Anonym skrev 2009-09-01 18:34:10 följande:
Vinst för dig, men barnen har förlorat på walkover redan innan dom föddes genom att ha er som föräldrar.
Det var väl inge snällt skrivet.. men hur månag av oss har inte tänkte sådanna tankar... ibland när man har det tufft så är det svårt att hålla inne med sina känslor vad amn själv vill.
Tråden handlar inte enbart om vad barnen vill.. utan mammans känslor med. VIlken man ser här.
Jag har ofta tänkt att det bästa vore om barnens pappar kunde skita i sina barn så vi kunde få leva i lung och ro utan tvist hela tiden.. men barnen vill ha han.. och det är svårt att bara vara den snälla mamman som ska prata gott om någon man inte längre gillar. Mina känslor är inte alltid barnens bästa.. men jag är inte mer än människa.. tyvärr...
däremot kan jag försöka at mitt agerande blir barnens bästa... det lyckas inte heller alltid.
inge vet vad någon här gått igenom.. så det går inte att säga att barnen förlorat genom att ha dem som föräldrar...
i längden kanske barnen har det bättre med mamman om pappan inte var tillräckligt engagerad att komma barnen närmare.. ja inget vet nåt egentligen.