• closer

3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?

hej

Behöver återfå lite hopp för just nu har jag tappat allt vad hopp heter...
    Har försökt i snart 3år utan att lyckas - man hittar inget fel på någon av oss
    Har gjort 4 inseminationer, 1ET & 1FET som misslyckats - läste i en annan tråd att chanserna att lyckas sjunker för varje IVF försök man gör vilket inte direkt hjälpte

Så, nu hoppas jag få höra från er som lyckats på försök 3 eller senare - så jag kan återfå lite hopp inför vårt 3:e försök som påbörjas nu i Juli...

Kram till er alla och grattis till er som lyckats!

• Svar på tråden 3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?
  • Guldglimt

Jag har hört att de 6 första behandlingarna är det ingen skillnad på "lyckandefrekvens"...Man har tur eller otur helt enkelt. Vi hade därför bestämt oss för att göra 6 behandlingar, och därefter börja fundera på andra lösningar...Angående att sätta två tillbaka får de inte göra det om "risken" (chansen, anser jag!) bedöms som stor att båda fäster. Däremot får de göra det om man exempelvis har flera misslyckade behandlingar bakom sig, så av den anledningen lyckades jag övertala läkaren att sätta in två. Han var dock själv tveksam, ska tilläggas, och det är inte alls säkert att alla läkare går med på det.

• closer

Guldglimt: Jag är på din sida, ser det också som "Chansen" snarare än "risken" att bägge fastnar. Hellre 2 än inget! Får se vad min läkare säger...

Härligt att du fick tvillingar - gick allt bra med det?
    Såg att du påbörjat syskonförsök nu också - lycka till

Kram!

• Guldglimt

Javisst, allt gick jättebra med tvillingarna! Ja, nu har vi påbörjat syskonförsök, känner mig lite knäpp som ger mig in i detta igen..Kommer INTE att försöka övertala läkaren att sätta in 2 den här gången Kram tillbaks!

• Tintene

Å va härligt att höra dessa solskenshistorier! Nu känner jag hopp inför våra kommande försök...:) Grattis till er alla som lyckats tillslut!

• Missetass

Lyckades på 3:e ICSI. Har även ett avbrutet FET i bagaget. Så visst finns det bra chanser att lyckas!!

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • teddyn

Hejsan!

Vi lyckades efter vårt 8:e IVF försök så ge inte upp.

• never

det är klart du ska försöka fler ggr, du är långt ifrån att ge upp du är ung du kommer att lyckas men det kan ta tid bara

• Zinzie

4 IVF och 5FET, dvs 9 försökt totalt, och är nu i vecka 19!

• GrodanSkrutt
    closer skrev 2009-07-08 09:25:09 följande:
    hej Behöver återfå lite hopp för just nu har jag tappat allt vad hopp heter...Har försökt i snart 3år utan att lyckas - man hittar inget fel på någon av ossHar gjort 4 inseminationer, 1ET & 1FET som misslyckats - läste i en annan tråd att chanserna att lyckas sjunker för varje IVF försök man gör vilket inte direkt hjälpte Så, nu hoppas jag få höra från er som lyckats på försök 3 eller senare - så jag kan återfå lite hopp inför vårt 3:e försök som påbörjas nu i Juli...Kram till er alla och grattis till er som lyckats!
    Åhh, känner som dig, vi ska göra vår 3:e stimulering i höst.
    De första slutade med minus efter ET & inget FET då embryot inte klarade upptiningen.
    Det andra slutade efter ÄP, ägget befruktades men delade sig så långsamt så de blev inget ET.
    Önskar er all lycka
    & ni som lyckats - att ni smittar av er lite
  • Wehee

Åh vad många härliga inlägg.
    Jag ska också göra tredje ivf nu. har börjat med spray. Den här gången ska de göra AH trots normal tjocklek på äggen. Har sånt hopp nu igen.
    Kram på er

• nevadita

Hej!

Vi fick vårt efterlängtade positiva resultat på just tredje IVF-försöket (tredje ET)

Är nu i v 20 och försöker fatta detta

Varmt lycka till TS och ni andra som kämpar! Det är er tur nu

Kram!!

• birma

Hej!

Vi har gjort 6 ICSI och 3 FET i Sverige. Gått igenom tre mf. Nu har vi gjort ivf i Danmark med spermiedonator och jag är gravid med tvillingar. Vi har hela tiden fått perfekta embryo, men ändå har det inte fungerat, därför valde vi att prova med donator.

Ge inte upp.

• closer

Tack för de positiva svaren!
    Man behöver verkligen få höra från er andra som lyckas efter flera försök - inte bara höra omgivningen (de som redan har flera barn och som blivit gravida bara de tittat på varandra) som säger att "Åh, jag förstår att det måste vara skitjobbigt, men det kommer nog snart ska ni se"

Tack alla - nu har hoppet börjat återkomma och jag vill verkligen komma igång med sprayningen (en vecka kvar till start...)
    Lycka till allihop som kämpar med mig!
    Kraam

• Missetass

Lycka till Closer!!

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden 3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?