• grådis

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15
    För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41874977.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-tarminflammation/

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15
  • Nallatalla

Snorksork,jag har varit mammaledig sedan juni 2008 så det ska bli skönt att få komma ut bland vuxna som inte bara diskuretar barn

Glass och grädde låter smaskigt,jag ska genast inventera frysen.Hmmmmm

Kram / nalla

• Nallatalla

hihi ser att det blev fel,diskutera ska det stå förstås.
    Min hjärna funkar inte riktigt som den ska idag...

• Grannen

Nalla: Jag tror att man kan bota tillfälliga hjärnsläpp med glass så jag hoppas att du hittade det i frysen!

• Maddisen80

hejsan jag mår inte bra för idag hade jag så himla ont i magen + illamående,yr och extrem trött så kunde inte gå till sjukgymnasten fast det är roligt där

• Grannen

Hej
    Har en fråga om "stela lungor". Ngn som har erfarenhet av detta och finns det ngt samband med UC el chrons?

I morgon ska jag på återbesök på Östra, två månder har jag haft stomin nu.

Kram och jag ska hälsa er från 68an med!

• jost78

Jag är superdålig på att skriva just nu... har himla mycket på jobbet och är helt slut på kvällarna.

Det där med att irrigera stomin har inte funkat så bra för mig. Dels mår jag inte så bra när jag gör det, dels kommer det ändå en massa avföring mellan gångerna, och då verkar det rätt meningslöst. Men jag skulle verkligen vilja få det att funka, har haft riktigt mycket problem med läckage sista månaderna. Nåja. Har en paus nu och ska träffa stomisköterskan på onsdag för att se om det finns några bättre bandage för mig.

Kram på er alla!

• skrutteluttan74

Min make har  börjat tatuera lite smått...

Han har övat på mej bland annat,så nu har jag denna på benet,det var hans 6:e
    Min 4:e tatto
    En häxa åt en häxa
    don efter person,....ja sånt har jag hört nu,men de gör jag så gäna
    Om ni vill se den större kolla i galleriet eller här :
    Magen,den är lung,lugn & jätte lugn,får se nu vad som händer då jag ska till Umeå...
    ha de bra och kram till alla er som mår kasst & mindre kasst & mycket bra {#lang_emotions_flower}
  • Nallatalla

Jost,det är så viktigt att man får ett bandage som passar en. Jag hade ju en del problem i somras precis efter att jag fick min loop. Nu har jag ett bandage med konvex platta som passar jättebra. Jag kompletterar med att använda att bälte för säkerhets skull.

BCsvensk,vilken häftig tatuering!Jag skulle aldrig våga.......

Idag sparkade skolan igång och det var riktigt kul! Första veckan ska användas till teambuilding och motivation. Vi kommer att få prova på en massa kul som yoga,afrikansk dans och idag dansade vi linedance.

Jag dricker hela tiden vätska och boostar med Resorb för att minimera risken för vätskebrist.

Kram på er alla / en trött med glad Nalla

• Vickan

Har en fråga till Er.. Hur mycket medicin äter ni per dag och Ni får gärna skriva vilken ni äter också.. Är bara nyfiken

Dottern äter imurel 1 morgon/kväll salofalk morgon/kväll och colifoam varannan kväll

• malvas mam

Linnea äter:
    Morgon: 2 Imurel, 2 Salazopyrin + b12 vitamin
    Kväll: 1 Imurel, 2 Salazopyrin

//Anna, Linneas mamma

• Vickan

malvas mam: Oj vad det Daniella får kändes lite om man jämför med Linneas.. men samtidigt skönt att hon slipper ta så mycket. Hur mår Linnea nu har hon återhämtat sig efter skovet hon hade. Kram

• grådis

Hej hopp
    BCsvensk, kul med tattoos Vi gillar ju kroppsklotter i denna familjen oxå Fast jag har legat på latsidan i massa år och ej fått några nya. Sambon har hela ryggen, överarmar och ben gjorda.Men vi står bägge på kö till en populär studio i göteborg...får en tid till våren...

Nalla, vad roligt med en "nystart".ska hålla tummarna för att du får hålla dig pigg Här är det stiltje i familjeplaneringen, väntar på att sköldkörteln ska svänga in sig mha Levaxin medicineringen. det går trögt och känns lite hopplöst. Men jag hade en skön semester i England...ingen knorr har vuxit ut ännu .....och vandrade o klättrade i berg, underbart vackert....och svettigt o jobbigt , hehe ...
    Kramis

Maddisen,jobbigt att du fortfarande har ont o e´yr. Hoppas du snart kommer iform.

snorksork, lycka till på återbesök i götet. Jag har tid till vårt sjukhus den 23/9...till Maria...får väl ge henne en chans till eftersom du sa att hon var bra

jost, vad jobbigt med läckage o grejer, hoppas du hittar rätt i bandagedjungeln.

Vickan, äter: 2 Imurel, 2Asacol, 1 B12, 1 folacin samt 2 inhalationer Symbicort till frukost och sen 3 Imurel,2Asacol, 1 folacin, 2 Levaxin samt Symbicort inhalationerna på kvällen.
    Eller tja, ska äta det, men Asacolen har fått stryka lite på foten den sista månaden faktiskt... *skäms*

Malvas mam,hur mår du och Linnea? Hoppas ni haft en skön sommar.

Dags för ny tråd, denna går ut imorgon!

Jag åker iväg på en liten kort semester norröver imorgon för bröllop till helgen o träffa gamla vänner osv

Krya på oss

• skrutteluttan74
    grådis skrev 2009-08-25 15:13:08 följande:
    Hej hopp BCsvensk, kul med tattoos Vi gillar ju kroppsklotter i denna familjen oxå Fast jag har legat på latsidan i massa år och ej fått några nya. Sambon har hela ryggen, överarmar och ben gjorda.Men vi står bägge på kö till en populär studio i göteborg...får en tid till våren... Nalla, vad roligt med en "nystart".ska hålla tummarna för att du får hålla dig pigg Här är det stiltje i familjeplaneringen, väntar på att sköldkörteln ska svänga in sig mha Levaxin medicineringen. det går trögt och känns lite hopplöst. Men jag hade en skön semester i England...ingen knorr har vuxit ut ännu .....och vandrade o klättrade i berg, underbart vackert....och svettigt o jobbigt , hehe ... Kramis Maddisen,jobbigt att du fortfarande har ont o e´yr. Hoppas du snart kommer iform. snorksork, lycka till på återbesök i götet. Jag har tid till vårt sjukhus den 23/9...till Maria...får väl ge henne en chans till eftersom du sa att hon var bra jost, vad jobbigt med läckage o grejer, hoppas du hittar rätt i bandagedjungeln. Vickan, äter: 2 Imurel, 2Asacol, 1 B12, 1 folacin samt 2 inhalationer Symbicort till frukost och sen 3 Imurel,2Asacol, 1 folacin, 2 Levaxin samt Symbicort inhalationerna på kvällen. Eller tja, ska äta det, men Asacolen har fått stryka lite på foten den sista månaden faktiskt... *skäms* Malvas mam,hur mår du och Linnea? Hoppas ni haft en skön sommar. Dags för ny tråd, denna går ut imorgon! Jag åker iväg på en liten kort semester norröver imorgon för bröllop till helgen o träffa gamla vänner osv Krya på oss
    Kuuul
    Lite orättvist då sambon din har mer,så nu är det din tur...hehe...
    Vem ska ni till där i Gbg ??
    Maken gjorde sina oxå i Gbg,hos hon som är så kanon duktig och känd...hmmm.Heii,någonting heter hon.
    HOn gjorde makens ena på bröstet på frihand,en del säger att han har mej närmast hjärtat,en drake...haha...
    Jaja,ni får väl semestra uppåt landet,så kan han öva på er,blir de inge bra kan ni ju ta studion i Gbg...hahaha...skämt å sido
    Till att börja med tar han bara betalt för material kostnader,så får man se vad som händer framöver...
    Till å me tatuerarn i stan,en av de han handlar grejs av,tyckte häxan va kanon....-)
  • skrutteluttan74
    grådis skrev 2009-08-25 15:13:08 följande:
    Hej hopp BCsvensk, kul med tattoos Vi gillar ju kroppsklotter i denna familjen oxå Fast jag har legat på latsidan i massa år och ej fått några nya. Sambon har hela ryggen, överarmar och ben gjorda.Men vi står bägge på kö till en populär studio i göteborg...får en tid till våren... Nalla, vad roligt med en "nystart".ska hålla tummarna för att du får hålla dig pigg Här är det stiltje i familjeplaneringen, väntar på att sköldkörteln ska svänga in sig mha Levaxin medicineringen. det går trögt och känns lite hopplöst. Men jag hade en skön semester i England...ingen knorr har vuxit ut ännu .....och vandrade o klättrade i berg, underbart vackert....och svettigt o jobbigt , hehe ... Kramis Maddisen,jobbigt att du fortfarande har ont o e´yr. Hoppas du snart kommer iform. snorksork, lycka till på återbesök i götet. Jag har tid till vårt sjukhus den 23/9...till Maria...får väl ge henne en chans till eftersom du sa att hon var bra jost, vad jobbigt med läckage o grejer, hoppas du hittar rätt i bandagedjungeln. Vickan, äter: 2 Imurel, 2Asacol, 1 B12, 1 folacin samt 2 inhalationer Symbicort till frukost och sen 3 Imurel,2Asacol, 1 folacin, 2 Levaxin samt Symbicort inhalationerna på kvällen. Eller tja, ska äta det, men Asacolen har fått stryka lite på foten den sista månaden faktiskt... *skäms* Malvas mam,hur mår du och Linnea? Hoppas ni haft en skön sommar. Dags för ny tråd, denna går ut imorgon! Jag åker iväg på en liten kort semester norröver imorgon för bröllop till helgen o träffa gamla vänner osv Krya på oss
    Kul med kortsemester & bröllop
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15