Vi som blivit gravida via Öresundskliniken,del 2:)

Välkomna alla blivande föräldrar

Ssk, tack för infon!!
Vet ni att min bm gick på semester, bokade in tider till mig till en annan bm i augusti då hon hae sem.Sen bokade hon in tider till henne igen som nu i september.Så när jag ringer dit för jag hade dubbla tider så säger de att hon har slutat och fåt nytt jobb.Jaha sa jag och undrade varför hon inte sagt nåt till sina patieneter..det är ju ändå relationen till sin barnmorska som känns viktigt och man kan ju säga till om man inte ska jobba kar kan jag tycka.
jaja den andra bm är suverän så det är inte det men jag tycker det var lite dåligt skött....
Heeeej
Här är en som är svintrött men ganska glad
Glukosbelastningen var smärtfri, lite yr bara när jag satt där men har inte sovit så bra inatt och var HUNGRIG!!!
Gick bra, inte i riskzonen alls
Min nya barnmorska är nog värd sin vikt i guld ♥ supergo'.
Värd att vänta på!!!!
Hon är kund på mitt jobb men det kändes inte pinsamt eller så utan hon var jättebra.
Ska fr o m nu ta två niferex om dagen, bläk, men det får ju gå.
Blodtrycket var lite lågt men bättre det än högt.
Hjärtljuden 140, rätt stadigt där 140-145-140....
Gosse då Jenni??
Krumelur kickade till apparaten ett par ggr så det är livligt i magen fortfarande även om jag inte känner rörelser på samma sätt som innan.
Urinodlingen från CSK var utan anmärkning
Hm nåt mer... jo hon såg att jag bär min bebbe väldigt "tungt" så hon förstod att jobbet är jobbigt. Hon rådde mig att gå dit imorgon men om jag upplever obehag då gå hem, hon i princip lovade att läkaren kommer att skriva intyg i efterhand isåfall.
Känns skönt att hon står på min sida
Oj vilket ego-inlägg... Glad
Hemskt ont i svansbenen efter att ha suttit därborta i två timmar men det gööör inget
Många kramar till er alla, hoppas att ni mår fint ♥
Nevedita, anledningen att du inte känt så om hon skrivit pojke är för at du VET att det är en pojke, undermedvetet.Klart du önskar dig ett barn inte ett kön men va fan..när jag fick reda på att det var en flicka och en pojke glade jag mig jättemkt åt det.Det får man göra även om man gjort ivf.
Ingen av oss här i denna trådn hade brytt oss om kön men vi är nu vanliga gravida tjejer som får lov att klaga på illamående, foglossningar, sammandragningar, humöret.Vi får lov att undra vilket kön det är.Vi har inte avsagt oss de rättigheterna för vi har en infertilitetsjukdom.Mer märkvärdigt än så är det inte, eller hutr tjejer?
Var f-n håller Jojo hus? Tro hon föder, eller har fött???? Har vi en Milo i tråden nu eller?
Skorpan, hur mår du, käns det bättre.Jag har en gadinellabeakterie på tappen, helt ofarlig men det var den jag hade sist med som kan orsaka tidig vattenavgång i värsta fall .inget annat.Och tidig förlossning riskerar jag ju ändå tack vara SD.
De tog GBS med och det hade jag inte.Fått Flagyk mort denne, den försvinner helt då...
går in i v33 på torsdag och det är en enorm seger för mig, jag todde jag skulle föda i v 26+3....
Vill ge er alla en kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!
hej svej, hoppas ni haft en bra helg alla... Jag och min kille va lediga ihop hela helgen, otroligt, kan inte komma ihåg sist vi va det. Men nu är det ju för att jag går hemma och kan anpassa mig efter hans schema. Men iallafall så blev det väldigt lugnt. Man är ju lite klämd i mitten här tycker jag. Alltså man kan varken festa till det eller leka med sitt barn, förstår ni. Känner väl att jag bara kan vara. Längtar så otroligt mycket ju nu och dagarna kryper fram förtillfället.
På onsdag går jag in i v 35 så det är ju faktiskt inte så långt kvar.
Tänker också på jojo, och hoppas allt är bra...
Nennen- läste du också artiklen om att malmö ska öppna familjerum imitten på september. 27st tror jag det va.
Jenni: kram till dig!!! Otroligt skönt att du kommit så här långt, du skrämde oss ett tag där innan....!!
Nu är det ju lugnt om dina barn vill komma ♥
Hoppas att jojo mår bra - vad som än händer... hoppas att Milo är här nu
Lindy: ja det är lite konstigt... vad gör man liksom??
Skorpan: hoppas helgen varit bra.
VirrigaV: hur går det med jobb o allt?
Ssknurse: hoppas också du slipper vändningsförsök, låter jobbigt. Men vad gör man inte om man måste?
LitetMoln: har ju inte vägarna förbi så ofta men lyckas jag få till HP eller så, så kommer jag nog Grymt nyfiken på din lille gosse
Har vi nån gravidlista nånstans förresten? Känns som att vi är så få....
men ett plus till har det iaf blivit nyligen i ÖKtråden
Hoppas det blir många fler framöver!
Kram på er vännerna
Det blir nog malmö för vår del nu. Killen vill Lund men jag har sagt att det är jag som bestämmer och vad som faller mej in med hur jag känner mm. Eller hur?
Jag ska höra mig för mer med familjerummen, hoppas de hinner blir klara:)
Fråga gärna någon när du är på koll.
Du e duktig som håller bebisarna inne hihi. Men snart är det nog tid :)
Det är väl lugnt att föda nu för oss?
härligt allt gick bra på din koll nevadita och en bra bm, underbart. Min känns bara ok, går verkligen bara dit för att kolla så allt är bra.
Min lilla tjejs hjärtljud ligger på 135-140 :)
Ja undra var den där listan är???långt bak antagligen..
Lindy - då sprack den teorin med hjärtljuden då...
hm det kanske är tur att jag inte kan välja sjukhus
Får vara snäll o fara till Kristianstad när Krumelur behagar titta ut.
Är sjukt nervös (löjligt!) att det blir på dagtid och så långt innan BF att min man är i Malmö o jobbar....!!
Tänk om han inte hinner komma!!! värsta mardrömmen ju
Nu måste jag försöka sova så jag kan vara någorluna pigg imorgon när jag ska jobba.... hemskt trött.
Kram till er alla
www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47092142.html
Ny tråd, den andra stängs om två veckor.....
Hej hej alla.
Jag har inte skrivit på ett bra tag nu så d får bli ändring på det :)
Det verkar som det går bra för alla gravida här :)
Samma gäller mig.
Är nu inne i vecka 31 och det känns som att det är nära nu, nedräkning pågår :)
Jag väntar en liten tôs och hon växer fint :) Hjärtslagen har varit 145-150.
Hon trycker väldigt mkt neråt så det känns ibland som att hon ska komma tidigare än beräknat. En väldigt aktiv liten krabat iaf.
Har haft en del krämpor som foglossning och sammandragningar
(ej smärtsamma) .. Nåt som verkligen irriterar mig är den fruktansvärda halsbrännan som aldrig tycks försvinna, knaprar rennie som aldrig förr.
Är det någon här som har väldiga humörssvängningar? Det har jag och jag undrar om det kan starta förlossningen tidigare? Är det nån som vet det?
Ha det bra allihopa, ska bli mer aktiv med att skriva här :)
Kramis