik.dk
    3950 DKR

    Skive private fertilitetsklinik
    SKIVE läkare
    www.dr-rolighed.dk
    ? DKR

    Trianglen
    KÖPENHAMN (Hellerup) läkare
    www.trianglen.dk/
    3700 DKR

    Vitanova
    KÖPENHAMN
    www.vitanova.dk/svIndex.htm
    4000 DKR

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-05 10:20

    Gyn Grønlund
    HELSINGÖR (läkare)
    www.gyngronlund.dk/
    1000 DKK journalsamtal + 2000 DKK DI

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 10:32
    Sellmer Klinik
    KÖPENHAMN
    www.sellmerklinik.dk/
    500 DKK inledande samtal + 4000 DKK DI (juni 2011)

  • Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)
  • Astakvasta

    @ finskorpan. Det  jag har läst är att dubbelinsemination inte ökar chanserna  mycket. Enligt min klinik, Gaia, lever de donerade (högre kvalité än genomsnittet hos andra män) frysta spermierna i minst 24 h och kan leva upp till 3 dygn. Färska spermier kan leva upp till 5 dygn. Dessa tider gäller allstå innuti lm., ute i luften dör de betydligt snabbare
    Idealet  är, vad jag förstår, att spermierna insemineras precis innan ägget  släpper. Jag  tror inte du behöver vara fullt så orolig över  tiderna.

    Lycka till!

  • Grönöga

    Från och med 1/10 är det numera tillåter att använda öppna donatorer vid ivf. Vilket borde innebära att även läkare får inseminera med öppen donator. Rätta mig om jag har fel.

  • Gaytjej
    Grönöga skrev 2012-10-09 21:19:06 följande:
    Från och med 1/10 är det numera tillåter att använda öppna donatorer vid ivf. Vilket borde innebära att även läkare får inseminera med öppen donator. Rätta mig om jag har fel.
    Ja det borde det ju! Jag uppdaterar trådstarten med info när vi vet säkert. Om ngn har länk med info så bistå gärna med denna!
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • HenkeSthlm

    Svenska krigare är kanske inte så dåliga heller. Vi finns i Stockholm

  • nilla78
    finskorpan skrev 2012-08-03 20:45:56 följande:
    Hej, hoppar in här. har varit på Sellmer - är nog en av de dyrare 6000 dk för ins med öppen donator. Är nöjd med mottagandet och får göra VUL innan insemination - däremot talar de bara danska och det är svårt att kommunicera ibland. Jag har gjort 1 misslyckat försök och väntar nu på BIM på mitt andra försök. Tror dock inte det blivit nåt för det känns som jag missade ÄL ändå... Jag tycker det är himla jobbigt att kolla stickor och försöka lista ut när exakt det är bäst att åka. Nästa försök ska jag göra en dubbel insemination - kostar 9000 dk men känns som det ökar chanserna eftersom jag läst att sperman till insemination bara lever i 12 timmar. Så det är ju mycket mindre tidsgräns....

    Finskorpan; när du har omslag på stickorna så kommer ägget lossa inom 24 till 48 timmar. Det har en livstid på ca ett dygn, men börjar försämras efter ungefär 12 timmar. Så fönstret är inte jättestort... Därför är det bra om spermierna är på plats när ägget släpper, för de lever lixom lite längre.

    Jag har fått lära mig att man ska vara nere inom ett dygn från omslaget. Så bästa är att se till att veta när omslaget faktiskt ÄR. Min sista inseminationsresa kissade jag på stickorna vart tredje timma för att veta exakt när omslaget var. Du kan oxå boka ultraljud för att kolla längs vägen. Jag brukar t ex alltid ha omslag CD11-12, så inför mina resor bokade jag VUL till CD9 för att stämma av att någonting _fanns_ och hur stort. På det sättet kunde jag räkna ut vilken dag det skulle slå om-och det stämde alltid.
  • Vårflicka
    Hejsan!
    Jag och min sambo tog kontakt med sellmer kliniken i Köpenhamn.
    Jag va där och gjorde min första insermenering 20/6-2013.
    Tog ett gradivitesttest igår den 8/7-2013 Och jag är gravid.
    Första försöket för oss =)
    Och vi är väldigt glada..
    10 års kämpande
    och äntligen. 
  • Längtan 30
    Vårflicka skrev 2013-07-09 22:11:59 följande:
    Hejsan!
    Jag och min sambo tog kontakt med sellmer kliniken i Köpenhamn.
    Jag va där och gjorde min första insermenering 20/6-2013.
    Tog ett gradivitesttest igår den 8/7-2013 Och jag är gravid.
    Första försöket för oss =)
    Och vi är väldigt glada..
    10 års kämpande
    och äntligen. 
    Åh vad härligt, jättegrattis!!!! Fortsatt lycka till med graviditeten!
     
Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)