• hoppaspåpluss

    2 missfall i rad, hur gick det med er tredje?

    Igår fick jag det tråkiga beskedet att magen är tom (vecka 10) och har idag varit och tagit blodprov bara för att få mf konstaterat. Detta är mitt andra jvla mf på rad. Fick ett mf den 11 februari och blev gravid direkt efter, men även denna slutade i mf.

    Jag kommer antagligen att skrapas för jag vill får ur allt ur kroppen på en gång. Har ju egentlige varit gravid i 16veckor denna gång. Då jag först var i vecka tio så flyttade min läkare bak mig till vecka fyra och sen under de andra vul så såg det ganska bra ut tills igår då jag återigen var i vecka 10.

    Jag vill bli gravid så fort som möjligt igen men undrar hur det gick för er den trdje gravidieteten? Blev det ett mf då också eller hur gick det? Hur fort blev ni gravida och vet ni om det finns några risker med att bli gravid efter att man ha skrapats???

    Snälla svara!!!

  • Svar på tråden 2 missfall i rad, hur gick det med er tredje?
  • hoppaspåpluss

    Åh gud så roligt för dig! Grattis!! Längtar så sjukt mkt efter en liten bebis igen.

  • Netha85

    mf 1 - 2003
    mf 2 - 2007
    är gravid nu i 8de månaden o välkomnar vårat barn under hösten.

    har inte vart gravid mellan mf, har inte heller försökt bli gravid mellan mf så jag räknar dem som på raken.

  • Netha85
    hoppaspåpluss skrev 2009-07-23 19:04:41 följande:
    Grattis! Så mysigt med en stor kula nu
    Ja det är mysigt när den inte hittar på kissblåsan.. {#lang_emotions_wink}

    Hoppas du får ett plus snart.
  • My treasure

    hoppaspåplus: Tack så mycket {#lang_emotions_flower}Ja jag förstår din längtan! Hoppas att du plussar snart

    Nethe85: Åh så roligt! Grattis!!! {#lang_emotions_flower}

  • vit pion

    Jag fick MA, okt 07, jan 08 och maj08. Skrapades alla tre gångerna. Var helt knäckt och hela tillvaron kretsade kring att bli med barn, trots att man inte orkade få flera missfall. Blev dock gravid igen för fjärde gången, vilket resulterade i en liten dotter. Hon är nu 2 månader gammal och jag är så glad och tacksam över henne och mig själv att jag orkade försöka igen.
    Lycka till!!

  • Bebislängtan82

    Min 3:e graviditet sluta i mf med


    Är 2010 vårt år
  • flizis

    Jag hoppades oxå på 3:e gången gillt...men nu verkar det inte bättre än att det blir mf igen!

  • Rosen3

    Hur har det gått för er alla? :)

    Jag är i samma situation nu, två missfall på ca ett år (Ett MA och ett MF). Vore så glad om det kunde bli tredje gången gillt. Men är orolig och tror inte det kommer ske. 


    Har läst lite om progesteronet oxå, vet inte om det är bra att ta ? :)

  • Hoppas 2012

    1 MA oktober 2021
    1 MF juni 2022

    Gravid i v 12 nu så hoppas detta går vägen men oron är där konstant. Gjort 2 st UL men ändå kan jag inte lugna ner mig.

  • Rosen3
    Hoppas 2012 skrev 2022-09-22 07:14:06 följande:

    1 MA oktober 2021
    1 MF juni 2022

    Gravid i v 12 nu så hoppas detta går vägen men oron är där konstant. Gjort 2 st UL men ändå kan jag inte lugna ner mig.


    Åh grattis! Kul att höra. Hoppas det går vägen. Men jag förstår oron. Hoppas du kan njuta lite mer när man får känna av bebisen där inne. 


    Vi går fortfarande och väntar på ett positivt test efter senaste missfallet i juni. 

Svar på tråden 2 missfall i rad, hur gick det med er tredje?