pepsigirl skrev 2009-07-18 11:14:35 följande:
Tycker det är en självklarhet att få blogga när man är sjukskriven!
AtroCious skrev 2009-07-18 11:16:01 följande:
Om man inte får blogga, så borde man inte få skriva dagbok. Sjukt.
asplundskan skrev 2009-07-18 11:17:46 följande:
eller hur?? min mamma hade det som terapi att få skriva sina känslor, precis som en dagbok.
Det är väl skillnad på bloggande och bloggande, eller hur? När jag bloggade som mest ägnade jag mig åt mitt bloggande lika mycket som jag ägnar åt mitt journalistiska arbete, det vill säga, en hel del tid. Kan man sitta så länge framför en dator och skriva (hur terapeutiskt det än är) kan man sitta framför en dator och skriva på en arbetsplats - och det tycker till och med jag, som annars inte är särskilt välvilligt inställd till Försäkringskassans regelverk. Det är så Försäkringskassan resonerar. FK tittar på din arbetsförmåga, inte din sjukdom. Sen måste jag erkänna att jag faktiskt inte fattar hur man orkar sitta och blogga ett par timmar om dagen när man är sjukskriven på heltid, och det säger jag som fd långtids- och korttidssjukskriven på heltid.
Man ska absolut inte sluta leva, det är inte det jag menar. Men klarar man av att ägna flera timmar åt någonting på regelbunden basis, så är det också rimligt att man faktiskt kan arbeta också. Med vissa undantag, naturligtvis.