• Zaphy

Hennes son "mobbar" min son... vad gör jag?

Jag har en fråga..
    Det är så att jag har en väninna som jag tycker mycket om. Hon har också två söner precis som mig. Men nu är det såhär att hennes äldste son (5½ år) är helvild och verkar inte ha många gränser alls. Varje gång vi träffas så är han på min äldste son (4 år) hela tiden. Han försöker få honom att göra dumma saker, retar honom och hånar honom. Vad ska jag göra? Ska jag prata med min väninna om det eller ska jag sluta umgås med dem eller vad gör jag?

Det känns så jobbigt för jag vill verkligen träffa min väninna, men jag klarar inte av hennes ena sons beteende.
    En gång kom jag till och med på honom med att stänga in mina båda pojkar i en garderob och stå för dörren så att dom inte kunde komma ut. Min minsta son på snart 2 år skrek bara för att han blev så rädd. Och det enda hennes son gjorde var att hånskratta. Sen dess har jag inte vågat lämna honom ensam med mina pojkar.

Vore tacksam för ett svar!

• Svar på tråden Hennes son "mobbar" min son... vad gör jag?
  • Barnpsykologen

Hej, du ska absolut prata med din väninnna om saken. Inte bara för dina barns skull utan även för väninnans pojke skull. Du ska naturligtvis inte lämna dina barn utan uppsikt då dennne pojke verkar  ha svårt att samspela på ett konstruktivt sätt.
    Kanske får du trevligare med din väninna om du träffar henne utan barn, då barnen inte verkar ha något positivt utbyte av att träffas.

Lycka till/Anneli

Svar på tråden Hennes son "mobbar" min son... vad gör jag?