• llinaa

Hur är era bonusbarn?

Är alla bonusbarn så jobbiga som vissa påstår

• Svar på tråden Hur är era bonusbarn?
  • vargzaga

Min bonus är inte alls jobbig, utan helt enkelt en underbar tjej. Saknar henne jättemycket när hon inte är här hos oss. Kan inte ha en bättre bonusdotter än henne.

• Simben

nej verkligen inte..min bonusson är jättego och inte ett dugg jobbig

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • With a devilish smile
    vargzaga skrev 2009-06-24 19:13:54 följande:
    Min bonus är inte alls jobbig, utan helt enkelt en underbar tjej. Saknar henne jättemycket när hon inte är här hos oss. Kan inte ha en bättre bonusdotter än henne.
    Säger samma sak om min bonusdotter :)
    Ängla 081028
  • TessaS

15-årig grabb och 12-årig tjej... Nej, de är inte underbara alls... de är tonåring och horminstinn tjej... Och det är faktiskt jätteskönt när de är hos sin mamma för det är mindre att städa, mindre gräl och mindre tvätt när de är där. Mitt smink får vara i fred och jag slipper snubbla på ett gäng 43:or i hallen.

Men fredagsmysen är inte lika kul, min man vill inte spela wii med mig så det får jag spela själv när barnen inte är här, min son saknar sina syskon hejdlöst... Det är tomt utan dom och jag glömmer alla frustration och ser fram emot när de kommer nästa gång (och då ser jag fram emot att de åker till sin mamma igen... hahaha)

Jobbiga? Jaaaaa som fan... men det är väl alla ungar i den åldern? Jag ser det som en lärdom inför min egna sons tonårstid.

• Buschiq

Nej, inte min styvdotter! Hon är snäll och försynt och jag tycker att det är synd att hon inte kan komma hit oftare än vad hon gör nu när hon är så stor (15). Däremot var det svårt när hon var mindre...

• Zaria
    husmorsan skrev 2009-06-27 15:48:32 följande:
    Bonusbarn är inte jobbigare än andra barn!
    Håller med, på FL blir dock "bonusbarnen" jobbigare än jobbigast så fort pappan träffar en ny. Trist
  • FrökenHoppsan

Mina bonusbarn är efterlängtade varje sekund dom inte är här..

• Ess

Funkar bättre nu när dom bara kommer och hälsar på emellanåt.
    Det blev bara förmycket innan, två bortcurlade nästan vuxna som "krävde" uppassning och daltning man skulle liksom stå med ett leende på läpparna och fråga: Kan jag stå till tjänst med något?
    Jag överlät det åt pappan och höll mig hemifrån så mycket jag kunde.
    Jag har fått bita mig i tummen många gånger för att inte säga vad jag tycker och tänker, jag har inte velat göra mig ovän för jag är rädd att det inte skulle gå att reparera och då hade min man kommit ikläm och våra gemensamma barn som avgudar sina stora syskon.
    Numera när man får mer distans till dem + att dom börjat inse att man ska bete sig som 20 och inte som 5 åringar så tycker jag att dom är ok och jag hoppas att vår relation kommer att bli ännu bättre med tiden.

• Ciccio

Det är väl väldigt sällan som bonusbarnen är problemet, det är snarare "bonus-exet" som ställer till det...

• ErikochOskar

Min bonus son e saknad varje sekund han inte är här...De e jätte tomt när han e hos sin mamma. Hans hans halvsyskon blir helt till sig när han kommer....Jag håller fullständigt med alla här som har skrivit att bonusar är INTE jobbigare än andra barn... Alla barn blir så jobbiga som man tillåter dom att bli...

• Mittilvet
    Zaria skrev 2009-07-05 18:51:25 följande:
    Håller med, på FL blir dock "bonusbarnen" jobbigare än jobbigast så fort pappan träffar en ny. Trist
    Pappan och mamman ändrar uppfattning bara för att de träffar en partner?

Första gången jag hört det men så kanske det är, kanske de får en verklighetsknäpp på näsan och inte kan gå runt och vara bioblinda som många är när det finns en som ser med verkliga ögon på beteenden och mönster.
  • Laisen80

Min bonusson är extremt bortskämd....pga att han har 2 hem, vet att han alltid får som han vill för att båda är rädd att det ska bli tjafs, barn är inte dumma, han missbrukar situationen!

• gbg tösen

När min bonus inte var boende hos oss kunde jag tycka att situationen ibland var jobbig men inte speciellt han som person, jobbigt att ställa om sig varannan helg men nu när han bor här tycker jag det är underbart!!! Däremot har jag ingen jätte saknad när han är hos sin mamma efter honom men det händer ju inte så ofta iofs!

• Kurran

Min bonus dotter på 11 år är världens underbaraste tjej.. Vi gör allt tillsammans.. Spelar spel, går på stan, handlar. Hon följer ofta med mig till jobbet då jag är busschaufför.. ;) Självklart åker hon gratis då...

Saknar henne super mycket när hon är hos sin mamma.. Önskar att vi hade henne oftare än 2 helger/mån.. Våran gemensamma dotter saknar sin syster o gråter hejdlöst varje gång vi skjutsar hem henne.. Det är jätte jobbigt.. :´(

Men som sagt min bonustjej behandlar jag lika dant som jag behandlar de andra barnen.. Jag ÄLSKAR min bonusdotter o jag ser henne som min egen...

• fillemelle

Har en 14 åring som är så lat. Gör inget här hemma och säger man till om hjälp så blir det sura minen från honom.
    Sitter helst framför datorn, TV eller spelar Tv spel.

Så här har han varit sen han var mindre.

Stolt mamma till pågarna -04, -08
Svar på tråden Hur är era bonusbarn?