Bonussonen vill inte var här.
Min man har en son sen tidigare. När mannen oc jag träffades så föll det naturligt att han flyttade tillmin stad. Tar ca 45 minuter mellan städerna. Han jobbar kvar i den andra staden och pendelar då mellan städerna.
Till saken hör att sonen från början skulle vara varannan vecka. Sen var annan helg, sen en helg i månaden och nu vill han inte alls.
Han säger att han har tråkigtnär han är här. Fast vi vet att han inte har det. Han leker med min son och han leker med sin lillasyster. Men så fort man säger något positivt så vänder han det till negativt.Han säger även till sin mamma att allt bara är tråkigt hos oss fast vi anstränger oss för att göra roliga saker och vi vet att han har kul för han skrattar ofta men det är som att han inte kan erkänna att de tärok hos oss.
Till saken hör att mamman håller sonen om ryggen så att vi hamnar i fel dager. Hon säger saker till sonen som hon inte borde för det påverkar honom i fel riktning.Hon säger att vi gjort fel eftersom han flyttade hit, att han får skylla sig själv.Men vi gör allt för att han ska vilja komma. Vi önskade att hon kunde stötta oss så att sonen kan ha en fortsatt bra relation med sin pappa. Eftersom pappan jobbar i den staden så är det inga problem med skjutsningen, han får även ta med sig så många kompisar han vill.
JAg tror att detta handlar om att han vill hämnas på pappa för att han flyttat. Han kan inte erkänna att det är ok att var här och att han vill träffa sin pappa och sin lillasyster. Så istället så vänder han kinden till och tonårstrotsar. Men vi vet att han vill umgås med oss, han kan bara inte erkänna det för då är det som att han ger sig och tcker att pappa gjort rätt.
Det är så svårt och vi vet inte hur vi ska göra. Vi vill ju inte ge upp sonen men samtidigt inte tvinga hit honom om han inte vill. Fast egentligen så vill han. Kan det var så att han inte vill visa för sin mamma att han tycker det är ok att umgås med pappas "nya" familj? Jag vet inte, är så rådvill? Vad kan man göra? Detta har pågått i ett år nu och vi vill ju inte tappa kontakten med honom, eller att hans syster ska tappa kontakten med honom.