• Perry the Platyp­us
    Äldre 2 Jul 10:38
    19250 visningar
    11 svar
    11
    19250

    Vad har du för gräsklippare och är du nöjd med den?

    Vi behöver köpa en ny och vet inte vilket märke som är bäst. Stiga? Partner? Bosch?

    Är det t ex bra med uppsamlare eller är det bättre att köpa en med multiclip-funktion?


    Jag slutade aldrig vara av den ironiska generationen.
  • Svar på tråden Vad har du för gräsklippare och är du nöjd med den?
  • Alfy85
    Äldre 2 Jul 11:01
    #1

    Vi köpte en för några veckor sen en bosch Rotak med uppsamlare. Är med litiumjonbatteri. Och klipper nära kanter. Är kanon för vår trädgård. Men beror ju på hur stor man har.

  • Äldre 2 Jul 11:03
    #2

    Vi har en klippo, fast den är gammal. Men fungerar kanon, startar alltid.

    Köp ingen för billig utan direkt en dyrare som håller nga år. Min pappa har köpt billigare modeller och de går sönder så jädrans fort.

    Sen beror det på om du vill ha uppsamlare eller inte. Jag vill inte ha det då jag intehar någonstans att tömma ut det.

    /K

  • Kan inte bli bättre än såhär
    Äldre 2 Jul 11:07
    #3

    Klippo cobra pro super. Med uppsamlare, blir renare inne då inte småklipp följer med fötterna. Toppenmaskin

  • Perry the Platyp­us
    Äldre 2 Jul 13:03
    #4

    Tackar tackar! Fler?


    Jag slutade aldrig vara av den ironiska generationen.
  • Åsa Lund
    Äldre 2 Jul 21:00
    #5

    en handjagad Gardena. Räcker bra till vår lilla plätt på 50 m2!

  • Tue 15 Feb 2022 00:31
    #6

    Nu är det väl snart dags att börja klippa gräsmattorna igen och då blir mitt klockrena tips... en BRA motorklippare. Mitt personliga val är KLIPPO EXCELLENT H (en klippare med Hondamotor). Om du sedan väljer elstart och drivning är väl upp till dig själv.

    Fördelen med elstart är att du själv slipper dra i "startsnöret" även om så gott som alltid en Hondamotor startar på första draget. Drivning har ju mest betydelse om du själv vill "putta" klipparen framåt eller om du vill att den själv ska driva framåt  och bakåt av sig själv. Däremot bör du skippa uppsamlare. En klippare som sprider ut grässtoftet på gräsmattan behöver aldrig gödslas utan det är gräsklippet på några veckor som "smälter" ner i matten och gödslar gräsmattan.

    Här är en SUPERBRA GUIDE  på både motorgräsklippare och vad man behöver veta om MOTOROLJA.

    http://www.oland4ever.com/grasklippning-oland-borgholm-morbylanga.html

    Lycka till och har du några frågor är det bara att fråga på!  Glad

  • Mon 7 Mar 2022 15:09
    #7

    Jag lånar t.o.m Pappas klippare.
    Han köpte en riktigt ordentlig en. Han, Lät investera flera tusen kronor kostade den när den köptes för många många år sedan.

    klippo gräsklippare Husqvarna" heter den. och den är över 25 år gammal.
    Vi har servat den varje år, och den klipper Golfgreen-gräsmatta hemma och gräset mår kanonbra och alla grannarna är avundsjuka upp över öronen.

  • gbgumm­an
    Fri 11 Mar 2022 21:26
    #8

    En klippo mycket bra. Enligt klippos rykte ska man kunna ärva den, men jag ville inte vänta till dess och köpte en egen. Mor och far har haft sin läng. tyvärr tror jag inte de går att köpa kanske begagnad ?

  • gbgumm­an
    Fri 11 Mar 2022 21:29
    #9
    Purple Haze of Sweden skrev 2022-02-15 00:31:25 följande:

    Nu är det väl snart dags att börja klippa gräsmattorna igen och då blir mitt klockrena tips... en BRA motorklippare. Mitt personliga val är KLIPPO EXCELLENT H (en klippare med Hondamotor). Om du sedan väljer elstart och drivning är väl upp till dig själv.

    Fördelen med elstart är att du själv slipper dra i "startsnöret" även om så gott som alltid en Hondamotor startar på första draget. Drivning har ju mest betydelse om du själv vill "putta" klipparen framåt eller om du vill att den själv ska driva framåt  och bakåt av sig själv. Däremot bör du skippa uppsamlare. En klippare som sprider ut grässtoftet på gräsmattan behöver aldrig gödslas utan det är gräsklippet på några veckor som "smälter" ner i matten och gödslar gräsmattan.

    Här är en SUPERBRA GUIDE  på både motorgräsklippare och vad man behöver veta om MOTOROLJA.

    http://www.oland4ever.com/grasklippning-oland-borgholm-morbylanga.html

    Lycka till och har du några frågor är det bara att fråga på!  // Glad


    Exat ingen uppsamlare. Gräsmattan blir mycket finare då
  • Yrla2
    Fri 11 Mar 2022 21:35
    #10

    Motorgräsklippare borde förbjudas. Det är det värsta oljudet som finns. Tena psykterrorn. Förstår inte hur min granne tänker när hon drar fram de där äckliga prylarna, sätter på sina hörselkåpor och för sånt jäkla oväsen när man själv sitter och försöker äta på altanen eller bara koppla av i solen. Jag borde fan köpa en jag själv och dra igång när de sitter ute och äter.

  • Sun 19 Jun 2022 15:11
    #11

    Jag har haft Klippo motorgräsklippare som jag kört på den miljövänliga bensinen alkylatbensin i många år. Söker för övrigt en ny Klippo då den gamla börjar bli lite trött.

    Klippo motor gräsklippare sökes


    Oland4ever @ www.oland4ever.com
Svar på tråden Vad har du för gräsklippare och är du nöjd med den?