• Doris6

Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?

Ja som rubriken lyder, har någon av er doppat nappen i något för att få ert barn att ta nappen?
    Har en 5,5 månaders tös som hatar nappen men älskar att tutta på mig och jag är ärligt talat skittrött på det!

Tips tack!

• Svar på tråden Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?
  • mrztigger

Nemia noj skrev 2009-05-13 20:43:58 följande:

Du har aldrig fundera på att gå över till ersättning, hon kanske inte får i sig så mycket som hon behöver för att hålla sig mätt. Vår äldsta tjej fick vi amma och ge ersättning, hon följde kurvan ok. Men så länge jag bara amma så skrek hon om hon inte fick bröstet stand-by. Med ersättning på kvällen och morgonen så sov hon jätte bra, så amma jag 2 gånger på natten och hela dagen, så hon fick bara ersättning 2-3 gånger per dygn. Men de förendra hela vår vardag med henne, från en ledsen, snuttig unge som hängde i bröstet, till en som faktiskt kunde ligga o filosofera länge utan uppmärksamhet.
    hur gammal var er dotter då ni gick över och testade ersättning?
  • ELIsa82

hej hej, har inte läst nåt annat och svarar bara på ts

min kille ville inte heller ta napp så jag gjorde så att jag värmde den under varmvatten innan han fick den - inte vet jag om det liknar tutten mer då men det fungerade iaf efter ett tag vägrade han napp iaf och jag lät honom vara ett tag. sen tog jag ett race och trugade i honom den och nu älskar han sin napp! jag blev oxå skitless på allt snuttande på mig

lycka till

• Lanloun

Min dotter började med nappen när hon var ca 5 månader, då jag delvisa slutade amma. Hon ville inte ha någon annan napp än NUK, deras lilla napp. Den är utan ring, är vita och ljusrosa och har ett litet bi på. Tror det är minsta nappen på marknaden! Inte förens hon var 10 månder ville hon ha en "vanlig" storlek.

• mrztigger

min son är 7 veckor bara så jag kankse inte skall oroa mig att han inte tar nappen än.... ?

• mumsfillibabba

Kanske nån som skrivit detta redan.

Jag fick tipset att koka nappen/flasknappen i mjölk, nappen skulle tydligen bli av med plast smaken och få en godare smak då.

• Doris6
    mumsfillibabba skrev 2009-05-16 16:57:03 följande:
    Kanske nån som skrivit detta redan. Jag fick tipset att koka nappen/flasknappen i mjölk, nappen skulle tydligen bli av med plast smaken och få en godare smak då.
    Vad för mjölk? bröstmjölk eller komjölk?

Hon tar fortfarande inte napp,men har sovit jättebra de senaste nätterna och på dagarna har hon nästan inte ammat allas så för tillfället är allt lugnt.

Men vill såklart fortfarande att hon ska hitta tröst i nappen när vi ska ut med vagnen eller åka bil.
  • Nemia noj
    mrztigger skrev 2009-05-16 08:35:53 följande:
    Nemia noj skrev 2009-05-13 20:43:58 följande: hur gammal var er dotter då ni gick över och testade ersättning?
    Första dottern var ca 3 mån, då vi fick börja ge både amma och ersättning.
    Andra var bara ersättnigs soom gällde
    Tredje var ca 7 mån.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • villhafyra

Hej
    jag är lite nyfiken hur har det gått för er..med napptagandet

• MrsLi

Här funkar det inte alls. Hon vill fortfarande inte. Hon är precis 3 månader nu.
    Men tummen åker in oftare och oftare. Får inget bra tag så hon blir ofta arg och ser ut som hon vill svälja hela handen.
    Så surt eftersom hon vid flerat tillfällen har sugit på nappen men nu bara för hon tungan fram o tillbaka och nappen stannar aldrig kvar. Hon får aldrig ett "sugtag" om den.
    Vi ska börja introducera flaskmatning nu så det ska bli intressant att se om det kan påverka något. Kanske kanske hon får till det med nappen till slut.
    Undrar hur sent bebisar kan lära sig o ta nappen egentligen?

• omariao
    MrsLi skrev 2009-06-25 20:48:51 följande:
    Här funkar det inte alls. Hon vill fortfarande inte. Hon är precis 3 månader nu.Men tummen åker in oftare och oftare. Får inget bra tag så hon blir ofta arg och ser ut som hon vill svälja hela handen.Så surt eftersom hon vid flerat tillfällen har sugit på nappen men nu bara för hon tungan fram o tillbaka och nappen stannar aldrig kvar. Hon får aldrig ett "sugtag" om den.Vi ska börja introducera flaskmatning nu så det ska bli intressant att se om det kan påverka något. Kanske kanske hon får till det med nappen till slut.Undrar hur sent bebisar kan lära sig o ta nappen egentligen?
    jag undrar samma sak. min dotter blir tre månader nästa vecka och nappen åker ut hela tiden. ibland får hon grepp om den och tuttar som en tok, men så trillar den ut. handen är där konstant eller ska jag skriva händerna? hade hon haft större mun hade både händerna varit där. :) de första 7 veckorna gav vi henne flaska för att amningen inte fungerade, dock hjälpte det inte mycket när det gäller nappen tyvärr...
  • Superznubben

Provade med florsocker, hjälpte inte. Äppeljuice hjälpte inte. Så en kväll, doppade nappjävulen i lite famous grouse. Har aldrig sett på maken!! Nu gör vi så varje morgon och kväll. Grabben gillar whiskey, hehe.

Svar på tråden Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?