• Anonym

kan man ringa polisen för att se om han sitter häktad?

Mitt ex skulle in till polisen igår och hämta en stämning.
    Dom har sökt honom i över 3år och nu är jag lite orolig att han sitter häktad..
    Känns ju som om dom kanske inte skulle släppa iväg honom när det tagit så lång tid att hitta honom..
    Telefonen är avstängd..
    Eller så sket han i att gå dit och vill inte att jag ska "tjata" på honom..
    Lätt för honom o säga.. det är ju inte hos honom polisen kommer och knackar på astidigt på morgonen var och varannan månad.. :(

• Svar på tråden kan man ringa polisen för att se om han sitter häktad?
  • Anonym (helvete!)

Fick ett samtal av polisen idag....
    De berättade att min sambo blivit häktad men inte för vad.
    De ringde mig, för att jag inte skulle bli orolig....
    Så.. jag tror att om han är häktad så kontaktar dom dig...

• Anonym (M)

Jag jobbar inom Kriminalvården, men ej på häkte.
    Polis och Kriminalvård är ju inte riktigt samma sak, men visst kan ju polisen informera en anhörig - men det är inget de är skyldiga att göra.
    Inom Kriminalvården råder det dock sekretess - men däremot brukar den intagne få ringa ETT samtal då han ankommer till anstalten, och jag tror att det är samma sak på häkte. Dock kan det nog bero på restriktioner, är inte så insatt i just det.

• Anonym

ok, han är inte hos polisen. Han struntade i att gå dit, han drog till estland på nån festivalspelning..
    Han skiter fulltständigt i att det är hem till mig och hans dotter polisen kommer med jämna mellanrum.
    Egoist..

• Anonym (Gå dit..)

Läste de första inläggen och nejdet går inte att ringa MEN är ni gifta så kan du gå till själva polisstationen och fråga om din man är ni inte gifta så får hans föräldrar fråga efter honom på polisstationen om han sitter där.

SÅ gjorde vi när sambons mamma och hennes sambo satt häktade. Polis kollade ID osv och sen fick de veta vad som hänt och att de satt häktade.
    Men inte mera än så

• Anonym (Gå dit..)
    Anonym skrev 2009-07-12 12:23:45 följande:
    ok, han är inte hos polisen. Han struntade i att gå dit, han drog till estland på nån festivalspelning.. Han skiter fulltständigt i att det är hem till mig och hans dotter polisen kommer med jämna mellanrum. Egoist..
    O k e j.

Då tycker jag att du ska dumpa killen. Han verkar inte hamognat för fem öre.ELLER ring polisen du själv och låt dem gripa han herregud. Så han lär sig en läxa
  • Anonym

Vi är inte tillsammans..
    Han har precis börjar träffa sin dotter efter att ha varit "borta" i 9månader.
    Jag känner att ingenting har förändrats förutom att vår dotter är större nu och snart kommer att förstå och bli sårad av honom när han försvinner och inte ringer när han ska eller träffar henne när han säger det..

Så jag tänker att jag kanske måste säga till honom att jag vill att han reder upp sitt liv och när han är mogen att ansvar och förstå vad det är att vara pappa till henne så kan dom börja träffas, men tills dess så är det nog bäst att dom inte ses.
    Som det är nu så känner dom inte varandra..

• Kjell2
    Carlos Arancibia Fuenteshej skrev 2017-12-11 17:39:07 följande:

Hej ven ska jag ringa min son är anhållen han är 28 år polisen säger ingenting

Sonens advokat
  • Anonym (Funkat för mig)

Ring & säg att du är orolig & ringt runt till alla sjukhus & nu vill du anmäla honom försvunnen. Dom vill inte lägga in en sån anmälan när dom vet var personen är.

Sen får du inte veta varför...

• Gamlagäddan2

Jag kunde ringa polisen ang häktning efter min före detta make försökte ta ihjäl mig.

Fick även direktnummer till en polis och de ringde mig innan de var tvugna att släppa honom då polisen befarade han skulle leta efter mig det första han gjorde när han blev fri. Fick tillfälligt boende på annan ort 50 mil bort så han inte skulle hitta mig.

Nu läste jag dåligt vad detta handlar om men tror inte det är någon sekretess på häktning utan offentligt.

• Kjell2
    Gamlagäddan2 skrev 2017-12-11 18:36:56 följande:

Jag kunde ringa polisen ang häktning efter min före detta make försökte ta ihjäl mig.

Fick även direktnummer till en polis och de ringde mig innan de var tvugna att släppa honom då polisen befarade han skulle leta efter mig det första han gjorde när han blev fri. Fick tillfälligt boende på annan ort 50 mil bort så han inte skulle hitta mig.

Nu läste jag dåligt vad detta handlar om men tror inte det är någon sekretess på häktning utan offentligt.

Har någon blivit häktad är det offentligt, kolla med tingsrätten. Innan dess, gripen och anhållen, kan polis och åklagare hålla tyst om det och personen i teorin försvinna under tre dygn.

Svar på tråden kan man ringa polisen för att se om han sitter häktad?