Jag blir inte klok!
Läkaren sa ju att PCO:n kan "försvinna" med viktnedgången. Men hur kan man veta om man verkligen har en "äkta" äl eller bara blåsor? Om man gör ett sånt äl-test, ger de enbart utsalg om man har en riktig äl, eller även vid blåsbildningarna? Och finns det nått man kan köpa receptfritt som kan få äl och mensen att bli mer balanserad? Jag rådfrågade läkaren om det kunde vara så att min övervikt berode på PCO:n eller om det alltid är så att PCO: beror på öveikten? Jag fick bara luddiga svar, och hon rådde mej till att banta. Jag tänker ju att de kanske kan vara till stor hjälp för mej att få mina horm,hormoner i balans överlag. Men sån medecinering trodde hon inte var något för mej, och även om det nu var det, skulle ja kontakta husläkaren ang detta. Men när ja kontaktar husläkaren fick jag tillsvars att jag skulle kontakta psykologen ang mina vikt problem osv. Jag blir bara runt bollad. Vem *an ska man igentligen kontakta, och vad exakt ska man be om för behandling? När jag fick veta av min gyn.dr att jag hade PCO, skrev han just ner de ordet och bad mej "googla" det och inget mer med de. De låter på dom felsta jag talat med att det inte är relevant för mej att få medecinering förren jag bantat och provat ett år minst på egenhand att bli gravid. Någon som fått samma svar eller ett helt annat?? Jag är jätte glad för all info ang dettta som möjligt!
Mvh
Mindy