Maggan24, ja vi flyttade hit i våras. Eller rättare sagt så flyttade jag och vår dotter hit, min man kommer om några veckor
Efter 2½ år utomlands (inte så länge, trodde från början att det skulle vara för evigt..) som hemmamamma, så höll jag på att längta ihjäl mig efter att komma hem och börja jobba, komma ut o träffa andra vuxna (blir ju annars bara att man träffar andra mammor och deras barn, inget fel, men ni fattar...) och att vår dotter skulle få börja på dagis! Så ja, det har funkat jättebra att flytta hem igen, men det kanske blir lite svårare för min man att anpassa sig till storstaden, innan bodde vi tre år i Växjö, det är ju betydligt mindre!
Vår dotter började dagis i april och hon älskar det! Så bara det valet känns ju underbart, hon har utvecklats något enormt på bara några månader!! Jag började med att bara jobba några få dagar per vecka och det har varit jättebra, för de första 2-3 månaderna handlade allt bara om att få vardagen att funka, hämtning o lämning på dagis, telefonköer hit o dit o papper som ska fixas till olika myndigheter osv. (men så är jag ju själv oxå, det är kanske skillnad om man flyttar båda två samtidigt).
Det är inte förrens nu jag känner att jag kan börja andas ut lite och det mesta är avklarat!
Nu när vi var nere och hälsade på min man och familjen i Schweiz (och flyttpackade bland annat...) så kände jag verkligen en sorg över att lämna det vackra landet och hans släkt och vårt barns älskade farföräldrar. Men å andra sidan så slits man alltid mellan två länder när man är gift med någon från ett annat land och så vet jag att vi inte tycker att småbarnslivet fungerar någe bra där, tyvärr. Så nu ska vi ge Sverige en chans
För förhoppningsvis så stannar vi minst ett decennium, för nu orkar vi inte byta land en gång till!!
Bra idé YFLS! Vi borde åtminstone starta en Återflyttartråd! Nån som känner sig manad