• Dynamic

Har du frågor om sömn/drömmar/konstiga upplevelser i samband med sömn? Fråga här!

Jag är inte utbildad på något vis gällande sömn eller psykologi. Däremot har jag ett stort intresse för just olika fenomen gällande sömnen eftersom jag själv har narkolepsi och därför har en del skumma saker för mig vid insomnande, sömn och uppvaknande

Har du vaknat av en kraftig smäll någon gång eller av att det låter som om någon skrikit i ditt öra?

Har du vaknat och inte kan röra dig och sett folk i rummet och kanske haft en känsla av en tyngd över kroppen? Inte kunnat skrika?

Konstiga drömmar där du vaknar och vaknar och vaknar.... fast aldrig på riktigt?

Detta är några av de olika sömnfenomen som finns. Det finns en uppsjö av andra saker man kan råka ut för men dessa är de vanligaste!

Fråga på, ingen fråga är för dum!

• Svar på tråden Har du frågor om sömn/drömmar/konstiga upplevelser i samband med sömn? Fråga här!
  • Suzy QX

En återkommande dröm jag hade för ett antal år sedan.

Jag var helt ostadig på benen, kunde inte gå utan fick vingla och krypa fram. Stötte ut saker, var virrig och sluddrade (men hjärnan fungerade normalt). Skulle få tag i min son (då 3 år) och det var inte lätt. Folk tittade mycket snett på mig och jag skämdes eftersom jag insåg att jag måste se full ut och de skulle tycka jag var en dålig mamma.

Drömmarna fick dock senare sitt svar. Jag var på väg att bli/var utbränd. Jag orkade ett tag knappt ta mig ur sängen. Så de var på sätt och vis en föraning eller varning om vad som komma skulle.

Jag kommer aldrig att glömma hur de drömmarna fick mig att känna mig.

Drömmar är intressanta.

Har ofta suspekta drömmar, men älskar att sova kanske just pga detta.

• juluu
    Dynamic skrev 2009-07-10 13:40:53 följande: