• HelleGbg

Varför spindlar i handfatet??

vaaarför spindlar i handfatet??är det samlingsplats för dom??? grrrrr
    hatar dom!! och så sitter dom överraskande i handfatet.....kommer dom från avloppet?????

• Svar på tråden Varför spindlar i handfatet??
  • hannizen

Såg den största spindlen jag sett inomhus,och jag skrek och trodde jag skulle svimma. Tog det närmaste inom räckhåll och det var Fönsterputs,det funkade,haha

• MissGos
    HelleGbg skrev 2009-06-22 11:10:57 följande:
    ska köpa massa gula lampor till huset..... hårsprej biter inte på monster....tro mej...knappt radar heller........
    Jooo om du sprayar tillräckligt mycket, men den mängden är väl inte rekomenderat av hälsoskäl.

Bodde ett tag i ett källarrum och jag spraya dem med hårspray sen satte ett glas över. Hade speciella glas till det :S
  • MissGos
    MysTic PrincesS skrev 2009-06-22 11:14:16 följande:
    Har periodvis spindelproblem i badrummen, de finns/fanns överallt *rys* men kom på vart de kom ifrån..... ventilationen på väggen... så nu sitter det gladpack + tejp där och att det blir väldigt varmt och immigt efter duschen det tar jag med glädje
    Låter ju inte riktigt bra kanske med tanke på mögel?

Det finns sånna där flugtejp man kan sätta upp. De är smala och giftiga.
    Hade problem med flugor innan ch satte upp sådana på fönstret, hitta en del spindlar på dessa remsor också.
  • MysTic PrincesS
    MissGos skrev 2009-06-22 11:23:42 följande:
    Låter ju inte riktigt bra kanske med tanke på mögel?Det finns sånna där flugtejp man kan sätta upp. De är smala och giftiga.Hade problem med flugor innan ch satte upp sådana på fönstret, hitta en del spindlar på dessa remsor också.
    Eller sånt där tätt nät, som man sätter vid balkongdörrar osv?

*skriver upp på shoppinglistan direkt*

Det släpper ju ju igenom fukt o luft, alltså vore det himla bra
    Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Senap

Spindlar är "rovdjur" så finns det spindlar så finns det något annat som de lever av.
    Få bort den ohyran så försvinner spindlarna.

My sugar is raw
  • MissGos
    MysTic PrincesS skrev 2009-06-22 11:26:04 följande:
    Eller sånt där tätt nät, som man sätter vid balkongdörrar osv?*skriver upp på shoppinglistan direkt* Det släpper ju ju igenom fukt o luft, alltså vore det himla bra
    Ja men jisses va smart!! Kommer att flytta till nytt snart och där är det sånna där gamla ventiler som har stora hål i (det ska va så men kan inte förklara)

Sätter man sånt nät så kan de inte ta sig in där iaf!
  • MissGos
    Shoegirl skrev 2009-06-22 11:28:50 följande:
    Spindlar är "rovdjur" så finns det spindlar så finns det något annat som de lever av.Få bort den ohyran så försvinner spindlarna.
    Men vaddå ohyra? Har du aldrig flugor inne? Det finns ju massvis med små flugfän de kan festa på. Ohyra låter så ohygieniskt
  • MysTic PrincesS
    MissGos skrev 2009-06-22 11:36:30 följande:
    Ja men jisses va smart!! Kommer att flytta till nytt snart och där är det sånna där gamla ventiler som har stora hål i (det ska va så men kan inte förklara)Sätter man sånt nät så kan de inte ta sig in där iaf!
    Man kan kanske pilla in nått i ventilationen med + nät, så är det dubbelt skydd om nu nätet skulle trilla ner av nån anledning... t ex klisterpapper
  • MissGos
    MysTic PrincesS skrev 2009-06-22 11:41:25 följande:
    Man kan kanske pilla in nått i ventilationen med + nät, så är det dubbelt skydd om nu nätet skulle trilla ner av nån anledning... t ex klisterpapper
    *s* Tja, men jag tror ett sånt där fönsternät räcker. Hade inte vågat pilla i ventilationen *ryser*
  • MysTic PrincesS
    MissGos skrev 2009-06-22 11:46:44 följande:
    *s* Tja, men jag tror ett sånt där fönsternät räcker. Hade inte vågat pilla i ventilationen *ryser*
    Sant, man vet ju inte vad som kryper där inne *rys igen* nej, det blir nog enbart nät för min del med
  • Senap
    MissGos skrev 2009-06-22 11:46:44 följande:
    Eum... Rengör ventilationen.
    Det är oftast där ohyra håller till. Särskilt i badrum där mycket hudflagor och damm vispas runt som ohyran lever av.
    Annars får ni fundera på varför spindlarna bor i badrummet och inte i resten av huset där flugor flyger omkring.
    Att täppa till ventilationen med nät och använda gladpack för att täppa till och sedan strunta i fukten som ger skador (som ohyra för övrigt också gillar) kommer snarare förvärra problemet.
    Även flugor är ohyra om de inte ska vara i huset.
    My sugar is raw
  • MysTic PrincesS
    Shoegirl skrev 2009-06-22 11:57:02 följande:
    Eum... Rengör ventilationen.Det är oftast där ohyra håller till. Särskilt i badrum där mycket hudflagor och damm vispas runt som ohyran lever av.Annars får ni fundera på varför spindlarna bor i badrummet och inte i resten av huset där flugor flyger omkring.Att täppa till ventilationen med nät och använda gladpack för att täppa till och sedan strunta i fukten som ger skador (som ohyra för övrigt också gillar) kommer snarare förvärra problemet.Även flugor är ohyra om de inte ska vara i huset.
    Mmmm o jag pillar ju mer än gärna där inne *not* flugor har jag inga inne, så de anser jag inte vara nått problem, men jättespindeln Allan som sitter på väggen o plirar med alla ögon som om han försöker avgöra om jag går att äta, nej tack, då funkar nät eller gladpack för jäkla bra
  • MissGos
    Shoegirl skrev 2009-06-22 11:57:02 följande:
    Eum... Rengör ventilationen.Det är oftast där ohyra håller till. Särskilt i badrum där mycket hudflagor och damm vispas runt som ohyran lever av.Annars får ni fundera på varför spindlarna bor i badrummet och inte i resten av huset där flugor flyger omkring.Att täppa till ventilationen med nät och använda gladpack för att täppa till och sedan strunta i fukten som ger skador (som ohyra för övrigt också gillar) kommer snarare förvärra problemet.Även flugor är ohyra om de inte ska vara i huset.
    Det är skillnad på att rengöra och pilla in nåt där.
    Jag har spindlar överallt förutom i badrummet och sovrummet, bor just nu i en lya utan ventilation så det är ganska lugnt.

Sätta nät gör jag hellre än lever med denna ständiga rädsla. Nätet är inte helt tätt men tillräckligt för att spindlar inte ska komma in.
    Det finns nät i metall som jag sett på gamla ventialtioner, är de också förkastliga?

Ah, alla hittar vi våra sätt att undvika att stöta på dessa äckliga och vidriga kryp.
  • Senap
    MissGos skrev 2009-06-22 12:01:43 följande:
    Det är skillnad på att rengöra och pilla in nåt där. Jag har spindlar överallt förutom i badrummet och sovrummet, bor just nu i en lya utan ventilation så det är ganska lugnt. Sätta nät gör jag hellre än lever med denna ständiga rädsla. Nätet är inte helt tätt men tillräckligt för att spindlar inte ska komma in. Det finns nät i metall som jag sett på gamla ventialtioner, är de också förkastliga? Ah, alla hittar vi våra sätt att undvika att stöta på dessa äckliga och vidriga kryp.
    Jag tror inte det ger något om jag beskriver olika byggnadstekniker med ventilation för dig.
    Men jag kan tipsa om att det finns många fler sätt att ta sig in i hem för en spindel än ventilationen så jag tror inte nätet är en sån strålande idé bara.
    My sugar is raw
  • enola

Spindlar trivs i "friska" hus, så egentligen ska man vara glad att de vill bo där. Men jag håller med om att det är vaaansinnigt obehagligt! Vi får emellanåt in sådana där monstruöst stora svarta spindlar *ryser*, avskyr såna! Här avhjälps dock problemet genom åttaåriga sonen som älskar spindlar och glatt tar dem i handen och bär ut dem :)
    Varför de sitter just i handfatet hos er har jag ingen aning om, mysko verkligen.

• Hansarna

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-21 18:33:27 följande:

Var glad! Spindlar trivs inte i hus som är det minsta mögelangripna (har jag läst)
    Fel, fel, fel.
    Det där har jag ocjså hört. Stämmer inte alls.
    Våran källare är mögelangripen, och spindlarna trivs kanon verkar det som.
    Tyvärr :(
Svar på tråden Varför spindlar i handfatet??