• Anonym

Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?

Läste den här tråden och den var redan avslutad. Kände igen mig alldeles för mycket. :(

Lever sedan ett par år tillbaka tillsammans med min underbara flickvän och har ett toppenförhållande när det gäller många saker, men sexet är ett jätteproblem.

Nuförtiden blir det kanske sex en gång varannan vecka och däremellan långa jobbiga diskussioner om varför det är såhär. Vi kommer ingenstans.

Vad sjutton ska man göra!!!?

• Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?
  • Anonym

Är så trött på man-slem att jag knappt orkar reagera....
    PUCKO

• TannaNystrand
    Anonym skrev 2009-05-22 15:19:37 följande:
    Läste den här tråden och den var redan avslutad. Kände igen mig alldeles för mycket. :( Lever sedan ett par år tillbaka tillsammans med min underbara flickvän och har ett toppenförhållande när det gäller många saker, men sexet är ett jätteproblem. Nuförtiden blir det kanske sex en gång varannan vecka och däremellan långa jobbiga diskussioner om varför det är såhär. Vi kommer ingenstans. Vad sjutton ska man göra!!!?
    Jag och min pojkvän har inte sex hela tiden, kan ta över 1 månad och vi har inga problem. Vi båda tkr det är skönt att ta det lugnt och inte bara ha sex hela tiden som man gör i början.. Mkt skönare att vänta :) Och nu när jag är gravid så har vi ännu mindre sex då jag inte får nån lust..
  • Anonym (Bellabi)

Ojojoj, detta var ju verkligen min tråd! Jag och min fru har inte haft sex på två år. Allt känns helt underbart för övrigt och jag skulle verkligen inte kunna tänka mig ett liv utan henne. Men sexet... Jag har lust och jag onanerar ofta men till och med det har hon slutat med. Hon säger själv att det har blivit en sjukt stor ångestklump inom henne. Hon tycker synd om mig som vill och känner sig otillräcklig för att hon inte kan ge mig det. När jag tar initativ blir hon arg och sur.. Vi vet inte riktigt hur vi ska komma ur den här onda cirkeln...

• Anonym

Jag uppvaktar min tjej, massage, städar osv men hon vill ändå inte. "Skyller" på att hon inte har såstark sex drift och stress på jobbet. Suck... Två saker jag inte kan styra över.

Ni flator med ett långt förhållande och ett bra sexliv hur gör ni??

• Anonym (Bellabi)
    Anonym skrev 2009-07-18 15:12:09 följande:
    Jag uppvaktar min tjej, massage, städar osv men hon vill ändå inte. "Skyller" på att hon inte har såstark sex drift och stress på jobbet. Suck... Två saker jag inte kan styra över.Ni flator med ett långt förhållande och ett bra sexliv hur gör ni??
    Det finns kanske inga!??
  • Anonym

Har varit på familjerådgivning... Hon vi träffade verkade tycka att det var ett svårt fall...

Det är skönt att höra att vi inte är ensamma om detta iallafall även om det är sorgligt att lesbiska par med passionerade sexliv verkar lysa med sin frånvaro.

Hur ofta är det rimligt att ha sex i ett förhållande? Själv tycker jag att man tappar perspektivet efter ett tag. När vi har haft sex två-tre gånger på en månad så känns det nu som rätt mycket. Jag har för mig att jag en gång i tiden hade tankar om att det var en rimlig mängd per vecka.

Kan jag möjligtvis själv prestera några tips??

1 Sov ordentligt! 5-6 timmar sömn och 8 timmar arbetsdag blir man inte så sugen av.
    2 Duscha på eftermiddag/kväll och gå runt i handduk/morgonrock/underkläder. Halvnaken och fräsch är sexet närmare till hands.
    3 Onanera tillsammans istället för att ha sex ibland. Mindre krav men ändå trevligt.
    4 Titta på något trevligt/porrigt på TV. I serien "Sugar rush" har de tex ett inspirerande och avslappnat sexliv.
    5 Prata om det som är eller har varit bra i sexlivet, fokusera på det positiva. Tänd några ljus, ta ett glas vin och berätta vilka kroppsdelar på din tjej du gillar eller vad du tycker om att hon gör.
    6 - sex

• Anonym (mys o gos)

Prövat att liksom hångla mer? Som man gjorde när man var yngre.. jag o min karl har börjat med det.. behålla kläder på och lite sådär "förbjudet".. så kanske det kommer igång igen..
    skicka sms och berätta vad du vill göra med henne..

Det där med tider - jag är morgonmänniska - bra sätt att börja dagen på.. gubben kvällsmänniska somnar gött. (typiskt karlar..)

Varför jag skriver är väl för att vi alla hamnar i en torrperiod tillslut oavsett vilka vi är tillsammans med?

• Anonym

Jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år.
    Vi har ett fantastiskt sexliv som bara blir bättre och bättre.
    Vi uppmärksammar varandra på många bra sätt tycker jag. Ger varandra komplimanger, skickar lite sexiga sms och videoklipp när någon av oss jobbar osv ;)
    Bygger upp lusten skulle jag kalla det, dagligen.
    Har aldrig känt så här för någon annan och har aldrig haft speciellt stor sexlust innan jag träffade henne. Jag tror det är kärlek med stort K helt enkelt :)
    Sen kan det ju givtvis bli svackor i sexlivet om vi är stressade över vardagslivet eller liknande men vi hittar tillbaka till lusten genom att "egga" varandra som jag nämnde tidigare.

• Anonym (malinski)

Nu är jag gift med en man men är detsamma, skulle gärna vilja ha mer sex men har varken tid eller ork och lusten går upp och ner för oss båda, jag gravid och han jobbar otroligt mycket sen tre barn här hemma på det så sex får bli när tillfälle ges.
    Men kan det inte bara vara så för er att ni kanske kommit in i en svaka som säkerligen går över, visst kan det kännas hårt men håll ut för det som är i botten kan bara bli bättre...

Önskar er alla lycka till och hoppas att ni får sexa på ordentligt snart

• jesiicaA

Hej.
    Klart är att all lesbisk sex dör ut till slut. Ni är ju en spegelbild av varann och man behöver någon som kan ge en stimulans och det gör man inte i längden av sin spegelbild. Alltså homosex är dömt att hålla i längden kanske spännande i början med det förbjudna men sen kommer vardagen.Mannen har förmågan på ett helt annat sätt att hålla sexet vid liv. Han har en drift som inte kvinnan har för fortplantningens skull och det säger allt.
    Jag säger bara lägg ner alla flator innan det är för sent.
    Jessica

• Anonym (Variation !!)

Gäller att vara kärleksfull lyssna på varandra och ge den vad den vill ha ibland, och variera kanske ha lugnt oral sex en dag och sen kanske lite leksaker eller kanska prova på nya saker nya ställningar och för mig och min tjej har vi alltid haft en öppen dialog om sex och vad vi vill ha och göra tillsammans och vi gör inget som inte känns bekvämt !! Men med kärlek kommer man längst ! Så lycklig att jag gav upp killar och skaffade mig världens bästa flickvän och vi firar 10 år nu

Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?