• Vanillie

Fler som nyligen plusset efter IVF?

Finns här fler som plussat i dagarna efter en ivf?
    Hade varit roligt att följas åt lite... älta lite oro och symptom!

Jag är i vecka 6+2 efter att ha blivit gravid på vår 1:a ivf/icsi!

Hur mår ni? Har ni alla tänkbara grav. symptom? Analyserar ni minsta lilla grej som känna annorlunda?! -jag gör!

För övrigt har jag en världens yrsel och ömheten i brösten kommer och går. Dom senaste 2 dagarna har det börjat komma ett litet illamående också!

Fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 08:24
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m46039077.html

Jag testar att göra en medlemslista! Är inte alls säker på att jag gjort rätt men annars får jag göra om det!
    Hittade nog inte den aktuella listan så ni får kolla era uppgifter och/eller fylla i nya!!

• Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?
  • Fru Orange

Vanillie: Kanske det funkar men man skulle ju vilja prova åtminstone en 4-5 st för att kolla att man får samma resultat .

Sol: Bli inte sjukligt nervös bara om du inte hör något, vi har en också och vi la den åt sidan några veckor för det är inte lika bra kvalité på dem som på de våra BM har. Inte så konstigt med tanke på att deras kostar mer än det tio-dubbla .

(¯`°?.¸♥Tänk om vi får en liten♥¸.?°´¯)
  • Lycka1012

Vi får alla köpa varsin och utvärdera om det stämde Man är ju nyfiken.

Fru H; Hördes inte hjärtljuden med den ni hade eller var det svårt att hitta dem? Var köpte ni er? Jag valde bort de billiga modellerna och köpte en lite dyrare. Tänkte att den kanske var bättre då. Vi får se, hoppas man kan höra med den.

En annan fråga; Hur känns en sammandragning? I morse och nu hela fm har jag fått lite kraftigare molvärk av och till. Är det sammandragningar? Hur vet man isf om det är en sammandragning eller bara vanlig växtvärk? Vanille, hur har det gått med dina? Du hade väl ganska mycket under en period? Är i v.16+6 idag.

• Semlan10

Usch vad jobbigt att se blod Vanillie, men när det är så lite ska det inte vara någon fara. Slemhinnorna är ju väldigt känsliga nu så det är nog bara något sånt. Men det är klart att det alltid är skitjobbigt att se något rött, även om det bara är lite. Nu är det ju bara några dagar sen du gjorde UL så det är ju en extra bekräftelse på att allt är bra.

Sol, jag vet inte riktigt vad som är en sammandragning och vad som är växtvärk, men jag har också känt en del i magen den senaste veckan. I vilket fall ska det vara helt normalt.
    Min BM heter Ing-Marie. Har bara träffat henne en gång, sen var det semester etc. Hon var trevlig men ganska gammal och ingen koll på ivf. Ska träffa henne igen om 3 veckor så får se hur det går då.

Fru H, jag kan också vara rätt bitchig ibland... Det blir inte bättre av att sambon är arbetslös och ofta på dåligt humör pga det. Verkligen ingen bra kombination! Sömnproblem pga av ryggen hjälper inte heller, blir ännu mer grinig. Men, jag försöker lägga band på mig så gott det går

• Fru Orange

Vera: Ja, det försöker jag också göra men jag har ändå någon eller några kvällar i veckan när det bara brister , nu har det varit lugnt sen i torsdags. Mina utbrott nu varar inte längre än ca 10 sekunder och sen är jag glad igen. Vi pratar dock mycket runt allt det vi känner så det underlättar ju såklart men ibland rinner grytan över ändå . Vi har ju båda jobb men maken vantrivs ju så illa så jag vet inte om det nästan inte kan jämställas med hur han mådde för tre år sedan när han var arbetslös ett halvår. Jag håller i alla fall tummen att din sambo snart ska få ett jobb och att din rygg ska bli lite bättre!!! Har du sett de här kuddarna man kan ha och sova med? Tror att det skulle kunna funka med en amningskudde också - ska kolla runt lite och se om jag hittar den igen, då ska jag lägga in länken här.

Sol: När vi testade var det nog lite tidigt, så nu har maken bestämt att vi inte ska använda den förrän vecka 20. Vi försökte med den redan för drygt två veckor sedan Kanske vi kunde prova nu men om vi inte skulle höra något blir jag ju så nojig .

• syssling

God morgon alla!

Tittar in lite snabbt för att lugna mina nerver lite ... Sambon står i duschen och snart bär det av till rutin UL. Pirrigt värre!

Just det jag är ju fortfarande hängig efter sjukdom så jag ringde och pratatde med Vårdguiden och beskrev i detalj symptom osv jag haft. Var mest nyfiken om man i efterhand kunde kolla om det var svininfluensan man haft. Det kan man inte kolla i efterhand. Dock så sa den mycket sympatiske sjukskötaren per telefon att det med allra största sannolikhet var svinet jag haft. Jusr nu lutar det åt mest nej tack till sprutan. Men detta var bara ett sidospår.

Nu måste jag sticka. Iiiiiiiiiiii!!!!!

• Popcornpysen

Syssling; vad kul att få gå på rutin-UL! Det går säkert jättebra. Fy, har du haft svininfluensa? Skönt att det inte blev värre. Jag trodde att de tydligaste symptomen var; större öron, trynliknande näsa o en liten knorr på svansen

Sol ;jag undrar oxå om det är sammandragningar jag känner lite då o då. Det har varit lugnt i helgen men när jag kommer hem från jobbet på kvällar kan det vara riktigt jobbigt.

Det blev inget rutin-ul för mig i förra veckan, bm tyckte att de var för små (var i 16+ 2) ... Hon vill nog flytta bf-datumet några dagar bakåt. Men hon hade en praktikant på plats så vi fick ändå titta på de små i nästan en halvtimme! Jag ska tillbaka nästa måndag och titta igen, det gör inte mig någonting att jag får fler UL det är så kul att få se de små.

Jag har nu kommit in i det stadiet att folk kommer fram o säger grattis och gärna vill känna på min mage!! Isch!

Nu sticker jag på konferens i Norge i flera dar, ska bli skönt att komma iväg från kontoret o alla fläktar/avfuktare hemma.

• Semlan10

Lycka till idag Syssling! Läskigt med svinis, men det verkar som att du klarade det rätt bra ändå

Kul med flera UL Popcornpysen. Det skulle man ju inte tacka nej till! Folk kommer fram till mig med nu och säger grattis, det är ju trevligt så länge de inte försöker känna på magen! Har köpt en t-shirt där det står Hands off

Tack för länkarna Fru H! När jag såg dem kom jag på att svägerskan har en amningskudde som även funkar som gravidkudde - avlång och mjuk - så jag ska få låna den. Det är ju perfekt så att man kan känna om det passar eller inte.

För oss är det dags för UL imorgon. Nervöst!

• syssling

Tack tack tack för alla lyckönskningar!

Rutin-UL gick finemang och jag ger Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen högsta betyg. (Skönt att det gick så bra efter katastrofultraljudet v. 12). Allt som hon kunde se och tittade på såg bra och normalt ut. Min moderkaka ligger ganska centrerat lite högre och i framvägg. Lill-Pyret sprattlade och stoppade tummen i ögat i stället för i munnen. Sambon hävdade att det var ett drag från mig och min dåliga koordination. Förstår inte vad han menar ;) Vi fick 4 bilder och köpte en DVD som vi antagligen kommer slita ut innan veckan är över.

Popcornpysen. Det är ju EXAKT de symptomen jag hade ;) Haha på tal om att folk tar en på magen. I fredags fick en bekant sig en liten utskällning av mig när han samtidigt som han gratulerade även tog mig på magen! Jag skällde och skulle ta honom samtidigt på K*ken för att markera hur onormalt det är att tafsa på någon bara för att man är gravid, det var tyvärr en snusdosa i vägen. Haha han bad om ursäkt och vi skrattade gott åt det hela i efterhand. Men det är ju helt galet att folk tycker det är okej att bara ta en på magen.

vera72: LYCKA TILL IMORGON!!! Och på tal om svinet. Han jag pratade med på Vårdguiden tonade ner det hela och sa att vi i Europa inte alls får så kraftiga symptom som i tex Asien och Mexico. Han menade att media drivit upp detta till enorma proportioner. Jag känner mig väldigt lugn för tillfället vad gäller influensor.

• syssling

Psst... det finns bilder i mitt galleri. Känner mig extra nöjd eftersom detta är de första jag laddar upp. Nu ska jag bara få till en profilbild också ...

• MissLillis

Syssling, vad kul att ditt Rutin ultraljud gick så bra.
    Jag har 11 dagar kvar till mitt.
    Vera72, lycka till imorgon.

I helgen "hjälpte" jag min bror att flytta, stod mest och tittade medan alla andra bar på tunga saker, både min sambo och mamma tycker inte jag ska bära något tungt {#lang_emotions_smile}, så det var ju praktiskt nu....

Nu börjar mina vanliga byxor bli lite tajta runt magen (ser ett märke efter knappen på magen), ska hämta mina två mamma byxor som jag lagt upp imorgon så då får jag se om jag ska ha dem istället... men det känns lite lustigt också.........

Igår sa min mamma, att hon och pappa hade funderat och de ville köpa "minis vagn" {#lang_emotions_laughing}, tur att jag berättat vad den vi tittat på kostar innan hon erbjöd. Min sambo blev väldigt glad, han är lite bekymrad över alla inköp vi "behöver göra", köpa bil, barnvagn, säng, bilbarnstol, kläder osv...........(han är van och kunna lägga "sina" pengar på sin hobby).

• Fru Orange

Popcornpysen: Bra gjort! Kul att ni kunde skratta åt det efteråt så att det inte bara blev "konstigt". Kul att du får ett extra UL .

Syssling: Grattis till lyckat rutin-UL!!! Vad glad jag blir att du var nöjd med dem !!! Kunde jag skulle jag åka ner dit och göra mitt rutin-UL också, har ingen lust att åka ner till vårt "sjukhus" (om man nu kan kalla det det???). Kan du inte lägga upp filmen också? Det har vi gjort men jag har för mig att maken fick ändra format eller något för att den skulle bli lite mindre.

Vera: Vad bra , då slipper man slänga ut pengar i onödan, om det inte skulle passa. Men jag tror att den kan vara bra och en amningskudde ska jag ha i alla fall - den gamla trodde jag ju inte för några år sedan att jag skulle få användning för igen så den sydde jag om som kudde till hunden .
    UL kommer att gå jättebra!

Ego: Vi har äntligen fått vår tid för rutin-UL {#lang_emotions_dreamer}... 23 september, alltså om ca två veckor ska vi dit.

• Lycka1012

Popcornpysen; Hur känns det du funderar på är sammandragningar? Jag har inte haft fler, var bara i helgen. Men då kändes det som kraftig mensvärk en stund. Har ingen av er andra haft det? Kul att ni fick se de små en gång extra

Vera; Jag har köpt en tröja där det står "bebis på väg" där prickarna är hjärtan Jag har inte helt "kommit ut" på jobbet ännu och kör fortfarande med mina stor tunikor mm. Kommer nog också säga ifrån om det händer. Lycka till på Rutin-UL imorgon! Det kommer gå jättebra!! Är det på sös? Ska ni fråga om könet? Skickar några extra tankar åt ditt håll imorgon

Syssling; Härligt att allt var bra med Pyret! Måste kännas underbart!

MissLillis; Har använt mammabyxor en vecka nu, och det är så mycket skönare än försöka få ihop knappen med gummisnodd HM har 100 kr rabatt på jeans just nu. Tips

Fru H; Hur är det med magen? I natt fick jag värk i magen och det håller fortfarande i sig. Som du skrev vid nåt tillfälle känns det ju inte bra att ha ont i magen, men det är inte vid livmodern det känns, utan snarare i tarmarna. Hoppas det går över. Skönt att ni äntligen fått en tid! Nu har maken ett par veckor på sig att få ledigt också.

Jag ska till bm igen imorgon och lyssna på lilla hjärtat. Det var så mysigt sist.

Kram på er!

• Fru Orange

Sol: Tyvärr är ju inte det någon garanti... Att det är ett par veckor kvar, förra gången var det tre veckor när han ville ha en dag ledigt och det var tvär-nej... Gillar inte vår arbetsplats så mycket men tyvärr har man inte så mycket att välja på här. Men skönt att äntligen ha fått tid
    Om magvärken inte går över och du får svårt att gå på toa, köp mikrolavemang - har alltid det hemma nu.
    Idag funkade det med vår Angel-sound . Provade när inte maken var hemma, har gått i tre dagar nu och trott att något är fel men jag hittade hjärtat och ganska fort, så nu känner jag mig gravid igen {#lang_emotions_gravid}!

• Vanillie

Hej tjejer.. Nu är det snart dags för en fortsättnings tråd.. denna går snart ut! Och jag vill inte förlora kontakten med er!

Köpte mina 1:a mammabrallor igår! Innan har jag använt lånade men nu tänkte jag unna mig själv ett par som jag valt!
    Gillar inte utbudet av mammakläder här direkt men till slut hittade jag ett par!

Tror ni jag får lyssna på hjärtat när jag ska till BM nästa gång? Är då i vecka 21 någonting tror jag..

Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?