• 02Smulan

Har du bra täckning på din 3-mobil?

Jag funderar på att köpa en ny telefon och tycker det verkar hyfsat bra detta att man "ringer för hela månadsbeloppet" som det är hos 3, och man då får telefonen "på köpet".
    Men jag är fundersam på deras täckning, bor i Norrland.

Någon med erfarenhet rent allmänt?
    Jag har Halebop nu.

• Svar på tråden Har du bra täckning på din 3-mobil?
  • Joico

Min lillebror hade 3 ett tag men det fungerade INTE mer än det fungerade.. "numret du har ringt kan inte nås just nu" typ, så det bytte han bort! Bor i en rätt stor stad

• Jimps

Jag har hört av några att 3 har varit väldigt dåligt men att det har blivit bättre men det är ju inte många som är positiva.

När man tittar på deras täckningskartor och på ett test som gjort över täckning hos olika mobiloperatörer ser det ju bra ut. Jag har telenor idag och enligt testet skulle 3 vara bättre på täckning än dem men man vet ju aldrig.

Täckningskartor går ju inte riktigt att lita på. Jag kollade upp ett ställe där det är jättedålig täckning för mig med telenor men enligt täckningskartan skulle det inte vara når problem.

• finntroll

kör med halebops 3g abonemang. har allti full sändning och bor i boden

• ann0rlunda

3 har KASS täckning.
    Kan inte ens gå in på Ica. Där inne har jag ingen täckning alls. Helt sjukt ju.

Tre suger.

• Jimps
    Emelie88 skrev 2009-07-11 20:22:26 följande:
    3 har KASS täckning.Kan inte ens gå in på Ica. Där inne har jag ingen täckning alls. Helt sjukt ju.Tre suger.
    Var bor du?
  • cicci85

tre är det enda som funkar hos oss! Toppenmottagning!

telenor funkar inte alls-kan inte en ringa till telefonen
    tele2 funkar skitdåligt, man hör varannat ord
    telia funkar som tele2

bor i skoegn utanför uppsala

• Twilight

Jag har bättre täckning med 3 än med Telia

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • ann0rlunda
    Jimps skrev 2009-07-13 17:40:08 följande:
    Var bor du?
    I skövde :)
  • elizaa
    02Smulan skrev 2009-05-26 15:27:09 följande:
    Jag funderar på att köpa en ny telefon och tycker det verkar hyfsat bra detta att man "ringer för hela månadsbeloppet" som det är hos 3, och man då får telefonen "på köpet".

Jag har Halebop nu.
    Jag bor i Sveriges tredje största stad och här finns ingen täckning alls!
    inte ens i städerna runt om kring som ligger väldigt tätt här nere 

ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN MER BLIR DET 3 I VÅR FAMILJ ELLER BLAND VÅRA BEKATA 
  • SoStylish

Jag har haft 3/Tre i typ sex år och jag har alltid haft täckning i stort sett överallt. Enda gången jag har dålig täckning är när jag är på Gotland ute på vischan då jag bara har en plupp för det mesta. Men att det inte är någon täckning alls har jag typ aldrig varit med om!

• SoStylish

Sen beror täckningen inte enbart på leverantören utan även på vilken mobiltelefon man har.

• elizaa
    SoStylish skrev 2011-10-30 22:51:52 följande:
    Sen beror täckningen inte enbart på leverantören utan även på vilken mobiltelefon man har.
    det var det dummaste jag läst på länge
  • Stephany

Jag har 3 som operatör och 3 har alltid fungerat super.

Enda jag kan klaga på är att när jag går in i vissa affärer tappar jag sändning. Utöver det har 3 fungerat kanon för mig i snart 5 år. Super nöjd. Även min sambo lämnade tele2 som han haft i flera år för 3 nu i somras. Och han är minst lika nöjd som jag.

Rekomenderar verkligen tre.

(¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogspot.com ♥ ?°¯)
  • Smulan87

jag har haft tre sedan 2005, inte en enda gång att det har strulat med täckningen. då har jag endå bott i skorgarna i skåne, och vart långt ute på landet utanför sthlm.

• SoStylish
    sportpappa skrev 2011-10-31 05:32:46 följande:
    Det är felformulerat, men man fattar ändå vad SoStylish menar. Täckningen är samma oberoende av mobil, men mottagningen beror på telefonen.
    Precis, det blev lite snurrigt :)
  • Hermioney
    02Smulan skrev 2009-05-26 15:27:09 följande:

Jag har Halebop nu.
    fortfarande dålig täckning!
    urusel!
    går inte att ringa någonstans och då bor och arbetar jag i två av sveriges största städer där alla andra har bra täckning!

här har du deras täckningskarta

rulla ner på sidan
    bocka av alla rutar som inte har med samtal att göra (tex datatrafik)

www.supportsidan.org/tackningskarta-for-tre/
  • Brucean78

Bor i Sthlm och gillar inte! täckningen alls m 3 eftersom den är så ojämn. En m hit och dit i min Lgh går den från full till nada och samtalet bryts eller så kan jag inte surfa, skitirriterande!
    Har sagt upp och ska byta nu i månadsskiftet...

Svar på tråden Har du bra täckning på din 3-mobil?