• I have a kid

Lilla Freja fyller 1 år idag =)

om några timmar exakt 04,42 var den bästa dagen i mitt liv men samtidigt den hemskaste. Då låg jag på förlossningen i vecka 29+4 med en bebis som hadde sjunkande puls/hjärtljud för att sedan stiga,.

Jag gjorde mig redo för att fara hem och komma tillbaka i augusti. så Blev det inte sissta ctg kollen den 4 timmen så sjönk hjärtljuden igen och läkaren kom in & sa att jag snart skulle vara mamma.

Ut med akut snitt kom en Freja som vägde 1480g 40 cm lång.

Hon fyller idag 1 år
    och sen i lördgas har tankarna om neo tiden rullat i huvudet, oron . glädjen hoppet.

ALLT HAR GÅTT JÄTTE BRA och freja är en glad frisk 1åring

som väger 8750g

behövde skriva av mig som så många andra här på prematur tråden-

• Svar på tråden Lilla Freja fyller 1 år idag =)
  • I have a kid
    Pruttiluskan skrev 2009-06-15 02:20:06 följande:
    grattis!!! =)
    tackar=) ska hälsa freja då hon vaknar=)
  • Pruttiluskan
    I have a kid skrev 2009-06-15 02:24:16 följande:
    tackar=) ska hälsa freja då hon vaknar=)
    Lilla Melissa som fyller 1 år 1/8 hälsade i sömnen hörde ja! ;)
  • I have a kid
    Lilla Melissa som fyller 1 år 1/8 hälsade i sömnen hörde ja! ;)
    freja mumlade i sömnen tack till melissa=)

är din dotter prematur?
  • Pruttiluskan
    I have a kid skrev 2009-06-15 03:17:42 följande:
    freja mumlade i sömnen tack till melissa=)är din dotter prematur?
    Gulligt! ;)
    Vad menas med det?
  • I have a kid
    Gulligt! ;)Vad menas med det?
    tänkte då du bara hadde magbild från vecka 28 att hon föddes för tidigt. prematur= för tidigt född
  • Pruttiluskan
    I have a kid skrev 2009-06-15 03:26:03 följande:
    tänkte då du bara hadde magbild från vecka 28 att hon föddes för tidigt. prematur= för tidigt född
    Ok, tack för förklaringen! =)

Nej, hon trivdes i mammas mage...rocka loss som fan så ja höll på att bli tokig!
    Hon var beräknad 23/7, men sen satte de igång mig för jag själv är så liten i kropps storlek
  • knäppisen

grattis !!

Det är nog ett sätt i bearbetningen av neotiden, den avbrutna graviditeten och allt som följde med det, för det verkar väldigt vanligt att bli gråtmild, ledsen, smådeppig o allmänt nedstämd runt första födelsedagen.

• MaDDelicious

Grattis till lilla Freja!!!
    Från en annan Freja-mamma

• I have a kid
    knäppisen skrev 2009-06-15 09:39:56 följande:
    grattis !!Det är nog ett sätt i bearbetningen av neotiden, den avbrutna graviditeten och allt som följde med det, för det verkar väldigt vanligt att bli gråtmild, ledsen, smådeppig o allmänt nedstämd runt första födelsedagen.
    freja tackar =)
    ja ja tror det är som du säger
  • I have a kid
    MaDDelicious skrev 2009-06-15 16:12:37 följande:
    Grattis till lilla Freja!!!Från en annan Freja-mamma
    freja tackar =)
  • Double the joy

Grattis!

{#lang_emotions_flower}
    Alltid skönt att läsa om en sån utveckling!

♥¸.?°´¯) ♥Double the joy and two times the pleasure♥¸.?°´¯) ♥
  • Millies

Va skönt för er att allt gått bra! Jag har haft liknande situation. Min lille kille kom i v 28+6. Vägde 1494 och var 41. Han blev ett i mars och hade sin korrigerade 1-årsdag i slutet av maj. Då var vi också på ettårskoll på neo och för mig var det milstolpen. Han är också frisk och ikapp i storlek - väger 10,5 och 80 cm. Han har börjat gå och läkarna sa till oss att vi kan släppa oron. Underbart! Men det känns ändå som man "förlorat" första året pga all oro. Så jag kan bara hålla med om att det var den bästa och den hemskaste dagen. Det tar tid att bearbeta.

• I have a kid
    Millies skrev 2009-06-15 22:01:23 följande:
    Va skönt för er att allt gått bra! Jag har haft liknande situation. Min lille kille kom i v 28+6. Vägde 1494 och var 41. Han blev ett i mars och hade sin korrigerade 1-årsdag i slutet av maj. Då var vi också på ettårskoll på neo och för mig var det milstolpen. Han är också frisk och ikapp i storlek - väger 10,5 och 80 cm. Han har börjat gå och läkarna sa till oss att vi kan släppa oron. Underbart! Men det känns ändå som man "förlorat" första året pga all oro. Så jag kan bara hålla med om att det var den bästa och den hemskaste dagen. Det tar tid att bearbeta.
    VA korrgierade dom 1 års kontrollen????

jag var med freja på 1 års kontroll igår. en dag efter hon fyllt år.

däremot 18 månaders kontrollen skulle vi komma på korrigerat,
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2009-06-17 20:57:06 följande:
    VA korrgierade dom 1 års kontrollen????jag var med freja på 1 års kontroll igår. en dag efter hon fyllt år.däremot 18 månaders kontrollen skulle vi komma på korrigerat,
    va bra att allt gått bra för er åxå=)
Svar på tråden Lilla Freja fyller 1 år idag =)