Anonym skrev 2009-06-28 12:30:59 följande:
Klart jag vill barnens bästa, men är verkligen barnens bästa att bo vv? Kan han inte bara helt enkelt nöja sig med varannan helg? Jag menar, barnen är ju nu vana att bo på heltid hos mig, det fungerar, barnen mår bra, varför då ändra på ett vinnande koncept?
Tydligen är det inte ett vinnande koncept när både BARNEN och pappan vill umgås oftare. Jag är ett VV barn och jag mådde väldigt bra som det. Varför vill du ha barnen hos dig? För att ni har ett rullande schema?! vad för slags schema?
Pappan vill ha barnen hos sig för att han vill se sina barn växa upp, för att han saknar dem för att han älskar dem, för att han inte satte barn till världen för att kasta bort dem. Varför kan du inte vara glad över att han vill vara med sina barn! barnen vill ju vara med honom, de saknar honom, allt kanske inte är så tiptopp hos dig som du tror.
Ett stort hus är inte hela världen, det är kärleken och viljan som avgör sålänge man har allt annat säkert så spelar det ingen roll om det är ett slott eller en liten lägenhet.
Jag förstår inte hur du kan vara mor, det är dina barn du nekar sin pappa, det är din förra kille du nekar hans egna barn! För vad? bensinpengar från att skjutsa barnen mellan?!