Ni som fått ert första barn med någon som hade barn sen innan, hur gjorde ni???
Jag är 29 och väntar mitt första barn i slutet av juli. Min sambo har två barn sen innan, en tjej på 12 och en kille på 13,5. De bor hos oss halva tiden, två veckor i stöten.
Mitt beräknade datum är 28/7, en tisdag, och på söndag samma vecka kommer barnen till oss på två veckor. Sannolikheten är alltså ganska stor att jag kommer föda när barnen är hos oss. Mitt önskemål är att de, de första 2-3 dagarna hemma från BB, är hos sin mamma innan de sedan kommer tillbaka till oss. Jag har lagt fram det för min sambo som förstår hur jag menar och varför jag vill det men han oroar sig för att barnen ska känna sig undanskuffade. Det vill såklart inte jag heller men jag tror de förstår om man bara förklarar på ett bra sätt.
De här dagarna helt uppslukad av min bebis och med totalt fokus på den och min nya roll känns väldigt viktiga för mig att få, för att sedan kunna tycka det är ROLIGT när bonusbarnen kommer. Har nån något tips på hur jag kan "sälja in" detta till min sambo? Det känns som det finns en risk att, om det inte blir som jag hoppas, att jag känner mig frustrerad och irriterad och att bonusbarnen märker det hur jag än försöker dölja det.
Inser att jag kommer få en del kritik o påhopp nu men hoppas någon eller några kan förstå och ge några konstruktiva råd och tips.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 12:26
Någon?