• Miamou

Är helt ny här inne...

...och undrar om jag har kommit till rätt forum för mig?

De inlägg jag ser nu handlar mer om små barn vilket får mig att undra om jag ska stanna här?

Ni som har varit här länge- hur är det här inne? Kommer jag att få ut något adekvat för de problem jag stöter på i mitt liv med tonåringar?

OM jag inte har hamnat rätt- är det någon som vet ett passande forum för mig?

Må så gott alla/ Miamou

• Svar på tråden Är helt ny här inne...
  • TessaS

Och om inte annat så kan du ju hänga i andra trådar här och komma med egna synpunkter, tips och idéer... du har ju varit småbarnsmamma en gång.

Miamou skrev 2009-07-03 12:26:51 följande:
    Tack snälla!
  • Miamou
    TessaS skrev 2009-07-03 12:28:09 följande:
    Och om inte annat så kan du ju hänga i andra trådar här och komma med egna synpunkter, tips och idéer... du har ju varit småbarnsmamma en gång.
    Jo, det är sant...
  • Guldrosen

Välkommen hit! Jag har två tonåringar hemma. En son, snart 17 och en dotter snart 19.

De flesta trådarna på FL handlar nog mest om bebisar och småbarn. Men under denna rubrik kan vi nog utbyta en massa erfarenheter, tips och råd!

• Miamou
    Guldrosen skrev 2009-07-04 18:49:15 följande:
    Välkommen hit! Jag har två tonåringar hemma. En son, snart 17 och en dotter snart 19. De flesta trådarna på FL handlar nog mest om bebisar och småbarn. Men under denna rubrik kan vi nog utbyta en massa erfarenheter, tips och råd!
    Tack för välkomnandet!!

Då kommer säkerligen vi höras av
  • Merikarvia

Välkommen hit! Jag har 3 tonåringar, tjejerna är 16 och 13, killen är snart 15. Har också 2 mindre barn en på 11 och minstingen är 6. Fast ibland känns det som att det är 4 tonåringar här hemma, då 11 åringen ofta tar efter sina äldre syskon. Hoppas att vi kan utbyta lite erfarenheter.

• Miamou
    Merikarvia skrev 2009-07-05 21:47:19 följande:
    Välkommen hit! Jag har 3 tonåringar, tjejerna är 16 och 13, killen är snart 15. Har också 2 mindre barn en på 11 och minstingen är 6. Fast ibland känns det som att det är 4 tonåringar här hemma, då 11 åringen ofta tar efter sina äldre syskon. Hoppas att vi kan utbyta lite erfarenheter.
    Tack för välkomnandet!
    Erfarenheter kommer vi säkerligen att kunna utbyta...tonårsföräldrar bör hålla ihop och stötta varandra i vått och torrt, visst!?
  • Merikarvia
    Miamou skrev 2009-07-05 21:48:51 följande:
    Tack för välkomnandet! Erfarenheter kommer vi säkerligen att kunna utbyta...tonårsföräldrar bör hålla ihop och stötta varandra i vått och torrt, visst!?
    Självklart måste vi tonårsföläldrar hålla ihop. Ser fram emot att stöta och blöta med dej.
  • Miamou
    Merikarvia skrev 2009-07-05 21:51:11 följande:
    Självklart måste vi tonårsföläldrar hålla ihop. Ser fram emot att stöta och blöta med dej.
    Det samma!!!

Just för tillfället sitter jag här efter en hel helgs arbete med ett glas gott vin (är ledig nu i två dagar!) medans mannen i mitt liv är på vårat landställe med våran äldsta och den yngsta är med bästisen och dennes familj på Öland Så mitt liv är relativt bekymmersfritt...JUST idag
  • Merikarvia
    Miamou skrev 2009-07-05 21:53:32 följande:
    Det samma!!! Just för tillfället sitter jag här efter en hel helgs arbete med ett glas gott vin (är ledig nu i två dagar!) medans mannen i mitt liv är på vårat landställe med våran äldsta och den yngsta är med bästisen och dennes familj på Öland Så mitt liv är relativt bekymmersfritt...JUST idag
    Vi har semester här, så jag har också hällt upp ett gott glas vin. Men ska snart förska få komma intill tvn. Vi har alla barn hemma och de största problemen är väl att få ett "privatliv", eftersom barnen ofta går och lägger sej efter oss. Annars är det väl ganska lugnt just nu. Min man är hemma (jobbar på annan ort) så jag överlåter tjatandet till honom just nu. Känns ganska skönt att få den avlastningen.
  • Miamou
    Merikarvia skrev 2009-07-05 22:00:11 följande:
    Vi har semester här, så jag har också hällt upp ett gott glas vin. Men ska snart förska få komma intill tvn. Vi har alla barn hemma och de största problemen är väl att få ett "privatliv", eftersom barnen ofta går och lägger sej efter oss. Annars är det väl ganska lugnt just nu. Min man är hemma (jobbar på annan ort) så jag överlåter tjatandet till honom just nu. Känns ganska skönt att få den avlastningen.
    Oj ja...privatlivet har ju drastiskt förändrats med tonårsbarn!
    Nu är det tvärt om liksom...ville man "umgås" förrut så fick man passa på på kvällstid...vill man "umgås" nu så måste man göra det på morgonen/förmiddagen eftersom dom även sover tills klockan slår 13.00 (eller mer)...dom är som vampyrer- sover på dagarna och är aktiva på natten
  • Merikarvia
    Miamou skrev 2009-07-05 22:02:51 följande:
    Oj ja...privatlivet har ju drastiskt förändrats med tonårsbarn! Nu är det tvärt om liksom...ville man "umgås" förrut så fick man passa på på kvällstid...vill man "umgås" nu så måste man göra det på morgonen/förmiddagen eftersom dom även sover tills klockan slår 13.00 (eller mer)...dom är som vampyrer- sover på dagarna och är aktiva på natten
    Det där känner jag igen, men nu har vi ju lillemannen han sover tyvärr inte till 13.00. Så jag vet inte när vi ska få "till det" Det är ju inte så kul att ha publik.
  • Miamou
    Merikarvia skrev 2009-07-05 22:06:47 följande:
    Det där känner jag igen, men nu har vi ju lillemannen han sover tyvärr inte till 13.00. Så jag vet inte när vi ska få "till det" Det är ju inte så kul att ha publik.
    Nä, det vill man ju inte ha!
    Men oj, då ska jag verkligen inte klaga...förstår erat dilemma...mitt i natten då- vid typ 3-4? Men vem orkar då???
  • Merikarvia
    Miamou skrev 2009-07-05 22:09:04 följande:
    Nä, det vill man ju inte ha!Men oj, då ska jag verkligen inte klaga...förstår erat dilemma...mitt i natten då- vid typ 3-4? Men vem orkar då???
    Nä, 3-4 på natten är jag ganska "död". Så det får bli en snabbis lite nu och då. Nu ska jag boka tvn för alla är i köket just nu. Vi hörs en annan dag. Ha sköna lediga dagar nu och passa på att njuta för det är du värd. God natt!
  • Miamou
    Merikarvia skrev 2009-07-05 22:13:44 följande:
    Nä, 3-4 på natten är jag ganska "död". Så det får bli en snabbis lite nu och då. Nu ska jag boka tvn för alla är i köket just nu. Vi hörs en annan dag. Ha sköna lediga dagar nu och passa på att njuta för det är du värd. God natt!
    God natt!!!
    Njut du också- för det är DU värd!!!
  • Treklövern

Hej hej.

Här kommer en till tonårsmamma. Har en tjej på 14 år och, ja, hon har ju vissa tonårstendenser.....

Jag är inte såååå gammal mamma, men jag fattar ingenting enligt henne, ibland, inte jämt. Vissa dagar är hon underbar och andra så undrar jag om hon är bortbyting. ;o)

På återseende..

• stjärn fall

Vad vill du prata om då? Jag är en 40 årig mamma med en 16 årig toppen tjej.....
    Vad har du för problem?

Svar på tråden Är helt ny här inne...