• Anonym

Aldrig få flirta mera---

Hej!

Jag har världens underbaraste pojkvän och vi skall inom några veckor få vårat första gemensama barn. Jag har en till från ett tidigare förhållande.

Inatt drömde jag om en yngre kille som jag bara vet namnet på. Har aldrig pratat med människan men han ser otroligt bra ut i mina ögon.
    Jag drömde att vi var på samma fest och vi satt och pratade o flirtade lite.
    Sen vaknar jag av att det går som ett manta i mitt huvud som sa " Det är INTE värt att förlora världens bästa pojkvän och pappa till mitt barn för ett hångel på en fest!!! Det är INTE värt att.... om och om igen!!

Skulle jag någonsin vara otrogen skulle jag inte veta vart jag skulle ta vägen! Neeej fy aldrig!!!
    Men ändå kommer ju tanken... Tänk att aldrig mera få flirta lite, få fylle pussas lite på krogen. Måste säga att jag saknar spänningen lite... :-P

Vet att jag inte är ensam om att känna så här men är det vanligt??
    Hur känner ni?

• Svar på tråden Aldrig få flirta mera---
  • viseversa

Jag har inga som hälst känsor av att vilja flirta och pussas med andra. Jag är lycklig med min sambo och har inget behov av uppmärksamhet av andra män!

• Stårschan
    viseversa skrev 2009-05-27 08:37:54 följande:
    Jag har inga som hälst känsor av att vilja flirta och pussas med andra. Jag är lycklig med min sambo och har inget behov av uppmärksamhet av andra män!
    WOW. Jag är lycklig med min man också, sedan många år tillbaka, men jag blir ändå lycklig av uppmärksamhet från andra män. Om jag känner mig lite nere så mår jag bättre när någon annan påpekar eller visar eller antyder att jag är intressant. Att jag får uppmärksamhet och bekräftelse från min man betyder inte att jag är immun mot smicker eller blickar från andra. Så länge folk håller sig inom anständighetens ramar så skulle jag aldrig få för mig att bli illa berörd av en komplimang. Men så är jag romantiker också.
  • enny signatur
    viseversa skrev 2009-05-27 08:37:54 följande:
    Jag är lycklig med min man med, ändå så tycker jag det kan vara rätt roligt. Det handlar inte om ett behov av uppmärksamhet från andra (och vem har sagt att det nödvändigtvis är män?) riktigt. Jag har inte behov av den typen av bekräftelse, menar du att det är vad singlar har?

Gällande anständighetsgränser? Vilka skulle det vara?
  • Stårschan

Antar att frågan om anständighetsgränserna var riktad till mig. Skämtsam flirt av typen "Men GUUU vilken läckerbit! Man skulle ha varit 30 år yngre!" från en äldre kollega, som man kan skratta bort med ett "Glöm det Bengt - du skulle inte ha haft en suck då heller!" tycker jag är OK. Eller en stor bamsekram som uppenbart är på skämt och inför andras ögon.

Jag tycker INTE att det är OK om någon försöker komma innanför kläderna på någon annan på firmafesten, eller har en sexistisk "lilla stumpan"-attityd, eller drar grova sexskämt så fort tillfälle ges. Eller om flirtandet når en nivå där man vill hålla det hela hemligt så att ingen annan ska märka något, för då vet man med sig att man håller på med något som man verkligen inte borde.

• enny signatur
    Stårschan skrev 2009-05-27 11:25:38 följande:
    Antar att frågan om anständighetsgränserna var riktad till mig. Skämtsam flirt av typen "Men GUUU vilken läckerbit! Man skulle ha varit 30 år yngre!" från en äldre kollega, som man kan skratta bort med ett "Glöm det Bengt - du skulle inte ha haft en suck då heller!" tycker jag är OK. Eller en stor bamsekram som uppenbart är på skämt och inför andras ögon. Jag tycker INTE att det är OK om någon försöker komma innanför kläderna på någon annan på firmafesten, eller har en sexistisk "lilla stumpan"-attityd, eller drar grova sexskämt så fort tillfälle ges. Eller om flirtandet når en nivå där man vill hålla det hela hemligt så att ingen annan ska märka något, för då vet man med sig att man håller på med något som man verkligen inte borde.
    Jag tycker inte de ting du nämnde är vidare trevliga generellt och har för mig inget med hurvida man är i ett förhållande eller ej att göra, men det kanske inte var vad du menade heller?
    Att hålla saker hemliga är iofs något jag inte håller med om parallellen till, jag kanske inte vill att hela världen ska veta om allt?
  • viseversa
    Stårschan skrev 2009-05-27 10:02:21 följande:
    WOW. Jag är lycklig med min man också, sedan många år tillbaka, men jag blir ändå lycklig av uppmärksamhet från andra män. Om jag känner mig lite nere så mår jag bättre när någon annan påpekar eller visar eller antyder att jag är intressant. Att jag får uppmärksamhet och bekräftelse från min man betyder inte att jag är immun mot smicker eller blickar från andra. Så länge folk håller sig inom anständighetens ramar så skulle jag aldrig få för mig att bli illa berörd av en komplimang. Men så är jag romantiker också.
    Ja det är du det men JAG har inte det behovet. Jag får tillräckligt med uppmärksamhet av min sambo. Människor är olika vet du! =)
  • Anonym
    viseversa skrev 2009-05-27 18:21:01 följande:
    Ja det är du det men JAG har inte det behovet. Jag får tillräckligt med uppmärksamhet av min sambo. Människor är olika vet du! =)
    Du har fel när du antar att man inte får "tillräckligt" med bekräftelse hemma och därför vill flirta. Jag får väldigt mycket bekräftelse av min underbara sambo. Jag vill ändå flirta med andra. Det handlar inte om att jag inte "får nog hemma".

Det handlar om att flirt och bekräftelse alltid är trevligt och upplyftande, och det skadar ingen. Att tro att mitt förhållande blir sämre för att jag tar åt mig andras blickar och ger blickar tillbaka är bara nys.

Hur många här tycker att bekräftelse är nåt man ska njuta av så lite man kan?
  • viseversa
    Anonym skrev 2009-05-27 21:29:50 följande:
    Du har fel när du antar att man inte får "tillräckligt" med bekräftelse hemma och därför vill flirta. Jag får väldigt mycket bekräftelse av min underbara sambo. Jag vill ändå flirta med andra. Det handlar inte om att jag inte "får nog hemma".Det handlar om att flirt och bekräftelse alltid är trevligt och upplyftande, och det skadar ingen. Att tro att mitt förhållande blir sämre för att jag tar åt mig andras blickar och ger blickar tillbaka är bara nys.Hur många här tycker att bekräftelse är nåt man ska njuta av så lite man kan?
    ja men fortfarande så behöver inte JAG flirta med andra. Exakt VAD är det som är så svårt att ta in? Att jag inte är som du och behöver flirta med andra kíllar för att känna mig fin eller? jag förstår inte varför det är så sv¨årt att tro att alla inte behöver bekräftelse från alla hela tiden.
  • Anonym
    viseversa skrev 2009-05-28 08:03:36 följande:
    ja men fortfarande så behöver inte JAG flirta med andra. Exakt VAD är det som är så svårt att ta in? Att jag inte är som du och behöver flirta med andra kíllar för att känna mig fin eller? jag förstår inte varför det är så sv¨årt att tro att alla inte behöver bekräftelse från alla hela tiden.
    jag tycker DU verkar ha svårt att förstå att det finns ett annat perspektiv på det än ditt eget. du formulerar dig hela tiden som om "flirta med andra" är en brist som andra, men inte du, har. jag försöker förklara för dig att jag inte "behöver flirta med andra för att känna mig fin".

jag känner mig fin, jag VET att jag är fin, jag trivs grymt bra i mig själv. just därför är det roligt och trevligt att leka med andra.

jag är ledsen om det stör dig att jag mår BRA och ändå håller på såhär :) för DIG kanske flirtande vore ett symtom på att du mår dåligt, men för mig är det inte så. förstår du?
  • viseversa
    Anonym skrev 2009-05-28 08:52:59 följande:
    jag tycker DU verkar ha svårt att förstå att det finns ett annat perspektiv på det än ditt eget. du formulerar dig hela tiden som om "flirta med andra" är en brist som andra, men inte du, har. jag försöker förklara för dig att jag inte "behöver flirta med andra för att känna mig fin". jag känner mig fin, jag VET att jag är fin, jag trivs grymt bra i mig själv. just därför är det roligt och trevligt att leka med andra. jag är ledsen om det stör dig att jag mår BRA och ändå håller på såhär :) för DIG kanske flirtande vore ett symtom på att du mår dåligt, men för mig är det inte så. förstår du?
    Ja jag förstår. Är iallafall glad att min sambo tänker som mig och inte behöver flirta med andra. Då skulle jag faktiskt bli ledsen. Men folk är olika. Bara du mår bra av det och din man tycker det är okej så kör på.
  • Anonym

Jag förstår dig ts. Jag är gift, mycket lyckligt med världens bästa kille. Har inte någon önskan att hamna i säng med någon annan eller så men har helt klart känt lite ångest när det kanske pirrat lite i magen av att vara nära den där snygge killen på jobbet. Ibland har jag undrat om jag skulle kunna stå emot om personen i fråga skulle kyssa mig ex. Men det tror jag att jag skulle. Det skulle ant inte kännas rätt!
    Jag kan nog verka väldigt flirtig och om det är en snygg kille på krogen som jag träffar när jag är ute med vänner så berättar jag kanske inte i första taget att jag är gift. Det kan också få mig lite generad. Jag kanske borde göra det... Men äh! Jag skulle aldrig riskera mitt äktenskap eftersom min man är den rätte men så klart måste jag få drömma... du med. :)

• jenny99

Jag vaknade ochså så en dag och kände likadant.
    Tog upp detta och vi diskuterade detta länge,sen var vi överens att det är ok att flirta.

Känns toppen.Är lyckligt gift sen många år tillbaka,och lite flirt förlänger livet ha ha.Det måste inte ta slut.

• Anonym (Uppfattar)
    jenny99 skrev 2009-05-28 11:06:10 följande:

lite flirt förlänger livet ha ha.Det måste inte ta slut.

Är det få tjejer som har den inställningen
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Uppfattar) skrev 2021-08-08 23:44:45 följande:

Är det få tjejer som har den inställningen

Jaha, nu har du puffat en 12 år gammal tråd igen. Kommer du av det eller vad?
  • Ordinär Man
    Anonym (Suck) skrev 2021-08-09 06:43:43 följande:

Jaha, nu har du puffat en 12 år gammal tråd igen. Kommer du av det eller vad?

Varför skulle det vara fel att puffa en gammal tråd?

Hej TS! Är du kvar på FL? Hur har det gått med relationen, flörtandet och troheten?
Svar på tråden Aldrig få flirta mera---