• solbullen

Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?

Idag kom mensen. Blandade känslor, såklart ledsen för att det inte blev något denna månaden heller.... men samtidigt känns det bra, för om 5 dagar kan jag börja knapra på min dubbelkur med Pergotime. Hoppas SÅ på att det ska fungera, men försöker hålla förväntningarna nere.

Jag har ätit Pergo förrut, men då bara enkelkurer, så detta är min första dubbelkur...
    Jag har fått ÄL av enkelkurer också, dock inte alla ggr, så därför provar vi nu med dubbel.

någon mer som ska börja på sin första dubbelkur med Pergo i dagarna?
    Vore skoj att följas åt

• Svar på tråden Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?
  • Sasja

Har ömma bröstvårtor...nån mer som har haft de i samband med pergo & äl?

Nu blir det lite vin i goda vännerslag =)

• Ingegärd79
    Sasja skrev 2009-05-30 17:05:20 följande:
    Har ömma bröstvårtor...nån mer som har haft de i samband med pergo & äl? Nu blir det lite vin i goda vännerslag =)
    Mina bröstvårtor är ömma som h-vete, har utslag på stickan idag och måste mysa för imorgon åker han och kommer åter fredag, nu eller aldrig känns d som ........
  • solbullen

Jag hade ömma bröstvårtor förra månaden, med enkelkur. Men inget denna månad. Börjar mer o mer tro att jag inte haft ÄL på dubbelkuren
    Liiiite hopp har jag fortf att ÄL kanske kommer snart... men väldigt sent isf.

Ingegärd79: Lycka till med myset!

• jessieC74

jag har också haft ömma bröstvårtor och varit jättetrött från ägglossning ända tills mens. hoppas de går bra för alla här, min ägglossning är på gång känns de som..

• solbullen

Heej girls
    ÄLtesten visar fortf neg och jag är på dag 23. Nu tänker jag sluta testa... Har jag haft ÄL har jag missat stegringen.
    Räknar iaf med BIM under nästa vecka nån gång.

Hur går det för er?

• barnsäng

Hej alla!

Vill bara sprida lite hopp i tråden här och säga att jag blev gravid på första dubbelkuren och väntar nu tvillingar. Vill också passa på att säga att min äl blev kraftigt framflyttad så den hade vi missat om jag inte hade använt äl-tester.

Jag har en dotter sedan innan och även hon blev till med Pergo, fast enkel kur.

Lycka till alla härinne!

• barnsäng

Glömde säga att jag fick äl på dag 17 då när jag blev gravid så Pergon kan definitivt försena ägglossningen

• pinglan123

hej. jag är inne på min femte trippelkur nu, hoppas att det blir något denna gång. Det är inge vidare o knapra så mycke hormoner..

• Sasja

Har fortfarande ömmande bröstvårtor och bröst nu, illamånde av och till och sååå jäkla trött (kan ju även bero på allergi)...eftersom min läkare inte såg några äggblåsor när jag var där dag 11 men jag fick full stegring på dag 17 så har vi sexat på de dagar och hoppas så innerligt.

Nu är det ju så att jag ska börja med provera imorgon enligt läkaren (hon sa även att det inte är nån fara om man är gravid) men det står ju att man inte ska äta dessa om man är det så nu är jag förvirrad och vet inte hur jag ska göra. Testa idag men det var negativt, kan ju vara tidigt, tror jag har BIM runt 10-11/6 om det stämmer med ÄL....nån som kan hjälpa mig!!??

• jessieC74

pinglan123 : hur många kurer har du ätit med pergotime ?
                       får du mer biverkningar när du äter trippelkur.

jag har ätit 7 dubbelkurer nu, väntar på BIM den 16 juni 

• solbullen
    barnsäng skrev 2009-06-06 18:16:24 följande:
    Hej alla!Vill bara sprida lite hopp i tråden här och säga att jag blev gravid på första dubbelkuren och väntar nu tvillingar. Vill också passa på att säga att min äl blev kraftigt framflyttad så den hade vi missat om jag inte hade använt äl-tester.Jag har en dotter sedan innan och även hon blev till med Pergo, fast enkel kur.Lycka till alla härinne!
    Grattis till tvillingarna i magen
    Tack - vi tar tacksamt emot solkenshistorier
    Jag fick dock aldrig utslag på ÄL-testen...testade från dag 10 till dag 23...utan resultat. Så vet inte om jag kan hoppas på något denna gången.
  • pinglan123

jag åt en enkel först o sen en dubbelkur men de blev ingen äl. Så då fick jag trippel kur o de har jag fått äl av. Men biverkningarna är jobbiga svettas som bara den, gråter jätte lätt, trött hela tiden o tappar lite mera hår än vanligt..

• solbullen

Idag kom mensen... på dag 30, BIM. SUCK!!! Hade verkligen känslan av att något var annorlunda denna gång

Bara bryta ihop och komma igen...ännu en gång.
    Nästa månad SKA det bli plus!!

• barnsäng
    pinglan123 skrev 2009-06-08 17:31:35 följande:
    jag åt en enkel först o sen en dubbelkur men de blev ingen äl. Så då fick jag trippel kur o de har jag fått äl av. Men biverkningarna är jobbiga svettas som bara den, gråter jätte lätt, trött hela tiden o tappar lite mera hår än vanligt..
    Angående biverkningar så fick jag precis som du fast inte håravfall. Däremot kraftiga synstörningar som var väldigt jobbiga. De försvann när jag slutade med Pergon men kom tillbaka i början av graviditeten.

Solbullen: Du ska se att det snart händer! Jag vet själv hur jäkligt det känns att aldrig få till det. Det tog nu 15 månader för mig att bli gravid men då hade vi försökt 13 månader utan hjälpmedel.

Hoppas nu på nästa äl!
  • solbullen

Yes, nu har jag fått ÄL :) Utslag på stickan igårkväll och imorse (digitalt) så tredje gången gillt för dubbelkur med pergo. Och så fick vi till det både igårkväll och imorse...hoppas hoppas!
    Nu väntar vi med spänning på BIM om två veckor!!

• barnsäng
    solbullen skrev 2009-06-23 14:26:50 följande:
    Yes, nu har jag fått ÄL :) Utslag på stickan igårkväll och imorse (digitalt) så tredje gången gillt för dubbelkur med pergo. Och så fick vi till det både igårkväll och imorse...hoppas hoppas!Nu väntar vi med spänning på BIM om två veckor!!
  • Sasja

I onsdags tog jag första trippelkuren av Pergo..hoppas på resultat nu...iaf äl

• solbullen
    Sasja skrev 2009-06-26 14:49:12 följande:
    I onsdags tog jag första trippelkuren av Pergo..hoppas på resultat nu...iaf äl
    Håller tumme!!

Jag hoppas jag haft ÄL denna månaden, utslag på stickan på dag 14 iaf. Idag är jag på dag 20. När kan man börja känna av en ev graviditet? Tycker mig ha liiiiite mensvärk...
Svar på tråden Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?