• tiamant

Vilken cykeldag ÄL? (pergotime)

Vilken cykeldag får du som äter perogime ägglossning?

• Svar på tråden Vilken cykeldag ÄL? (pergotime)
  • Bellbox

Fick mellan dag 20-22, så det kan komma senare än väntat

Ska du göra VUL hos din gyn??
    Det rekomenderar jag starkt eftersom man då kan se att man inte fått fler än 2 mogna äggblåsor & man kan se hur slemhinnan ser ut
    Jag var på VUL runt dag 14 & då såg det inte så hoppfullt ut, men 4 dagar senare hade 2 ägg växt sig stora & slemhinnan var tjock {#lang_emotions_dreamer}

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • tiamant

Gjorde VUL dag 14 och hade en äggblåsa på 14mm.

Tidigare när jag ätit pergo har jag fått ÄL dag 17-18 och ha ÄL-sekret. Nu är jag på dag 17 och har inte fått någon stegring på ÄL-stickan och har inge ÄL-flytningar. Lite nojjig mao.

När jag har läst andra trådar blir jag också orolig för om man har ÄL sent i cykeln att det minskar chansen för ägget att fästa i livmodern...

• Bellbox

Vad jag fick lära mig var att din luthealfas alltid är konstant (dagarna från ÄL till BIM) och att är cykeln förlängd så beror det enbart på att ÄL "flyttat" på sig t.ex
    Har man 10-16 dagars LF efter ÄL så räknas det som normalt, kortare kan innebära problem...
    jag har "bara" 11 men har blivit gravid 2 ggr: 1 dotter efter Pergo & sen spontangravid men fick MA v.8...
    Min cykel fram till ÄL är rätt lång; 33 dagars cykel med ÄL runt dag 22...

Glöm inte att mysa bara så ni inte missar ägget

• Bellbox

ps: med Pergo fick jag inte stegring på ÄL-test förrän någongång mellan dag 18-21

• tiamant

Då ska fortsätta hålla hoppet uppe! Tack!

• challis777

Pixter, vad menar du med "inte hoppfullt"? Jag var på vul dag 11 och min slemhinna var bara 5 mm, tror du den kan växa till sig. Jag har inte äl än och idag är jag på dag 16.

• Bellbox
    tredjejuli skrev 2009-05-11 19:19:52 följande:
    Pixter, vad menar du med "inte hoppfullt"? Jag var på vul dag 11 och min slemhinna var bara 5 mm, tror du den kan växa till sig. Jag har inte äl än och idag är jag på dag 16.
    vad jag menade är att på dag 15 någonstans var jag på VUL och då hade några äggblåsor börjat växa till sig, men det var inte ÄL på gång och slemhinnan var alldeles för tunn, MEN bara 4 dagar senare på ny kontroll hade jag 2 fin-fina blåsor som beräknades släppa snart och tjock slemhinna Fick stegring någon dag senare och ÄL ytterligare någon dag senare (dag 22 tror jag) och blev gravid

Ska du på något mer VUL nu i dagarna? (du kan ju annars ringa och be om en kontroll-tid kanske?)
    Tror säkert det kan ha hänt mycket för din del så det finns gott hopp tror jag
  • challis777

Åh, vad jag blir hoppfull av ditt svar! Nej, jag ska inte på ny koll, men nu i morse visade mitt clearbluetest att jag har ägglossning och bara det känns ju som en liten vinst!

• miracle maker

Jag fick äl på dag 19 första kuren och dag 17 andra kuren. Är nu gravid i v.7 och hoppas att min lilla får stanna kvar hos mig.

Lycka till!

• Bellbox
    miracle maker skrev 2009-05-13 19:03:25 följande:
    Jag fick äl på dag 19 första kuren och dag 17 andra kuren. Är nu gravid i v.7 och hoppas att min lilla får stanna kvar hos mig. Lycka till!
    GRATTIS Så härligt!!
    Har du gjort något VUL för att se om det är 1 eller 2?
  • miracle maker
    Bellbox skrev 2009-05-13 20:54:57 följande:
    GRATTIS Så härligt!!Har du gjort något VUL för att se om det är 1 eller 2?
    Tack så mycket :) har inte riktigt fattat det än. För bara ett par månaders sedan trodde jag att det skulle vara kört för mig att bli gravid, men man ska verkligen aldrig ge upp i förväg.

Nej, jag har inte gjort något vul ännu så jag är faktiskt lite nervös för hur många det är! Fast hellre två än inget, så jag håller bara tummarna och räknar veckorna tills man kan känna sig lite mer säker. Ska till bm på inskrivning i början av juni så jag ska försöka tjata mig till att få lyssna på hjärtljuden då och samtidigt få reda på hur många det blir.

Beklagar verkligen ditt ma. I vilken vecka var du? Hoppas att det tar sig på nytt för dig snart!
Svar på tråden Vilken cykeldag ÄL? (pergotime)