• lollan82

hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???

väntar mitt andra barn när som hellst.
    bf 16 juni.

min första förlossning tog 15,5 timmar... började med värkar som blev starkare och starkare(latensfasen)

nu är jag så rädd då alla säger att barn nr 2 brukar komma mkt fortare...

hur mkt fortare kom erat barn nr2???

• Svar på tråden hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???
  • Flinken

ojoj, jag e väldigt orolig för hur snabbt det går! Då jag blev igångsatt sist med mina tvillingar, så vet jag ju inte hur det känns & hur det blir att INTE bli igångsatt...
    Så vi får väl se hur allt mitt slutar sen i november *nervös*

• virre85

Min första förlossning tog ungefär 12 timmar.
    Är gravid nu igen bor ju nära bb då jag bor i göteborg men barnvakerna finns 18 mil bort, lite jobbigt.

• joeleen

Jag förstår plötsligt när jag sitter här och läser varför min bm var såå orolig över att min nästkommande förlossning ska gå "för" fort, och att jag absolut inte fick vänta en sekund hemma om jag känner att det är dags.

Min nummer ett tog 2 timmar på sig att titta ut från det att de tog vattnet.
    I övrigt så hade jag ett extremt långsamt öppningsskede.

Menmen, som nämnt tidigare...tälta utanför bb kanske är en bra idé nu då.

• Brunello
    joeleen skrev 2009-07-14 22:59:19 följande:
    Jag förstår plötsligt när jag sitter här och läser varför min bm var såå orolig över att min nästkommande förlossning ska gå "för" fort, och att jag absolut inte fick vänta en sekund hemma om jag känner att det är dags.Min nummer ett tog 2 timmar på sig att titta ut från det att de tog vattnet.I övrigt så hade jag ett extremt långsamt öppningsskede.Menmen, som nämnt tidigare...tälta utanför bb kanske är en bra idé nu då.
    för oss tog det 18 minuter från vattenavgång vi har fått order att ringa ambulans i händelse av att vi blir gravida fler gånger... tydligen är det mest riskfyllt att föda i bilen så finns risk att man inte hinner är det bättre att stanna hemma och invänta ambulans.
  • cizzon

Min första tog 7h från att jag vaknade på natten och vattnet gick.

Vi har ca 1h till förlossningen men barnvakterna ganska nära men jag är endå jätte orolig för att vi inte skall hinna in, måste verkligen fixa allting klart så det bara är att åka.
    Sen är jag också nervös att det skall starta med värkar och att jag inte förstår att det är på g, men kanske det skulle ta liite längre om det började med värkar istället för vattenavgång?!
    ojoj får se hur detta går, har ca 15dagar kvar till bf.

• nasse81
    lollan82 skrev 2009-06-19 21:47:00 följande:
    väntar mitt andra barn när som hellst.bf 16 juni.min första förlossning tog 15,5 timmar... började med värkar som blev starkare och starkare(latensfasen)nu är jag så rädd då alla säger att barn nr 2 brukar komma mkt fortare...hur mkt fortare kom erat barn nr2???
    ja man brukar ju säga att det tar halva tiden, o för mig gjorde det det.. jag höll på i 13 timmar, effektivt arbete, med ettan o 6,5 med tvåan..
  • luzorsus
    nasse81 skrev 2009-07-24 09:38:22 följande:
    ja man brukar ju säga att det tar halva tiden, o för mig gjorde det det.. jag höll på i 13 timmar, effektivt arbete, med ettan o 6,5 med tvåan..
    ja dte sägs ju så men stämmer ju inte alls för alla såklart..
  • lieva

Det skulle även vara intressant att veta hur mycket era bebisar vägde . Min flicka vägde 4140gr nu när hon föddes och min förlossning varade i 22 timmar från första värk .Krystade i 45 minuter. Jag tänker som så att om första barnet är stort borde det ju liksom "bana väg" för nästa barn så det inte blir lika jobbigt om det barnet är mindre. Vad tror ni om det? Någon med erfarenhet?
    Är skitnervös inför nästa förlossning och överväger kejsarsnitt då denna förlossning var superjobbig och jag tappade kontrollen totalt.

• Marre79

För mig var det tvärtom.
    Ettan kom efter 8 h.
    Med tvåan blev det ett akutsnitt efter 10 h värkarbete.

• MayaPiraya

ettan tog ca 24h (krystvärkar i 2½h!), tvåan... tja... ska man räkna på det så totalt 4h. Men det var först efter 2½h som jag själv tyckte att näe... nu vill jag nog åka in, det hade varit skönt med lite lustgas eller en tablett eller nått. Inga tankar på att föda än på en stund. 7 min efter jag kom in var han ute (fick krystvärkar i bilen).
    OM det skulle bli en till någon gång LÅNGT fram så ska jag se till att åka in liiiiite tidigare. Just nu känner jag mig mest snuvad på en förlossning :(

• LillaVargen

Första 13 tim, andra 4... :)

• Frida87

Min första vaginala förlossning tog 10 timmar från första känningen. Krystvärkar i 20 min..

Väntar nu mitt tredje barn, å hoppas denna förlossning går lite fortare än första=) BF om ca. 7 v... ( Kejsarsnitt med första barnet)

• annaaklinder

första sonen kom efter 36 timmar och andra sonen kom efter 3½ timme.. båda med igångsättning..

Svar på tråden hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???