Vad ska jag göra?
Min dotter är 6 ½ år ungefär. Jag och hennes pappa separerade när hon var dryga året men hon har alltid varit där varannan helg sen dess. Han visar inte så mycket intresse utöver de gånger hon ska åka dit, pratar om vem som lämnar och tid och sånt praktiskt. Inte så mycket bara ringa och höra hur hon mår eller vad hon gjort på dagis/ i skolan. Han har aldrig visat mer intresse än nödvändigt. Ibland har jag dessutom undrat om han ser henne som en börda...
I perioder har hon sett fram emot att åka till honom men oftast är hon väl likgiltig även om hon vill dit, inte så mycket entusiasm med andra ord. Veckan innan Valborg var hon hos sin pappa och kom hem med ett väldans humör, den natten kissade hon även i sängen vilket hon inte brukar göra.( Sker kanske 2-3 gånger om året pga att hon inte hinner vakna) Jag kände på hela hennes sätt att något hade hänt men det är svårt för henne att förklara eller så vågar hon inte berätta, jag vet inte, jag har inte fått veta nåt om den helgen i alla fall.
Av olika anledningar har hon inte varit hos honom sen dess men skulle åka dit igår efter skolan, det blir ju långhelg iom kristihimmelfärd och klämdag. Men de senaste dagarna har hon varit aggressiv i humöret igen, gnällig, skrikig, börjat rita på kläder och sängkläder, struntar blankt i vad vi säger till henne osv. Blir rasande om hon inte får som hon vill. Men samtidigt dyster och nedstämd. Finns det nåt samband? Är det så att hon inte vill åka till sin pappa men inte vågar säga nåt? Det har hänt en gång att hon sagt till honom att hon vill vara kvar hos sin mormor(jag var bortrest så hon bodde hos min mamma då), det slutade med att han i princip kom och kidnappade sin dotter... Jag fick inte veta nåt förrän efteråt. Kan det vara det som hänger kvar i hennes medvetande?
Jag behöver råd och tips, är något oklart så fråga, jag svarar så gott jag kan. Jag vill inte vara den som hindrar min dotter från att umgås med sin pappa men mår hon dåligt pga honom ser jag ingen annan utväg men hur gör jag? Hur kommer jag vidare, är jag ens på rätt spår??